Újautó
Pikoló: Citroën C5 1.6 HDi Dynamique - Vasmacska
A felső-középkategóriás fémrugói mellé a kisebb dízelmotort is megkapta.
Pikoló
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Elegáns, minőségi karosszéria, hatalmas beltérrel, nagy csomagtérrel. Állítható magasságú ülés és kétirányú kormánykerék-változtathatóság. Jól kezelhető és értelmezhető műszerfal. Programozható a hazakísérő fény és a kanyarlámpa működése. A különlegesre szabott vezetői légzsák az átlagosnál jobban véd. Kényelmesek az első és a hátsó ülések, a sík padlólemez hátul még háromnak is nagy helyet ad. Lehajthatók a hátsó ülések, teljes méretű a pótkerék, sok a rakodási hely.
A dízelvilág egyik favoritja, a PSA-csoport 1,6-os 110 lovasa ötfokozatú váltóval szegődik párba. A két vezértengelyes, közös csöves, közvetlen befecskendezéses, köztes hűtős turbómotor hidegen-melegen kulturált, dinamikus, 1500/perctől jól húz, a kresz előírásait nézve (191 km/h-s) túlmotorizált. Elindulási hajlama remek (gáz-kuplung kezelhetőség), az erőátvitel jól csillapított. A 71 literes tank nagy, a 4,7 l/100 km-es országúti fogyasztással akár 1510 km-t tud befutni. A váltó finoman dolgozik.
A C5 fémrugóival még a saját hidropneumatikus rendszerével (igényes első keresztlengőkarok és hátsó összetett rendszer) is pariban van. J
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
ó erőkkel forgatható a háromfordulatos kormány, a négy tárcsafék érti a dolgát. A stabilitást kitörésgátló is felügyeli. A belső menetzajoktól, rezonanciáktól mentes.
Alapból jár hat légzsák, öt fejtámla, kitörésgátló, kanyarfényszóró, tempomat, állítható ülésmagasság és kormány, fedélzeti számítógép, kétzónás, elektronikusan vezérelt légkondicionálás, központi zár, 4 ablak és a külső tükrök elektromos mozgatása, nemkülönben a kormányról is vezérelhető 6 hangszórós rádió/CD/MP3.
S. P.
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom: 1560 cm3; teljesítmény: 110 LE/80 kW (4000/min); nyomaték: 270 Nm (1750/min); gyorsulás (0–100 km/h): 12,2 s; végsebesség: 191 km/h; fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 7,3/4,7/5,6 l/100 km; CO2: 149 g/km; felfüggesztés: elöl kettős keresztlengőkarok, hátul összetett karrendszer spirálrugókkal, elöl-hátul tárcsafékek; gumik: 225/55 R17; hoszszúság x szélesség x magasság: 478x 186×145 cm; tengelytáv: 282 cm; csomagtér: 505–1462 l.
Ára: 6 040 000 Ft
Öröm, bánat
Öröm: Minőség kívül-belül, kényelmes helyek elöl-hátul, csendes utastér, finom rugózás, értékes kanyarodási tulajdonságok, szép járású, halk, takarékos motor, élvezhető dinamika a motor méretéhez képest.
Bánat: Pedálrend (magas a fék a gázhoz képest), sok, de kicsi rakodási hely, kis csomagtérbejárat, nincsenek aszferikus tükrök, ár (a motormérethez képest).
Videó
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...