Újautó
Tesztnapló: Hyundai ix55 3.0 V6 S-CRD-i Executive - Nagyban játszik
Éppen válságkor érkezett Európába, pedig ez nem a még nagyobb szabadidő-autók szezonja.
Tesztnapló: Hyundai ix55 3.0 V6 S-CRD-i Executive
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Két év amerikai karrierrel a háta mögött egyetlen erőforrásból álló kínálattal, új V6-motorral és automata váltóval lép az európai piacra a Hyundai legnagyobb szabadidő-autója.
Karosszéria, utastér Tágasság és Amerika-érzés keveredik a magas utastérben. A kézifék lábbal működik, a tetőből fúvókák nyomják a levegőt, az elektromos mozgatású ülések magasak, fűthetőek és kényelmesek. Sok a rámolóhely, még a plafonon is. A nagy krómdíszes műszerfal puhán burkolt, hagyományos elrendezésű. Az oszlopok vastagok, korlátozzák a hátralátást, a tükrök szélesek. Míg elöl automata, egy sorral hátrébb manuális klíma keveri a levegőt. Emitt alacsony a padlóhullám, a három részre tagolt széles ülésen három utas könynyen elfér. Hosszú a lap és a támla. A tető messze, távol az első ülés támlája. A térdtávolság az ülésrészek sínen csúsztatásával apad, mindhárom önállóan tologatható és hajtogatható. A csomagtér felső része kupésan lejt, ennek ellenére nagy a raktérnyílás, széles, egyenletes és tágas a csomagtartó. A magas hátfal elektromosan nyílik-csukódik. A sík padló a peremmel azonos szinten áll, háló, horgonyzószemek és akasztók segítik a pakolást. A lapból két ülés bontható ki egyszerű mozdulattal; nyitni könnyebb, mint beleülni.
![]() | |
![]() | |
![]() | |
| |
![]() |
A harmadik üléssorhoz az oldalajtón magasra kell fellépni, és szűk a bebúvóhely az előretolt középső ülés mögött. Leghátul a tér széles, ám az ereszkedő tető szinte a fejet éri, keskeny az ablak. A 6. és 7. ülés lapja elég hosszú, támlája elég magas ahhoz, hogy ne csak gyerekülésnek tekintsék azokat. Sőt, a három középső ülést addig lehet tologatni, míg végül mindhárom sorban gémberedés nélkül utazhatnak a felnőttek is.
Motor, erőátvitel Az új motor könnyen mozgatja a nagy kasztnit, csöndes és nyugodt, a hatfokozatú automata gyorsan kapcsol. A váltások szinte észrevehetetlenek, alacsony fordulatról egyenletesen gyorsít a V6, akár a villanymotor. A váltókar szekvenciálisan, kézzel is kapcsolható (a káros váltásokat nem veszi figyelembe az automatika). Szinte szabad a választás: bármely fokozatban és fordulaton rátalál a nyomaték. Az erősebb gyorsítások felhangosítják a motort, 2000 fölött szintén megjön hangja, ekkor hatodikban már 130 fölött jár a sebességmérő.
Vezetés, menettulajdonságok A kormányon alig érezni, hogy az autó és az út érintkeznek, vattába csomagolt a kapcsolat. Az erőteljes irányváltás meglengeti a magas karosszériát. A Hyundai nem túl vad terepen is elboldogul, ehhez illő a jelentős hasmagasság (20,5 cm) és a
![]() | |
| ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Haldex-kuplungos négykerék-hajtás. A hajtás normál körülmények között az elülső kerekekhez jut, a tapadás megváltozása automatikusan osztja a nyomatékot, alacsony sebességnél 50-50 százalékban rögzíthető a megosztás. A szilárd burkolat keresztben futó hibái jól érezhetőek az utastérben. A menetszél autópálya-tempónál hangos.
Felszereltség Csak gazdagon felszerelt kivitelek léteznek. A második, még gazdagabb sor fontosabb eleme az automatikus szintszabályozás, a hat légzsák, az ESP, a könnyűfém felnik, az elektromos napfénytető, a színezett üveg, az elöl xenon-, hátul LED-lámpák, a bőrkormány és váltógomb, a bőrkárpitozás és belső, az elektromos raktérajtó, ablakok, tükrök és első ülésállítás, az ülésfűtés, a kulcs nélküli indítás, az automata fényszóró- és ablaktörlő-kapcsoló, a CD-s rádió, a kétzónás légkondicionáló és a hét ülés.
Földvári
Bővebben az Az Autó 2009/5. számában olvashat a cikk témájáról!
Előnyei-hátrányai
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||||
|
|
Bővebben az Az Autó 2009/5. számában olvashat a cikk témájáról!
Műszaki adatok
Hathengeres V-elrendezésű, közös csöves turbódízel motor. Hengerenként négy szelep, változó geometriájú turbó, köztes hűtő. Hengerűrtartalom: 2959 cm3. Furat: 87,5, löket: 82 mm. Teljesítmény: 240 LE/176 kW (3800/min). Nyomaték: 450 Nm (1750–3500/ min). Hatfokozatú automata váltó, állandó összkerékhajtás. Elöl McPherson-, hátul öszszetett karrendszerű felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, kanyarstabilizátor, ESP. Gumiméret: 245/60 R18. Csomagtér: 185/598/ 1746 l. Üzemanyagtartály: 78 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4840x1945x1750 mm. Tengelytáv: 2805 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 10,4 s. Végsebesség: 200 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 12,4/ 7,6/9,4 l/100 km. CO2: 249 g/km. Tesztátlag: 11,9 l/100 km. Garancia: 3 év általános km-korlátozás nélkül (további 2 évre meghoszszabbítható), 10 év átrozsdásodás elleni. Védőszárny-szolgáltatás: a garancia teljes idejére. Olajcsere-periódus: 20 000 km.
Ára: 13 199 000 Ft
Bővebben az Az Autó 2009/5. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...