Újautó
Tuningpróba: Wiesmann MF3 - Nyílt ülés
A Wiesmannt 20 éve alapították, de már klasszikus. Különleges és drága sportautói tavaly óta itthon is kaphatók, az alapmodellt ki is próbáltuk.
Tuningpróba
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A Wiesmann fiúk saját garázsukban kezdték, egy hegesztőpisztollyal. Alumínium zártszelvényekből vázat építettek, erre ültettek üvegszálas karosszériát. A műszaki töltet a kezdetek óta BMW, az MF3-ban az előző M3-as soros hathengeres 3,2-ese forgatja a hátsó kerekeket: 343 LE, 365 Nm önzáró hátsó differenciál, de a váltó alapáron csak ötfokozatú. A hatsebességes kézi feláras, és csaknem miniautónyi a szintén hatfokozatú, robotizált (SMG) váltó ártöbblete.
Alapáron légkondicionáló sincs. A kézi gyártásban nemcsak a beltéri anyagok, de a varrások cérnái is ízlés szerint válogathatók össze.
![]() | |
![]() | |
![]() | |
| |
![]() |
Álltában is van mit csodálni az MF3-ason. A mély üléspozícióhoz mérten magas küszöbön keresztül (a merev szélvédőkeretbe kapaszkodva) kell bekászálódni, a motor gombnyomásra indul. A hosszában épített hathengeres kipufogó leömlőit is átalakították, s a gurgularendszer többi része is abszolút egyedi – a hangerő és a hangszín a megrendelő igényei szerint változtatható. A robotizált váltó teljesen automatán is képes dolgozni, de a hat fokozat az alig több mint 30 centi átmérőjű Momo-kormányról is csattogtatható. Komfortosan, akár 1500/perc körüli fordulatszámmal is gurulhatunk a soros hatos hatalmas nyomatékával, de az igazán izmos gyorsítások 3000/ perctől, egészen 8000/perc környékéig,
![]() | |
![]() | |
![]() | |
| |
![]() |
vagyis a leszabályozásig tartanak. Az országúti sebességhatár bőven átléphető másodikban. Autópályán a 130 km/órás utazótempó még nyitott tetővel (akár a szélfogó nélkül, felhúzott ablakokkal) is csendes, innen a gyorsítás visszakapcsolás nélkül is agresszív, kettőt visszaváltva azonban néhány másodperc alatt 200 km/órára ugrik a sebességmérő. Az alig több mint egytonnás gép rugalmassága elképesztő.
A kis méretek (3,86×1,75×1,16 m) a kezelhetőségnek is jót tesznek, a tesztautó a 19-es (elöl 235/ 35, hátul 275/30 méretű) abroncsokkal egészen emészthető íveken fordult. Az extrémperes abroncsok és a kimagasló stabilitás ellenére meglepően jó csillapításúak az elöl-hátul segédkeretes, kanyarstabilizátoros, elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztések. De egy Wiesmann-nal közúton nem illik vadulni. Erre valók a pályanapok…
Katona M.
Bővebben az Az Autó 2009/5. számában olvashat a cikk témájáról!
Műszaki adatok
Motor: soros, hathengeres benzinmotor, elöl hosszában beépítve, alumíniumblokk és hengerfej, két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep
Hengerűrtartalom [cm3]: 3246
Teljesítmény [LE/kW (1/min)]: 343/252 (7900)
Nyomaték [Nm (1/min)]: 365 (4900)
Gyorsulás 0–100 km/h [s]: 4,9
Átlagfogyasztás [l/100 km]: 11,2
CO2 [g/km]: 271
Végsebesség [km/h]: 255
Bővebben az Az Autó 2009/5. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...