Bemutatók

2009. szeptember 3. csütörtök, 12:39

Honnan jön az új Astra? - Villámdolgozat

Régóta tudjuk, hiszen be is mutattuk már: ősszel jön az új Opel Astra. Bőven van benne műszaki újdonság, és történelem mögötte.

Az új Astra eredete

Nem könnyű eligazodni az Opel kompakttörténelmében, már az is furcsa, hogy Kadettből csak az első generáció után jött az A jelű, az Astra pedig rögtön F-ként érkezett. Idén már az I-nél tart a modellsor.

Az 1936-ban az új önhordó karosszériás első generációt még csak Kadettnek hívták, a történészek később a Kadett 1 nevet akasztották rá. A két- és négyajtósként, de kabriókarosszériával is gyártott ős-Kadett kedvező árával és modern gyártástechnológiájával különlegesnek számított: motorját immár lift emelte a karosszéria alá. Az első sorozat 1940-ig futott, de a háborús jóvátételként a Szovjetunióba szállított gépsorokon – Moszkvics 400 és 420 néven – jó negyedmillió látott még belőle napvilágot. 1962-ben az új széria Kadett A néven érkezett, háromféle kétajtós, lépcsőshátú, kupé- és kombikarosszériával. A hátsókerék-hajtású, négy méternél rövidebb (!) és 1,0 l-es, benzinessel mozgatott (40–48 LE) A-t alig három évig gyártották, az Opel akkor megnyitott (ma Astrákat és Zafirákat is gyártó) bochumi üzemében.

 

 

Már az 1936-os Kadett 1 is önhordó karosszériás volt
 
Az 1962-ben debütált Kadett A kombiként, hat üléssel is készült
 
A Kadett B-hez már automata váltó is volt, állítólag a kupé hátsó oldalvonalát idézi az új Astra C-oszlopa
    

Walter Röhrl raliversenyző reklámozta a Kadett C GT/E-t, a 900 kilós kupét 1,9-es 90 lóerős motor vitte, akár 184 km/órával

 
Az Insigniáról ismerős lámpák és a szintén onnan származó oldaldomborítás azonosítják az Astra I-t
 
Akár 19 colos felniken is gurulhat az Astra, az alapkivitel vélhetően 16-os kerekeket hord majd
    

A kormány, az órák és a középkonzol az akár magyarul is tudó navigációval egy az egyben az Insigniából való, de a többi vonás is ismerős. A plasztikok egy része puha, sok a pakolóhely

 
Torzít a fotó, de elöl-hátul valóban méretes a lábtér a legújabb Astrában, sport- és gerinckímélő ülés is szerepel a kínálatban
 
A csomagtér mérete egyelőre ismeretlen, a hátsó támla már az alapmodellben is osztottan dönthető. A Corsából ismert, lökhárítóból előhúzható FlexFix biciklitartó felárért szerepelhet

Bővebben az Az Autó 2009/9. számában olvashat a cikk témájáról!

Az Astra sarkköri próbája

A nyúzópróbát még maszkoltan, de már végleges karosszériájával teljesítette az Astra

Andalúziában kánikulában, az északi Arjeplog közelében fagyban próbálták az Astrát. Az első, még próbaszerszámokkal, de már számítógépes felügyelettel gyártott példányok e két helyen bizonyíthatták, hogy szélsőséges időjárásban is jó az utastér fűtése és párátlanítása, hogy az anyagok kellően ellenállóak, s hogy a motor hűtőrendszere hóval tömött hűtőmaszkkal is képes helytállni. A pepitaborítással álcázott s a végleges térhatású hátsó lámpák helyett még az utánfutókról ismerős kiegészítő fényeket hordó elő-Astrák fedélzeti elektronikája szintén különleges volt: valamennyi beállításukat módosítani lehetett, mert a gyári tesztcsapat mérésekkel, próbákkal ekkor határozta meg a lehető legjobb paraméter-kombinációkat.

Bővebben az Az Autó 2009/9. számában olvashat a cikk témájáról!

 

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás