Hírek

2009. június 18. csütörtök, 00:37

Új motorok az Alfa 159-ben - Húzóágazat

Két új turbómotorral bővült az Alfa 159 kínálata. A benzines és a dízelpaletta egyaránt egy-egy erőteljes variánssal bővült, ám a csúcsteljesítményt továbbra is a korábbiak hozzák.

A bemutatón vezetett példány a fickós TI-csomagos volt, külsején leginkább ez látszik, nem a friss motor

A 2005-ben bemutatott 159-es komolyabb frissítésen ugyan még nem esett át, de tavaly hajszálnyi változásokkal aktualizálták s ugyanakkor a több kritikában is túlsúlyosnak nevezett széria önsúlyát is apasztották bő 50 kg-mal. Idén két motor az újdonság. Lényegében mindkettőt ismerhetjük már a Lancia Deltából, ám a 159-be szerelt változatokat azoknál sportosabb hangolásúnak mondják.

A vadonatúj 1750 TBi benzinmotor fix geometriájú, KKK turbós, közvetlen befecskendezésű (az üzemanyag-porciók 7 lyukon keresztül, akár 150 bar nyomással jutnak az égéstérbe), szívó és kipufogó oldali szelepeit egyaránt változóan vezérlő. A folyamatosan alkalmazkodó motorvezérlés hosszú idejű szelepösszenyitásaival a szívóütemekkor is kiszellőzteti az égésteret, az úgynevezett átöblítéssel egyenletesebb és gyorsabban felépülő a turbónyomás, azaz kisebb a turbólyuk.

Hátul TBi felirat olvasható a közvetlen befecskendezéses, turbós 159-esen. Kétoldali kipufogó végei egyáltalán nem sportos orgánumúak

A 200 lóerős, 320 Nm nyomatékát már 1400/perc fordulattól leadó 1742 ccm-es blokk teljesítményével a 3,0 l-es szívó benzineseket, fogyasztásával (átlag 8,1 l/100 km, CO2=189 h/km) a hagyományos 1,8 l-eseket idézi. Váltója hatfokozatú manuális, kettős végű kipufogója szinte néma. Menetteljesítményei tisztességesek, a 100 km/órára gyorsulás 7,7 s, a 60-100 km/óra közötti ugrás mindössze 6,5 s, a végsebesség 235 km/óra. A korábbi 185 lovas 2,2 JTS motort felváltó 1750 TBi heteken belül a hazai piacon is színre lép, az annál 15 kg-mal könnyebb és jóval erősebb újdonság ára a nagyságrendekkel kedvezőbb regisztrációs díj miatt kedvezőbb lesz. Pontos összeget még nem tudunk, de a csakis gazdag felszereltséggel érkező TBi várhatóan 8,5 milliós indulóárról startol majd. Az Euro5 emissziós 1750 TBi neve nem csupán a négyhengeres blokk űrméretére, hanem az

Elődjénél, a 2,2 JTS-nél 15 kg-mal könnyebb az 1750 TBI. Váltója természetesen hatfokozatú

Alfa korábbi, szintén kiváló teljesítményű motorjaira utal. Pont 80 éve mutatkozott be az 1750 6C, mely 1,75 l-es, soros 6 hengeres blokkjával 46, kompresszorral akár 80 lóerőt tudott. Fele ennyi ideje (1969-ben) debütált a 4C, mely 1,75 l-ese már soros 4 hengeres volt, 118 lóerővel. Ez egyebek mellett a Spiderbe vagy a Giulia alapú 1750 Berlinába is bekerült. Ugyanezen motor turbós versenyváltozata 1779-ben 335 lóerőt produkált. Az Alfa 75- szériában 155 lóerőt hozott.

Míg az 1750 TBi leváltja a korábbi 2,2 JTS-t, a dízelek (1,9 JTDm 8v, 120 LE, 1,9 JTDm 16V, 150 LE és 2,4 JTDm 200, 210 LE) között palettabővítő a 16 szelepes, változó geometriájú turbós és természetesen közös nyomócsöves befecskendezésű 2,0 JTDm (170 LE, 360 Nm).

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás