Újautó

2009. augusztus 3. hétfő, 11:38

Teszt: Renault Grand Scénic 2.0 dCi Privilege - Itt az idő

Eddig a legeredetibb és a legnépszerűbb egyterű volt. Az új generációval is kiérdemli a rangját?

Képekben

Mire más márkák észbe kaptak és elkezdték az egyterűek gyártásbavételét, a Renault már meg is újította a Scénic-sorozatot. Mintha nemcsak az ellenfeleken tett volna túl az elődmodellek jó rajtjával, hanem önmagán is: a harmadik generációban alig futja meglepetésre. Igaz is, mind nehezebb a térrendezés újabb váratlanságaival előállni, a könnyű ülésdöntés, hajtogatás alapkövetelmény. Magas fokon teljesíti a hosszú változat, a hétüléses Grand Scénic.

Klasszikusan egyterű nagy tengelytávolságon, hatalmas üvegfelületekkel, óriási lámpatestekkel
 
Jól látható a műszerfal magasba emelt jelzése. A középkonzolhoz tapad a váltó és a rögzítőfék háza. A forgógombos navigációkezelő a kardánbox részeként jóval hátrébb csúsztatható
 
Hátrafelé emelkedik az övvonal, lejt a tető. A vaskos oszlopokat sok helyen üvegtakarás vékonyítja
    

Kényelmesek az ülések, kevés külső zaj jut az utastérbe
 
A műszerfal jelzésképe és színe változtatható. A tolatókamera feláras
 
A középső sor ülései 17 cm-es utat tesznek meg a sínjeiken. A középkonzol hasonlóan
    

Biztonsági és kényelmi szempontok szerint hatalmasra növesztett fejtámlák díszítik az első két üléssort
 
Nem keskenyebb a középülésnél a hátsó pótszék. A magasság megfelelő, a lábhely kevés
 
A piros szalag megrántására kiemelkedik a csomagtartó síkja alatt lapuló pótülés
    

Bővebben az Az Autó 2009/8. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Soros négyhengeres közös csöves turbódízel motor. Hengerenként négy szelep, változó geometriájú turbó, köztes hűtő, részecskeszűrő. Hengerűrtartalom: 1998 cm3. Furat 84, löket 90 mm. Teljesítmény: 160 LE/118 kW (3750/min). Nyomaték: 380 Nm (2000/ min). Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl segédvázas pszeudo McPherson-, hátul csatolt felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, kanyarstabilizátor, ESP. Gumiméret: 225/50 R17. Csomagtér: 208/702/2063 l. Üzemanyagtartály: 60 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4560x1845x 1645 mm. Tengelytáv: 2770 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 9,5 s. Végsebesség: 205 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 8,3/5,6/6,6 l/100 km. CO2: 173 g/km. Tesztátlag: 7,0 l/100 km. Garancia: 2 év általános km-korlátozás nélkül (további 2 évre meghosszabbítható), 12 év átrozsdásodás elleni. Védőszárny-szolgáltatás: a garancia teljes idejére. Olajcsere-periódus: 30 000 km.

Ára: 6 590 000 Ft

Bővebben az Az Autó 2009/8. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei – hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Tágas utas- és csomagtér
Sík padló, könnyű téralakítás
Gazdag felszereltség
Erős, takarékos motor
Ritka szervizigény
Hangos alapjárat
Kis sebességnél túl könnyű kormány
Keskeny ülések
Pedálrend

Bővebben az Az Autó 2009/8. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás