Újautó

2009. augusztus 4. kedd, 12:55

Teszt: Toyota Verso 1.6 Valvematic Luna - Közös egyszeres

Az új Verso egyszerre két modellt vált le a Toyotánál.

Képekben

A nagyobb Avensis Verso már jó ideje nincs a piacon, a kisebb Corolla Versót pedig idén nyugdíjazták. Az új Verso kettejük utódja, padlólemeze a mostani Avensisétől származik, méretei (4,44×1,79×1,62 m) a kifutott Corolla Versóéhoz állnak közel. Utóbbinál 7 cm-rel hoszszabb, 2,5-tel szélesebb, de tengelytávja 8 centivel nagyobb az új Avensisénél.

Már az alap halogén fényszórók is jól világítanak. Közel sík oldalfalával tágas a Verso, a tetőoszlopok elöl-hátul vaskosak, az átlós hátralátás nagyon korlátozott. A tükrök méretesek, majdnem holttérmentesek, szélzajuk azonban jól hallható a csendes autóban
 
A féklámpák LED-esek. A csomagtérajtó mélyről nyílik, a lökhárító fényezését óvó praktikus betét utólagos, de gyári kiegészítő, a tolatóradarral és a poggyászteret védő vaskos gumibetéttel együtt 100 000 forintba kerül
 
A műszerfal méretes középső órái könnyen értelmezhetők, a váltókar közel van a kormányhoz. A központi zár automatikus zárása programozható, az összes ablakemelő ismeri az egyérintéses végigfutást le és fel
    

A középső sor székei egyenként tologathatók és a támlák dőlésszöge is szabályozható, előttük a padlóban egy-egy (képünkön a szőnyeg miatt nem látszó) padlórekesz
 
Az ülések egyenként hajthatók a padló síkjába, a csomagtér hét üléssel is 198 l-es, öttel a kalaptartóig 440, a tetőig 699 l a tér
 
Ügyes megoldás, hogy a helyéről kiemelt kalaptartó a csomagtérpadló végébe rejthető
    

Bővebben az Az Autó 2009/8. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei – hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Kellemes nyomatéki karakterisztika
Minőségi összeszerelés
Alakítható utas- és csomagtér
Csendes, kényelmes futómű
Gazdag biztonsági és kényelmi felszereltség
Kedvező fogyasztás
Korlátozott átlós kilátás
Szűk fej- és lábtér leghátul
Kemény könyöktámasz elöl középen
Rövid szervizperiódus

Bővebben az Az Autó 2009/8. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Soros, négyhengeres benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep, változó vezérlés. Hengerűrtartalom: 1598 cm3. Furat: 80,5, löket: 78,5 mm. Teljesítmény: 132 LE/97 kW (6400/min). Nyomaték: 160 Nm (4400/min). Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, elöl belső hűtéssel. Gumiméret: 205/60 R16. Csomagtér: 198– 1696 l. Üzemanyagtartály: 60 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4440x1790x1620 mm. Tengelytáv: 2780 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 11,7 s. Végsebesség: 185 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 8,6/5,6/6,7 l/100 km. CO2: 158 g/km. Tesztátlag: 7,1 l/100 km. Garancia: 3 év vagy 100 000 km általános, 12 év átrozsdásodás elleni. Védőszárny-szolgáltatás: 3 év. Olajcsere-periódus: 15 000 km vagy 1 év.

Ára: 6 010 000 Ft

Bővebben az Az Autó 2009/8. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A Renault Trucks 2021 évi fejlesztései

Változik a dizájn, megújul a kormányoszlop, az ülések, és...

Haszonjárműként kapható újra a Suzuki Jimny

2020-ban a szigorodó európai károsanyag-kibocsátási szabályozás miatt a japán...

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás