Bemutatók
Bemutató: Porsche Panamera - Hova tovább?
Újabb kategóriában indul a Porsche.
2003-ban sokan csodálkoztak, amikor a Porsche a Volkswagennel összefogva kirukkolt a Cayenne szabadidő-autóval. A márkától teljesen idegen szegmens bejött a Porschénak, a drabális jószág ma is jó eladási számokkal szerepel a statisztikákban. A mostanság éppen pénzügyi nehézségekkel küszködő, minden bizonnyal a Volkswagen-csoportba olvadó cég új lendületet nyerhet a Panamerával: éppen abban a piaci résben próbálkozik, ahol a gazdasági válság sem vette el a vevők kedvét a költekezéstől.
Porscheségét le sem tagadhatná, a 4,97 m-es hosszhoz és a 2,92 m-es tengelytávhoz összetéveszthetetlen formát rajzoltak. Igaz, a szokásosnál magasabbra emelkedik az orr, hiszen ott lakik a motor, és a tervezéskor a gyalogosvédelmi előírások is számítottak. Négy jókora oldalajtón keresztül lehet megközelíteni az utasteret, a hatalmas tengelytávból következik, hogy hely van bőven a lábaknak. Nagyon mélyre tették a négy ülést, a fejtérrel nincs gond. Középen a műszerfal végétől a hátsó üléstámlákig széles középkonzol fut végig, elöl a vezetőnek fontos kapcsolókkal: nincs központi vezérlőgomb, mint mondjuk a BMW-nél, a váltó két oldalán megszámlálhatatlan apró kapcsoló sorakozik egymás mögött, például a lengéscsillapítók, az ülésfűtés vagy a klíma beállításához. Sok helyre jutott kisebb-nagyobb rakodórekesz, s méretes a csomagtartó is: alaphelyzetben 445 (a legerősebb változatnál 432) literes a szépen kárpitozott tér, a kapacitás ráadásul megtöbbszörözhető a hátsó támlák ledöntésével.
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | |||||
|
|
| ||||||
![]() |
Bővebben az Az Autó 2009/9. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...