Újautó

2009. június 11. csütörtök, 12:38

Teszt: Mercedes-Benz E 250 CDI Elegance BlueEfficiency automata - Éles mindegy?

A Mercedes rájött, nem kell az E-kkel állandóan a fiatalságot üldözni. A legújabb szögletessége maga a lemezbe hajtogatott konzervativizmus. Műszakilag épp ellenkezőleg.

Képekben

A teljes hossznövekedés 12 mm, a tengelytáv 20 mm-t hízott. A nagyszilárdságú acélok aránya 72 százalék, a 250 CDI-hez alapáras BlueEfficiency-csomaggal alacsony gördülési ellenállásúak a gumik, s a klímát és a generátort is takarékosan vezérli a motorirányítás
 
Az új, sarkos műszerfal leginkább a C-osztályéra emlékeztet, leolvashatósága tökéletes, de a középkonzol kapcsolói nem mindenhol mozognak a kategóriához illő finomsággal. A puha szürke burkolat még erős ellenfényben sem tükröződik a szélvédőn. A színes középső monitor funkciói a váltó választókarja mögé telepített forgó-nyomó kapcsolóval irányíthatók, gyorsan és egyszerűen
 
Az E tetőoszlopai a mai divatirányzatokkal szembe úszva meglepően vékonyak, még az átlós hátralátás sem agyonkorlátozott. A hátsó fények közül alapáron csak az indexek LED-esek, az Elegance-ban azonban minden bura alatt dióda világít. A hátsó sárvédő hulláma a tervezők szándéka szerint a hatvan évvel ezelőtti Ponton Mercedesek vonalait idézi
    

 

 

Kényelmesek, és széles tartományban állíthatók az első ülések, a középkonzol meglepően keskeny, így a szélesebb vezetők combját sem nyomja
 
A hátsó helyek a széleken extrakényelmesek, a tengelytávtöbblet két centije a lábteret növeli. Középen nagy helyet foglal el a kardánalagút
 
Tágra tárhatók, puhán nyílnak a finom anyagokkal burkolt ajtók. A hátsó zsebek az elsőknél könnyebben használhatók számítógép
    

 

 

 

A korábbi sorozatéból eredeztetett műszeregység a tökéletes leolvashatóság iskolapéldája. Jót tett neki, hogy analógra cserélték a digitális motorhőmérőt és üzemanyagműszert
 
A hátsó támladöntés feláras, a fedél mélyen belógó, burkolatlan zsanérjai rangon aluliak. A szépen kárpitozott térben oldalrekeszek és akasztók segítik a pakolást, a küszöb kényelmesen alacsony
 
Meglepő, hogy az elődökkel ellentétben a hűtőmaszk itt nem emelkedik fel a motorháztetővel. A gázrugós kitámasztás igényes, a zajszigetelés nagyon hatásos. A műanyag fedél könnyen lepattintható, alatta Delphi-gyártmányú a motorirányító számítógép, s szinte közvetlenül a hengerfejen ül
    

Bővebben az Az Autó 2009/6. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Tágas utastér
Nagy hátsó lábtér
Jó fényszórók
Biztonságos, kényelmes hangolású futómű
Komfortos vezetői hely
Kényelmes ülések
Jó lemez/üveg arányú karosszéria
Semleges ívmeneti jellemzők
Nagy, jól pakolható csomagtartó
Minőségi kidolgozás és anyagok
Láthatatlan far
Hátul középen szűk lábtér
Hátsó támladöntés csak felárért
Csomagtérbe nyúló fedélpántok
Nehezen hozzáférhető első ajtózsebek
 
Óriási nyomaték
Csendes, takarékos dízel
Jó lejtőfelismerő automata váltó
Gyorsan záró fokozatáthidalás
Az automata elindulási késése nagy
Comfort-állásban lassú kézikapcsolás
Biztonság Költségek
Hét légzsák alapáron (vezetői térdlégzsák is)
 Kitörésgátló
Ütközésre felkészülő biztonsági elektronika (Pre-safe)
Gyalogosvédő (üközéskor a szélvédő előtt megemelkedő) motorháztető
Jó tükrök
  
Meghosszabbítható garancia és védőszárny-szolgáltatás
Hosszú rozsdagarancia
Kedvező fogyasztás
Ár

Bővebben az Az Autó 2009/6. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Motor Soros négyhengeres, folyadékhűtéses, duplaturbós, közös csöves befecskendezésű, köztes hűtős dízelmotor, elöl hosszában beépítve. Két, lánchajtású, felülfekvő vezérműtengely. Hengerenként négy szelep, könnyűfém hengerfej, acélblokk. Hengerűrtartalom: 2143 cm3, furat: 83,0, löket: 99,0 mm. Sűrítési arány 16,5:1. Teljesítmény: 204 LE/150 kW (4200/min). Nyomaték: 500 Nm (1600–1800/ min). Olajtöltés: 6,5 l. Hűtővíz: 8,5 l. Akkumulátor: 70 Ah.

Erőátvitel Ötfokozatú bolygóműves automata váltó, hátsókerék-hajtás. Sebesség 1000/min. fordulatszámon ötödik fokozatban: 54 km/h.

Felfüggesztés Elöl segédvázas McPherson, hátul oldalanként több lengőkaros multilink. Elöl-hátul tárcsafékek, belső hűtéssel, ESP. Fogasléces kormánymű, változó intenzitású hidraulikus rásegítéssel.

Karosszéria Négyajtós, ötüléses önhordó acélkaroszszéria. Saját tömeg: 1735 kg-tól. Megengedett össztömeg: 2280 kg-ig. Üzemanyagtartály: 59 l.

Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h): 7,4 s. Végsebesség: 239 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 8,1/4,7/6,0 l/100 km. Tesztátlag: 7,7 l/100 km*. CO2: 159 g/km. * Saját mérés, vegyes használatban, 1–4 személlyel, 5 és 25 Celsius-fok közötti hőmérsékleten Garancia, szerviz: Általános garancia: 2 év, kilométer-korlátozás nélkül (meghosszabbítható 4 évre, vagy 100 000 kilométerre). Védőszárny-szolgáltatás: 2 év kilométer-korlátozás nélkül (a kötelező szervizekkel akár 30 évre hosszabbítható). Átrozsdásodás elleni garancia: 30 év. Szervizperiódus: rugalmas (olajcsere 25 000 km).

Az alapkivitel fontosabb tartozékai Vezető- és utasoldali légzsákok, első oldallégzsákok, függönylégzsákok, vezetői térdlégzsák, kitörésgátló, Isofix, vezetői éberségfigyelő rendszer, baleseti helyzetekre felkészülő Pre-safe elektronika, ütközéskor kiakadó pedálsor, kormányról vezérelhető, nyolc hangszórós MP3-lejátszós, CD-s rádió, Bluetooth-telefonkihangosító, színes központi kijelző, bőrhuzatú kormány, fedélzeti számítógép, kétzónás automata légkondicionáló, fűtött külső visszapillantók, 16 colos könnyűfém keréktárcsák, esőérzékelő.

Ára: 13 410 000 Ft

Az Elegance-kivitel további fontosabb felszerelései Automatikusan elsötétedő belső visszapillantó, 17 colos könnyűfém keréktárcsák, lábtér- és környezet-világítás, krómozott díszlécek a karosszérián, faburkolatok a beltérben, tárolórekeszek az első ülések alatt.

Ára (hatfokozatú kéziváltóval): 14 011 200 Ft (az automata váltó felára: 687 600 Ft)

Bővebben az Az Autó 2009/6. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás