Bemutatók

2009. június 22. hétfő, 10:48

Bemutató: Renault Grand Scénic - Ezt nyújtják…

A Mégane generációváltásával egyterűje, a Scénic is megújult. Egyelőre csak a hosszú tengelytávú Grandot mutatták be.

A Grand Scénic első sárvédői, mint eddig minden elődjéé, puha és ütésálló műanyagból készültek. A slusszkulcsot helyettesítő lapos távirányító (Renault-kártya) alapáras, a magasabb felszereltségi szinteken nem is kell a műszerfalba dugni, elég, ha zsebben van

A padlólemezügy itt különösen bonyolult: az új Grand Scénic alja az új Mégane nyújtott padlója, de mivel azt eleve a régi Mégane-éból fejlesztették ki, nehéz eldönteni, kié is ez a padló. A lényeg: Mégane-származék, az előd Grand Scénicénél 3,4 centivel hosszabb (2770 mm-es) tengelytávval, így a teljes hossz 7 centivel gyarapodott (4560 mm). A futómű az új Mégane-é, elöl különleges, oldalirányú merevséget javító bekötésű segédvázas a McPherson, hátul zártszelvénnyel összecsatolt lengőkarpár, átdolgozott, a karoszszériához kapcsolódó részeken folyadéktöltésű szilentekkel. A nyomtávok elöl egy centivel, hátul 8 mm-rel keskenyebbek, mint a Mégane-on, de 25-tel, illetve 28-cal szélesebbek, mint az előző Scénicen voltak. Az elöl hűtött, hátul tömör tárcsás fékek is nőttek. A Mégane-ról valók, alapesetben 296 és 274 mm-es átmérővel; a 2,0 literes dízelmotorokhoz elöl 320, hátul 290 mm-esek járnak. A csillapítás és a rugózás lágyabb a korábbinál, a kanyarstabilizátorok újak, a tisztán elektromos rásegítésű kormányszervo a réginél könnyebb, és gyorsabban is reagál.

A hátsó lámpák vadonatújak, pluszpénzért tolatókamera is kérhető. A hétüléses kivitel felára motorváltozattól és felszereltségtől függetlenül 190 ezer forint

Motorból itthon öt, de összesen hat van, a kizárólag fokozatmentes (CVT) automatával rendelhető 2,0 literes (143 LE) benzines nálunk nem lesz kapható. A többi gép mind a Mégane-é, az alap az Euro4-es 1,6-os benzines (110 LE). Újdonság a Nissan műszaki alapokra szerkesztett, Euro5-ös 1,4-es turbós, változó szívóoldali vezérlésű, hagyományosan szívócső-befecskendezéses benzinmotor 130 LE-vel (190 Nm). Dízelből valójában három van, összesen öt teljesítményváltozatban. Az alap a régi ismerős 1,5-ös, közös csöves, köztes hűtős, és változó turbógeometriás dCi, 105 LE-s kivitele (nyártól részecskeszűrővel 110 LE-vel, Euro5-ös besorolással is). A középszint az alapáron részecskeszűrős és így Euro5-ös 1,9-es dCi (130 LE) és a szintén szűrős 2,0 literes dCi, ugyancsak Euro5-tel, hatfokozatú bolygóműves automatával 150, kéziváltóval 160 LE-vel. A kézikapcsolású váltók minden motorhoz alapáron hatsebességesek.

A műszerfal vadonatúj, és leginkább a Mégane-éra emlékeztet, de alapvető eltérés, hogy itt – akárcsak az elődben – középen van a folyadékkristályos kijelző. Ez az alapkivitelben fekete-fehér, a magasabb szinteken színes, és konfigurálható kiosztású. A középső kartámasz tologatható

A hátsó üléssor három része külön, 17 centi hosszon, síneken tologatható, előrebillenthető, és ki is emelhető, a támlák dőlésszöge állítható. Grand Scénicből változatlanul kapható öt- és hétüléses is, a csomagtér padlójából kihajtható leghátsó sorban (itt is hárompontosak a biztonsági övek) a tengelytávtöbbletből adódóan sokat nőtt a lábhely, és a fejtér is nagyobb, mint volt. A pluszhelyek egyébként alig csökkentik a

A hátsó üléssor 17 centis útja duplája a korábbiénak, az ötüléses kivitelekben a két hátsó szélső ülőlap alatt is vannak rekeszek. A hétszemélyesekben – azért, hogy hátra be lehessen szállni – ezek előrebillenthetők, így a rekeszek kimaradnak

csomagtartó méretét, padlóba döntve mindöszsze 50 liternyit vesznek el (ötüléses üzemben 752 helyett 702 liter a tér).

Az utastérben minden elem új, a műszeregység változatlanul a középkonzol felett trónol. Folyadékkristályos kijelzője (minden menetadat ezen látható) alapáron fekete-fehér, a magasabb szinteken konfigurálható képű és színes. Pakolóhelyből rengeteg van, a padló alatt elöl-hátul (a lábterekben) is kialakítottak rekeszeket, az első középső kartámasz változatlanul sínen tologatható.

A hazai indulóár az 1,6-os benzinessel 4 240 000 forint, Renault-finanszírozással azonban 3 840 000 akcióban. A felszereltség kifejezetten gazdag, alapáras a manuális légkondicionáló, a kitörésgátló, a fedélzeti számítógép és a négy (két első és két első oldal) légzsák is. Az SD-kártyás navigációt a Tomtom szállítja, s az extralistán tolatókamera is szerepel.

A Grand Scénic után – a Mégane kombival egy időben – a rövidebb tengelytávú kivitel is megérkezik még a nyáron, a Grand finoman átdolgozott motorpalettájával.                      

SZG

Bővebben az Az Autó 2009/6. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás