Újautó

2009. június 19. péntek, 12:43

Teszt: Toyota iQ2 1.0 VVT-i - Kicsinyített más

Drága divatcikk, vagy ötletes városjáró a Toyota pöttöm újdonsága?

Képekben

Mindenki megnézi, a feláras metálfehér színben és a metálszürkén csillogó alufelnikkel nagyon feltűnő az iQ. 15 colos kerekei mögött elöl-hátul tárcsafékek forognak, erős fékezéskor nagyot bólint a kis kasztni. Fokozatmentes CVT automata váltót 340 000 forintért adnak hozzá
 
A tükrök jók, és a kis hátsó oldalablak is hasznos segítség tolatáskor. A B-oszlop zavaróan vaskos. Az iQ vezetésekor át kell értékelni a kanyarodást: rövid tengelytávja miatt a vártnál „hamarabb” fordul, ha nem vigyázunk, találkozhatunk az útpadkával vagy egy másik autóval
 
Ízléses és játékos a műszerfal, a rádiót a kormányról érdemes kezelni, mert a 285 000 forintos navigáció képernyője köré ültetett gombok vezetés közben elvonják a figyelmet. A tetővel körbefogott, jól olvasható műszerpult mellett a jobb oldalon helyezték el a fedélzeti számítógép és a benzinszintjelző együttesét, sárga felirataik nappal alig olvashatók
    

 

 

Oldaltartás alig, s az ülések magassága sem állítható. Nagyobb baj, hogy a háttámla és az ülőlap kényelmetlen a magasra nőtt sofőrnek
 

 Két felnőtt ne próbálkozzon a második sorban, ha viszont felhajtjuk az ülőlapot, keletkezik némi csomagtér

 
Nem szűk a bejárat, a jobb oldalon az ülőlap is előrecsúszik; kár, hogy visszaállításnál a támla nem talál a helyére.
    

 

 

 

Osztottan dönthető a támla, ha bővíteni akarunk, a fejtámaszokat ki kell húzni a helyükről
 
Ha padkára merőlegesen állunk, kilóg az orra. Az előző generációs Yarisnál 62,5 cm-rel rövidebb
  
    

Bővebben az Az Autó 2009/6. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Elöl tágas hely
Elméletileg négyen férnek el benne
Biztonságos menettulajdonságok
Könnyű kezelhetőség
Jó minőség
Pörgős motor
Kis fordulókör
Alig rövidebb, mint egy átlagos miniautó
Drága
Kevés utastéri rakodóhely
Hosszú távon kényelmetlen vezetőülés
Nehézkes váltókapcsolás

Bővebben az Az Autó 2009/6. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Háromhengeres, soros benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 996 cm3. Furat x löket: 71×83,9 mm. Teljesítmény: 68 LE/50 kW (6000/min). Nyomaték: 91 Nm (4800/min). Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés. Elöl-hátul fék, ABS. Gumiméret: 175/65 R15. Csomagtér: 30–240 l. Üzemanyagtartály: 32 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 2985x 1680×1500 mm. Tengelytáv: 2000 mm. Saját tömeg: 845 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 14,7 s. Végsebesség: 150 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 4,3/3,9/4,9 l/100 km. Tesztfogyasztás: 5,5 l/100 km. CO2: 99 g/km. Általános garancia: 3 év vagy 100 000 km. Fényezési garancia: 3 év. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizintervallum: 15 000 km vagy 1 év. Védőszárny-szolgáltatás: 3 év.

Ára: 3 775 000 Ft

Bővebben az Az Autó 2009/6. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás