Hírek

2009. május 29. péntek, 13:39

Láttuk: BMW 5 Gran Turismo - Merre jár?

Újabb nagytestű ragadozóval lépett színre a BMW, az 5-ös sorozat nevét viselő Gran Turismo a 7-es alapjaira épül. Célcsoportja a szabadidőautók, főként az X5 és a luxusautók, vagyis a 7-es sorozat vevőköre is.

Bemutató

A fényszórók koronagyűrűi LED-ek, a felnik alapáron 18 colos könnyűfémek, a váltók csakis nyolcfokozatú automaták, a motorok mind Euro5 normásak

Alaposan feladták a leckét a bajor mérnökök. Érthetetlen a név, hiszen az 5 Gran Turismo a tavaly érkezett 7-es sorozat 3070 mm tengelytávú padlólemezére épül, s a 4998x1901x1559 mm-es karosszéria hosszában is csupán 7 cm-rel kisebb a „nagytesónál”, szélte azzal egyező, magassága pedig 8 cm-rel több is. Az ötöshöz viszonyítva a hossz 16, a szélesség 5,5, a magasság 9,5 cm-rel nagyobb. A hetesből való az első kettős keresztlengőkaros és a hátsó független többlengőkaros, már alapáron is szintszabályzós, légrugós felfüggesztés.

A hátsó lámpák is fényemittáló diódások, az oldalablakok elöl-hátul keret nélküliek

Teljesen egyedi az átlagosnál magasabb kupékarosszéria. Az ajtók ablakai elöl-hátul keret nélküliek, a csomagtérajtó (a Skoda Superbéhez hasonlóan) négyajtósként és ötajtósként egyaránt nyitható, akár elektromosan is emelkedhet. Az utastér limuzinosan tágas, a hátsó ülések 10 cm-en tologathatók, a támlák dőlésszöge szintén szabályozható. Az „alapverzió” ötszemélyes, de kérhető négyüléses kivitel, melyben a hátsó ülések is elektromos mozgatásúak. A csomagtér egyterűsen variálható, a hátsó ülések előretolásától függően 440-590 literes, az akár a csomagtérből is síkba dönthető ülések lehajtásával 1700 l a raktér.

A műszerfal a BMW mai formavilágát hozza, a fontosabb műszereket és üzeneteket vetítő head-up display, valamint az éjjellátó hőkamera egyaránt elérhető

A motorpaletta a 7-esből ismert 3,0 l-es, közös nyomócsöves, piezo-fúvókás befecskendezésű, 245 lóerős dízellel nyit, a 6,5 l/100 km átlagfogyasztású soros hathengeres öngyújtós 6,9 s 100 km/órára gyorsulást és 240 km/órás végsebességet hoz.

Óriási a hátsó tér, a második sor már alapáron tologatható, szabályozható támladőlésű, a lábtér parádésan nagy

A hengersorok kipufogógázait elválasztva gyűjtő, kettős töltésű, dupla turbóval a soros hathengeres, 3,0 l-es blokk teljesítménye 306 LE, ezzel a 100 km/órára gyorsulás 6,3 s, a végsebesség 250 km/óra, az átlagfogyasztás 8,9 l/100 km. A kínálat csúcsa a 7-esből ismert, kettős turbós, 4,4 l-es, közvetlen befecskendezésű, 407 lóerős benzines. Utóbbival a 100-as sprint 5,5 s, az átlagfogyasztás 11,2 l/100 km, a végsebesség elektronikus korlátja a kisebbik benzinesével egyező, 250 km/óra.

A felszereltség alapáron is nagyvonalú, opcióként a legfejlettebb technikai csemegék, a változó áttételű,

Az ötajtósként is emelkedő, de négyajtósként is nyitható hátsó ajtó akár elektromosan is mozoghat

a hátsó kerekeket is kormányzó kormánymű, az akár állóra fékező távolságtartós tempomat, vagy a sávtartó, illetve a sávváltást segítő elektronika egyaránt elérhető. A tolatókamerán túl oldalkamerák is rendelhetők, utóbbiak az autó melletti tér mutatásán kívül számítógépes animációval felülnézeti képpel is segíthetik a parkolást.

A hazai piacra ősszel érkező 5 Gran Turismo forint-árára még várnunk kell, a németországi 55 200 eurós bázisárból azonban látható, hogy az egyedi újdonság árát az azonos műszakiság ellenére jelentősen a 7-es alá pozícionálták.

Fotógaléria

Videó

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A Vinfast és az Autobest együttműködése

A 2017-ben alapított, 2018-ban pedig az Autobest által is...

Új IVECO T-WAY, az off-road haszonjármű

Az Iveco kiegészíti Iveco Way nehézgépjármű sorozatát új off-road...

Itthon az új Lexus NX: itt a plug-in hibrid hajtás!

A márka legfontosabb modelljéből - 2014 óta - több...

Szeptembertől érkezik a Kia EV6 Magyarországra

Megtapogathattuk, beleülhettünk a Kia első tisztán elektromos hajtásra tervezett...

A Renault Trucks 2021 évi fejlesztései

Változik a dizájn, megújul a kormányoszlop, az ülések, és...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás