Videók
Így működik a mágneses lengéscsillapítás - Fluxusautó
A mágneses lengéscsillapítást az amerikai Delphi vitte sorozatgyártásba és először a GM autóiban jelent meg, a 2000-es évek elején. Ma az Audi több modelljében is találkozhatunk ilyen rendszerrel.
Az elv: a csillapítók olajtöltete különleges, néhány mikronnyi mágnesezhető részecskék lebegnek benne. A csillapító dugattyújában a szokásos áramlásfojtó szelepek helyett elektromágnesek vannak. A futómű számítógépe ezek gerjesztését változtatja, fokozatmentesen. Ettől a mágnesezhető részecskék az erővonalak irányába rendeződve akadályozzák az olajáramlást, szintén fokozatmentesen. Az elektronika a sebességen, a gyorsuláson, a perdítő nyomatékon és az oldalgyorsuláson kívül a kerekek függőleges gyorsulását is figyeli, így állítja be a csillapítás mértékét kerekenként külön-külön, akár a másodperc tört része alatt. Az Audi TT-ről készült videón jól látszik (a vezetékekben áramló „elektromosság” mutatja), hogy a rendszer a kanyarkülső csillapítókat mindig magától felkeményíti. A Power off felirat a gerjesztés nélküli állapotot, a Power on pedig a gerjesztés különböző fokozatait mutatja.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...