Hírek
Négy évszak teszt: Opel Astra Sedan 1.3 CDTI Enjoy - Esemény nélkül
Tágas, keveset fogyaszt, és megbízható – tavasszal is bizonyított a tartós teszt Opel Astrája.
Teszt
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Még nincs késő: a mostani Mosaic-kérdésre válaszolók is részt vesznek azon a sorsoláson, amelyen egy év után gazdára talál a négyajtós Astra. Az átlagos igénybevétel körülményeihez igazodó tartós tesztünk első 15 ezer kilométerén vagyunk túl, szinte új a nyereményautó.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A tavasz beköszönte és a korábbinál több országúti autózás nyomán csökkent az eleve mérsékelt fogyasztás, az évszak átlaga 5,6 l/100 km. Példásan takarékos a nagy autóhoz rendelt kis motor. Az 1,3 l-es dízel erőforrás kétarcú: előbb gyenge és kedvetlen, majd egyszer csak belép a turbó és a derű: korábbi viselkedésére rácáfolva erőre kap az autó. Elinduláskor, a főútra kikanyarodáskor körültekintőnek kell lenni, mert a lassú manővert izzó haraggal fogadhatják a jogaikban sértettek, az emelkedőn elindulva pedig az is szép, ha önmagunk előtt nem égünk le a lefulladó motor szégyenében. A 2000-es fordulatszám után új világ következik, hosszan és erőteljesen gyorsítható az autó, és ha 3000 körül tartjuk a fordulatmérő mutatóját, magabiztosan és dinamikusan hajthatunk el mindazok mellett, akik a következő elinduláskor ismét megelőznek majd minket. A tartós teszt meggyőz róla, hogy idővel hozzá lehet szokni a CDTI-motor alacsony fordulati nyomatékszegénységéhez, és ki lehet használni a magas fordulaton előbukkanó erőt: csökken a lefulladások száma,
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
és tempósan lehet előzgetni. A magasabb fordulat megtartásában segít a hatfokozatú váltó, pontosan vezetett, könnyen és rövid úton kapcsol. A városban ritkán lehet eljutni a negyedik fokozatig, országúton azonban az alacsony fogyasztás örömével lehet gurulni már a 100-as tempóhoz tartozó 1800-as fordulatszámon is. Az előzésekhez, még az enyhe emelkedőkön is, vissza kell kapcsolni.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A pedálrend megfelelő, a 2,7 fordulatos kormány precízen kezelhető. A rugózás komfortos, enyhén feszes, az úthibák nem maradhatnak észrevétlenek. A kilátást elöl kissé vaskos oszlopok, oldalt szűk metszésű tükrök, hátul a magasban tartott fejtámlák korlátozzák, de nem végletesen, elég jól átlátható az Opel. A széles utastérben kényelmesen elfér egymás mellett vezető és utasa. A műszerfal és az ajtó kézközeli puhán fedett, távolabb sok a műanyag. A vezető ülése kényelmes, magassága állítható. A lap enyhén kemény, a támla deréktámasztása olyan gomb forgatásával szabályozható, amit ültéből csak ficammal érhet el a sofőr. Az üléshez le-felhajtható könyöktámasz csatlakozik, benne kevés pakolóhely. Lehajtva alkalmas a kar pihentetésére, de mert kényelmetlenné teszi a kapcsolást, jó a funkciójától megfosztva a támla mellett pihentetni. Pakolóhely nincs sok – egyedül a kesztyűzseb nagy –, a palackokra még pikkel is az autó, akár egy félliteres üveg biztos elhelyezése is leleményt igényel.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Hátul szintén kevés a rakodási lehetőség. De jut hely bőven az utasoknak, lábtérbőséget eredményez a szokatlanul nagy, 2,7 m-es tengelytávolság. Az üléslap elég hosszú, oldalt kicsit formázott és széles az ülés. Középen azért jut csak szükséghely az utasnak, mert a kardánbox kinyúló vége és a magas padlómerevítés állít elé akadályt.
![]() | |
![]() | |
![]() | |
| |
![]() |
A támlaközép könyöktámaszként és sílécnyílás fedeleként hajtható előre. Az ülések lapja fix, a támla osztva billenthető le. A 80 centi széles, 40 centi magas átjáró csak kevés raktéri csomagnak engedi meg, hogy elnyújtózzon az utastérben is. Az oldalajtók felül textillel, lejjebb kemény műanyaggal fedettek. A hátsó ajtók ablaküvegei kurblival mozognak, s leeresztve majdnem teljes egészükben eltűnnek az ajtóban. A csomagtartó fedele a műszerfal közepi gomb vagy a távnyitó hosszas nyomására nyílik. Nagyrészt síkok határolják a mély üreget. Méretes a 490 literes csomagtartó, hosszan nyújtózik, magas a pereme.
Szervizben még nem járt az autó, noha az invitálólámpa időről időre felvillan a műszerfalon. Korai az esedékességjelzés, az ellenőrzés ideje 30 000 km-nél lesz aktuális. A sorsolásig a nyárba is belekóstol a szerkesztőségnél az Astra, de az őszt már új gazdájával fogadja. Még lehet pályázni! – földvári –
Bővebben az Az Autó 2009/6. számában olvashat a cikk témájáról!
Előnyei – hátrányai
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||
|
|
Bővebben az Az Autó 2009/6. számában olvashat a cikk témájáról!
Műszaki adatok
Soros, négyhengeres, hengerenkénti négyszelepes, közös csöves, változó geometriájú turbós dízelmotor, elöl keresztben beépítve. Hengerűrtartalom: 1248 cm3. Furat: 69,6 löket: 82,0 mm. Teljesítmény: 90 LE/66 kW (4000/ min). Nyomaték: 200 Nm (1750/min). Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl segédvázas McPherson-, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, elöl belső hűtéssel, ABS. Gumiméret: 205/55 R16. Csomagtér: 490–870 l. Üzemanyagtartály: 52 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4587x1753x1458 mm. Tengelytáv: 2703 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 13,7 s. Végsebesség: 172 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 5,1/6,5/4,3 l/100 km. Tesztátlag: 5,9 l/100 km. CO2: 137 g/km. Garancia: 2 év általános, 12 év átrozsdásodás elleni. Védőszárny-szolgáltatás: a garancia teljes idejére. Olajcsere-periódus: 30 000 km/1 év.
Ára: 4 894 000 Ft
Bővebben az Az Autó 2009/6. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...