Hírek

2009. június 9. kedd, 14:32

Tesztnapló: Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 Invite - Hátvéd

A Mitsubishi az ötajtós Lancerrel a sikeres modell eddigi legjobb kombinációját adja.

Tesztnapló: Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 Invite

A csomagtér méretének és rakodási minőségének megváltozásával a Lancer a négyajtóshoz képest egy másik világ.

Szépen és elegánsan csücsörít, az Auditól vett hűtőrács-megoldással. Nézze meg mozgásban is!

Karosszéria, utastér Elég a kilincset megemelni, és a színvonal már jól érzékelhetővé válik. Noha az alacsony építés miatt a be- és kiszállási kényelem nem az erőssége, nagyon komfortos ülésben, finoman kidolgozott, jól áttekinthető műszerfal előtt ül a vezető, a karoszszéria átláthatósága a mai átlaghoz képest jó, s értékelendő a belső szélesség. A beltér anyagai kemények, de minőségiek, szűken tartott résekkel. A vezetés kényelme a magasságban állítható ülés ellenére sem makulátlan, az átlagos testmagassághoz hiányzik a kormány tengelyirányú állíthatósága, a sugaras mozgatási lehetőség kevés. A méretek hátul is nagyvonalúak, a magasan tartott tető miatt szellős a hely, a térdek is bőven elférnek, a középső merevítő sem magas, így aztán hárman is jól megülnek. Az aszimmetrikus üléshajtással a négyajtóshoz képest lényegesen kihasználhatóbb hely alakítható ki. A csomagtér hosszú, széles és mély, az átemelési küszöb kicsit magas.

Motor, erőátvitel A cég motorjai mindig is az élvonalhoz tartoztak. Ez a két vezértengelyes, változó szívószelep-vezérléses (MIVEC), hengerenkénti négyszelepes,

A nagy ötödik ajtó tágas és rugalmasan növelhető csomagtérre nyílik

csupa alumínium erőforrás csendes és selymes járású, erős és nyomatékos, még hirtelen gázadásra is nagyon halk, országúton viszont 130 km/h felett kissé erősen hallatja hangját. Mintha villanymotor tekerné fel a fordulatszámmérő mutatóját akár 6000/percig, közben a nyomatékfolyam megtorpanás nélkül ömlik. Városban, országúton fürgén (0–100 km/h: 11,8 s) és nagy sebességgel (akár 182 km/h) mozog. Az ötfokozatú váltó a rövid úton vezetett kapcsolókar olajozott mozgathatóságával a legszebb japán időket idézi, az öt fokozat viszont egy ilyen ívű munkához kevés, a direkt kicsit rövid – ez is az oka az országúton 130 km/h felett nagyon felerősödő motorhangnak.

Ele­gáns, jól át­te­kint­he­tő mű­szer­fal ke­mény, de mi­nő­sé­gi anya­gok­ból

Vezetés, menettulajdonságok A Lancer osztályos minőségi helyezése akkor válik nyilvánvalóvá, amikor megmozdul. Megdöbbentő az a szigeteltség, ahogyan a kerekeit (elöl a McPherson-, hátul az összetett, független karrendszerekkel) felkötötték, ennél talán csak az lenyűgözőbb, ahogyan a felfüggesztés rugózási keménységét és a csillapítás jelleggörbéjét összehozták. Szinte fából vaskarikának hat, hogy ennek ellenére a feszes rugózás mégsem ráz, és zajtalanul, rezgések nélkül emészti el még a legdurvább úthibákat is. Ezeken a lábakon egyformán élvezetes a forgolódás a szűkebb városi pályán és a sportos gyors vagy öreguras vezetés az országúton, miközben a csend a legjellemzőbb. A hagyományos hidraulikus szervo könnyű forgathatósággal segíti a fogasléces kormányt. A négy tárcsafék precíz, jól adagolható erőkkel intenzíven lassít.

Felszereltség A második szereltségi fokozat, az Invite a leglényegesebb extráknál kicsit többet ad (hét légzsák, kitörésgátló, négy ablak és tükrök elektromos mozgatása, távvezérelt központi zár, kéziklíma, fedélzeti számítógép, négy hangszórós rádió/CD/MP3, bluetoothos kihangosító, tempomat, automatikus fényszóró-kikapcsolás), de aszferikus külső tükör már nem jutott. Több pénzért akár érintőképernyős navigáció, kulcs nélküli rendszer vagy 70 GB-os szórakoztató HD-s egység és egy sereg egyéb cikk rendelhető hozzá.

–Surányi

Az Autó 2009/5. számából 

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Tágas bel- és csomagtér
Csendes utastér
Szép járású, nyomatékos motor
Nagyon jó váltó
Rugózási kényelem, kanyarstabilitás
Vezetési helyzet (a kormány csak sugárirányban állítható)
Kemény műszerfal
Kicsit erős motorhang 130 km/h felett
Ötfokozatú váltó
Magas városi fogyasztás

Az Autó 2009/5. számából 

Műszaki adatok

Folyadékhűtéses, négyhengeres, soros, hengerenkénti négyszelepes, két vezértengelyes benzinmotor elöl keresztben beépítve. Könnyűfém blokk és hengerfej. Hengerűrtartalom: 1798 cm3, furat: 86,0 mm, löket: 77,4 mm. Teljesítmény: 143 LE/105 kW (6000/ min). Nyomaték: 178 Nm (4250/min). Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson-, hátul összetett, független karrendszer, spirálrugók. Elöl-hátul tárcsafékek, blokkolásgátló. Saját tömeg: 1320 kg-tól. Gumiméret: 205/60 R16. Csomagtér: 285–1350 l. Üzemanyagtartály: 60 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4585x1760x1515 mm. Tengelytáv: 2635 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 11,8 s. Végsebesség: 182 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 8,3/5,6/6,6 l/100 km. CO2: 156 g/km. Tesztfogyasztás (csak városban): 11,4 l/100 km. Általános garancia: 3 év (100 000 km). Fényezési és rozsdagarancia: 3 és 12 év. Szervizintervallum: 20 000 km vagy 1 év. Védőszárny-szolgáltatás: 3 év (km-korlátozás nélkül).

Ára: 4 990 000 Ft

Az Autó 2009/5. számából 

Videó

Az Autó 2009/5. számából 

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás