Újautó

2009. július 10. péntek, 14:03

Teszt: Honda Insight Elegance - Gépképviselet

Egyszerű és olcsó hibrid. Sok ilyen kellene, hogy terjedjen a műfaj. A Honda elkezdte, de a kép sokkal árnyaltabb, mint amilyennek elsőre látszik.

Képekben

Az alacsony hasmagassággal jó légellenállás is jár, de a beülési kényelem a szélesre nyíló ajtók ellenére korlátozott. Az alacsony orra parkoláskor figyelni kell
 
A keskeny lemezillesztésekkel megépített karosszéria csomagtérpereme alacsony, az osztott hátsó szélvédő vízszintes merevítője szinte használhatatlanná teszi a belső tükröt. A kupésan lejtő ötödik ajtó üvegén felesleges az ablaktörlő
 
Futurisztikus, kusza elrendezésű a műszerfal, kopogósan kemény műanyagokból, de tökéletes, minőségi kidolgozással. Sok az apró kacathely, a középkonzol „hiánya” a szélesebbeknek is kényelmessé teszi az első lábteret. A fűtés-szellőzés kezelőszerveinek működését tanulni kell
    
  
A szürke ajtókon kevés a textillel burkolt felület, a zsebek nem hosszúak, de mélyek, és kellemesen szélesek. Elöl-hátul mélyre kell ülni
 
Kényelmes tömetűek az első ülések – a képek alapján nehezen hihető –, de nem elég hosszú a lapjuk. A fejtér szűkös 
 
A csomagtartó alaphelyzetében sem szűk, de a csomagrögzítési lehetőségek hiányoznak belőle. A padló alatt (az akku felett és mellett) és az oldalfelekben jól használhatók a tárolóhelyek
    

 

 

A motortéri zajszigetelés lehetne hatásosabb, különösen 3000/perc felett zajos az egyébként villanymotoros üzemben is (zárt szelepekkel) forgó benzines 
 
Hátul kényelmes a lábtér, a középső merevítő alig dudorodik, így a középen utazó is jól ül. A plafon itt is alacsony
 
A hátsó ülőlapok fixek, de a magas csomagtérperem miatt ez nem zavaró, a rájuk döntött háttámlákkal a megnövelt raktér padlója sík marad
    

Bővebben az Az Autó 2009/7. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Jó kilátás előre és oldalra
Kényelmes tömetű ülések
Széles lábtér elöl
Teljes értékű hátsó középső hely ( nincs merevítő-alagú)
Nagy hátsó lábhely
Sok utastéri pakolóhely
Stabil ívmenet
Alacsony raktérküszöb
Minőségi kidolgozás
Fordulékony futómű
Kirázódó kalaptartó
Alacsony csomagtér
Az ötödik ajtó nem nyílik elég magasra
Nagy sebességnél hangos futómű
Olcsó műanyagok az utastérben
Korlátozott fejtér (alacsonyra kell ülni)
Alacsony orr (parkolásokkor veszélyes)
 
Ötletes erőátvitel (Atkinson-ciklusú benzinmotorral)
Mindig a hajtáslánc villanymotorja indítja a benzinest
Tisztán elektromos üzemre is alkalmas
Takarékos
A benzinmotor és a CVT váltó nincs mindig összhangban
Gyorsításokkor felhangosodó, feleslegesen nagy fordulaton járó benzines
Biztonság Költségek
Hat légzsák alapáron
 Kitörésgátló alapáron
Jó tükrök
Hatásos világítás
A hátsó szélvédő osztása beletakar a belső tükörbe
Nagy sebességnél túlérzékeny kormányzás
 
Ár
Jó felszereltség
8 év, vagy 160 000 km garancia a hibridrendszer elemeire
 

Bővebben az Az Autó 2009/7. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Benzinmotor Soros négyhengeres, folyadékhűtéses, duplagyertyás benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Hengerenként két szelep, könnyűfém hengerfej és motorblokk. Hengerűrtartalom: 1339 cm3, furat: 73,0, löket: 80,0 mm. Sűrítési arány 10,8:1. Teljesítmény: 88 LE/65 kW (5800/ min). Nyomaték: 121 Nm (4500/min). Olajtöltés: 3,6 l. Hűtővíz: 4,5 l. Akkumulátor: 35 Ah. Villanymotor: Egyenárammal táplált, háromfázisú, inverteres, állandó mágneses villanymotor, a benzinmotor lendkerekébe építve. Teljesítmény: 14 LE/10 kW (1500/ min). Nyomaték: 79 Nm (0–1000/min). Nikkel-fémhidrid akkumulátorcsomag. Feszültség: 100,8 V. Kapacitás: 5,75 Ah. Közös teljesítmény: 98 LE/72 kW. Közös nyomaték: 161 Nm.

Erőátvitel Fokozatmentes, szíjas (CVT) automata váltó, kézzel is kapcsolható hét előre beprogramozott fokozattal, elsőkerék-hajtás. Felfüggesztés: Elöl segédvázas McPherson, hátul csatolt lengőkarok. Elöl-hátul tárcsafékek, elöl belső hűtéssel, ESP. Fogasléces kormánymű, változó intenzitású elektromos rásegítéssel. Karosszéria: Ötajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1204 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1650 kg-ig. Üzemanyagtartály: 40 l.

Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h) 12,5 s. Végsebesség: 182 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 4,7/4,5/4,6 l/100 km. Tesztátlag: 6,1 l/100 km.* CO2: 105 g/km. * Saját mérés, vegyes használatban, 1–4 személlyel, 15 és 28 Celsius-fok közötti hőmérsékleten. Garancia, szerviz: Általános garancia: 3 év vagy 100 000 km, (8 év, vagy 160 000 km a hibridrendszer elemeire). Védőszárny-szolgáltatás: 3 év. Átrozsdásodás elleni garancia: 12 év. Fényezési garancia: 3 év. Szervizperiódus: 20 000 km, vagy 1 év.

Az alapkivitel (Comfort) fontosabb tartozékai Hat légzsák (vezetői, utasoldali, első oldal, és függöny), ESP, Isofix- gyerekülésrögzítés, aktív fejtámlák elöl, kormányról vezérelhető CD-s rádió MP-lejátszóval, állítható magasságú vezetőülés, négy elektromos ablakemelő, négy irányban állítható kormányoszlop, elektromos kormányszervo, ülésfűtés elöl, távirányítós központi zár, elektromos állítású, elektromosan behajtható, fűtött külső tükrök, aszimmetrikus osztással dönthető hátsó üléstámla, automata (egyzónás) légkondicionáló, fedélzeti számítógép, fokozatmentes (CVT) automata váltó, könnyűfém keréktárcsák (15 col).

Ára: 4 999 000 Ft

Az Elegance-kivitel további fontosabb felszerelései Riasztó, USB-csatlakozó a rádióhoz, esőérzékelő, automata világításkapcsolás, xenon fényszórók, könyöktámasz hátul középen, tempomat, kormányról kapcsolgatható sebességváltó, 16 colos könnyűfém keréktárcsák, első ködfényszórók, Bluetooth-telefonkihangosító, bőrhuzatú kormány és váltógomb, kesztyűtartó-világítás.

Ára: 5 649 000 Ft

Bővebben az Az Autó 2009/7. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás