Bemutatók

2009. június 15. hétfő, 20:02

Bemutató: Volkswagen Polo - Golfocska

Hite szerint új minőségi kategóriát indít a cég.

Bemutató

A Scirocco családjegyeit követi. A Trendline izzói H4-esek, feljebb már H7 ücsörög a bura alatt, de a jobb felszereltség még statikus (a kereszteződésbe bevilágító) kanyarlámpát is kaphat.

Nézze meg mozgásban is!

A csend meggyőző, akárcsak a futómű zajtalansága és szigeteltsége, azt valójában nem tudjuk felmérni, hogy az autó utasterének hossza az elődhöz képest 8 mm-rel hosszabb-e, mint ahogyan a gyári sajtóanyag hirdeti, és az elődhöz képest az 54 mm-es hossz- és 32 mm-es szélességnövekedést is csak papírról ismerjük. A hely tényleg nem kisautós, a kormány kétirányú állíthatóságával és az ülés magasságával elöl nagyvonalú és kényelmes vezetési hely alakítható ki, és hátul is teljesen normális a tér – valaha, amikor a Golf indult, az sem volt nagyobb belül… A gyár a minőségre és az alkalmazott anyagokra a legbüszkébb, ezt jelzi, hogy a korábbi modellválaszték, a Trendline és a Comfortline kiegészült a Highline-nal (alla Golf), s a Comfortline-tól felfelé puha műszerfal dukál. Felületének kialakítása és kivitele, ahogyan tapogatjuk, a felső kategóriás gyártókról is lehúzhatja a keresztvizet – sokkal inkább prémiumgyártmányról kellene beszélni. Itt van például a Volkswagen egy „csomagban” az Audival és a Porschéval, rögtön két luxustermékkel, de maga a népautó is felvonultatja a masszívan prémium-Pheatont. Ha ők nem tudják, mi a prémium, akkor talán senki, és ezt most egészen jól vési az agyakba a Polo kiviteli minőségével, alkalmazott anyagaival. Ahogyan a bemutatón a világhírű formatervező,

Hátulról is kellően konzervatív ahhoz, hogy a törzsközönségnek tetsszen

Walter de’ Silva mondta, az autó külső kilincsének megmozdítása már jelzi a minőséget.

Az Ibiza padlólemezén az áttervezett első McPherson- és a hátsó csatolt lengőkarok csendesen, jó rugózási kényelemmel és – nyilván a korábbiakhoz képest elöl 29, hátul 30 mm-rel megnövelt nyomtávok jótékony hatására – kanyarstabilitással dolgoznak. A héttagú motorválaszték is pazar. (Négy benzinessel – két három- és két négyhengeressel – és három közös csöves új dízellel indul a gyártás – lásd táblázatunkat.) A benzinmotorok gazdaságossága 8–20, a dízeleké 5–15 százalékkal javult. Mi az idén később piacra lépő legizgalmasabb, teljesen új 1,2-es TSI gázpedálját tapossuk. Ez a közvetlen befecskendezéses, turbós, vizes köztes hűtős, hengerenkénti kétszelepes benzines 105 lóerős, és legnagyobb 175 Nm-es nyomatékát már 1500-as fordulattól folyamatosan ömleszti. Az előző Polóhoz képest 7,5 százalékkal könnyebb kocsiszekrényt mozgat, a lézerhegesztés szélesebb alkalmazásával ötcsillagos töréstesztre számítanak vele, és ha igaz a gyári szöveg, a karosszéria baleset során elszenvedett behatolási mélysége elöl 50 százalékkal, oldalt 20-szal kisebb, mint az elődmodellen.

Igényes anyagokból felépített márkajellegzetes műszerfal
 
A mai motorépítés korszakos darabja az 1,2 literes, közvetlen benzinbefecskendezéses TSI-motor
 
A csomagtér padlója két szint között változtatható, a raktér az ülőlapok és támlák aszimmetrikus összehajthatóságával bővíthető
    

Bővebben az Az Autó 2009/6. számában olvashat a cikk témájáról!

Videó

Bővebben az Az Autó 2009/6. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás