Aktuális
BMW 2800 Spicup - Szénapajtás
Pont negyven éve debütált a BMW első keménytetõs kabriója. Az évtizedekig elfeledett Spicup az idei Villa d’Este autó-szépségversenyen tartotta második premierjét.
Míg 1969-ben az NDK-ban (Kelet-Németországban) még kezdetén járt a Trabant fejlesztése, s a kelet-európai jampecek Skoda Feliciával hódítottak, a nyugatnémetek már a kupék szépségét kívánták ötvözni a kabriók élményével. A müncheniek a tanulmány kidolgozásával Nuccio Bertonét bízták meg. A koncepcióról mára azonban vajmi keveset tudni, sem a megrendelők, sem az olasz formatervezők nem őrizték meg a dokumentációt.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az azonban biztos, hogy az alapokat egy BMW 2800-as adta. A hetvenes évek szögletes formavilágát hirdető kétajtós az 1959-ig gyártott 507 Spider eleganciájából és élményarzenáljából, valamint a kettes sorozat kompaktságából és modernségéből egyaránt meríteni kívánt. Az egyetlen Spicup építésekor az eredeti padlólemeznek nem csupán túlnyúlásai apadtak, tengelytávja is 2,34 m-re csökkent. E méretek miatt és a korabeli építésmódból adódóan tonna alatti tömeggel párosult. Ezt tolta a 2,8 l-es, SOHC-vezérlésű, soros hathengeres (170 LE) motor; az 1969-es Genfi Autószalonra épített Spicup így minden bizonnyal több mint 200 km/órás végsebességet és jócskán 10 másodperc alatti (0–100 km/h) gyorsulást ígérhetett.
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | |||||
|
|
| ||||||
![]() |
Bővebben az Az Autó 2009/7. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...