Újautó

2009. június 25. csütörtök, 13:24

Pikoló: Volkswagen Scirocco 1.4 TSI Sport - Vérrokon

A VW moduláris kupéja kis motorral nagy teljesítményt produkál.

Pikoló

Nem izgalmas, nem unalmas: izmos a kilátás rovására menően szűken tartott üvegházzal

Kupé, az egyébként fektetett hátsó ablakot függőlegesbe állítva, kicsit kombiba fordítva. Nemcsak mutatja a nagyobb nyomtávot hátul, de 6 mm-rel nagyobb is. A hátrafelé erősen keskenyedő, hátul nem is nyíló lőrésszerű üvegek ártanak a kilátásnak, az átláthatóság nem rossz, a ki-beszállás kényelmetlen. Magas minőségi színvonal kívül-belül. Jó oldaltartású, kényelmes és ízléses első ülések, a vezetőnek állítható magassággal, viszonylag tisztességes belmagasság. Konzervatív, jól áttekinthető, esztétikus műszerfal, két irányban állítható sportkormánykerékkel. Hátul két független ülés csak két személynek, kupéhoz hatalmas lábtérrel és nem szellős belmagassággal. A csomagtér kicsi, magas hátfalú, az üléstámlák előrehajtásával bővíthető, alatta szükségpótkerék.

A világ egyik legkorszerűbb motorja az acélblokkos 1,4-es TSI, közvetlen benzinbefecskendezéssel, kompresszor-turbó feltöltéssel, köztes hűtővel, két láncos vezértengellyel, változó szívószelep-vezérléssel, hengerenként négy szeleppel. A 160 lóerő, a 240 Nm-es nyomaték, a 8,0 s-os gyorsulás, a 218 végsebesség magáért beszél, 6,6 l/100 km a vegyes fogyasztás. Nincs turbólyuk, a nyomaték már 1200/min-tól használható; iskolázott járás és csend. Finom kapcsolású a hatfokozatú váltó.

Hátulról a legizgalmasabb. Domborzata és a szélesebb hátsó nyomtáv hátsókerék-hajtást sejtet

A merev struktúrán igen jók a felfüggesztések, sportra, de kényelemre is hangolva, az utóbbinak ártanak a per 45-ös gumik. Nagyon jó az útfekvés, sportos kanyarodási és makulátlan egyenesfutási tulajdonságokkal. Háromfordulatos, a műfajhoz „túlforgatott” kormány, az elektromos szervóval hálásan könnyű erőkkel, négy tárcsafék optimális lassítással, kikapcsolható kitörésgátló. Kényelmes a telitalpas gáz, elhibázottan magas a fékpedál. A rakodási hely hiánycikk, a hivatalos extrák legjava alapáron jár, a kitörésgátlóval együtt.                   

S. P.

Az Autó 2009/6. számából

Videoteszt

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A Vinfast és az Autobest együttműködése

A 2017-ben alapított, 2018-ban pedig az Autobest által is...

Új IVECO T-WAY, az off-road haszonjármű

Az Iveco kiegészíti Iveco Way nehézgépjármű sorozatát új off-road...

Itthon az új Lexus NX: itt a plug-in hibrid hajtás!

A márka legfontosabb modelljéből - 2014 óta - több...

Szeptembertől érkezik a Kia EV6 Magyarországra

Megtapogathattuk, beleülhettünk a Kia első tisztán elektromos hajtásra tervezett...

A Renault Trucks 2021 évi fejlesztései

Változik a dizájn, megújul a kormányoszlop, az ülések, és...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás