Hírek

2009. május 28. csütörtök, 11:41

Bemutató: Nissan 370Z - Tömörítés

Kívülről nagyon Nissan Z, belül mégis majdnem minden új.

Bemutató

A hát­só fé­nyek alap­áron LED-esek, a hát­só nyom­táv 55 mm-rel szé­le­sebb a 350Z-énél
A fel­nik alap­áron 18 co­lo­sak, anya­guk ko­vá­csolt alu, a kis há­rom­szög ol­dal­ab­la­kok emel­ke­dő éle új dizájnelem. Ja­pán fi­nom­ság, hogy az ol­dal­in­dex az el­ső sár­vé­dő Z-jelvényeiben vil­log

A 350Z 2003-ban ért el Európába, legfőbb ellenfele – bár ezt a Nissan sosem harsogta túl – mindig is a 911-es Porsche volt. A padlólemez a régi, de a tengelytáv 10 centit rövidült (2550 mm), s ezzel a teljes hossz is 6,5 centivel zsugorodott (4250 mm). A futómű elve változatlan, elöl részben könnyűfém az átdolgozott (könnyebb lengőkarok, áttervezett bekötési pontok, merevebb kanyarstabilizátor, és 15 mm-rel szélesebb nyomtáv), de továbbra is kettős keresztlengőkaros rendszer, hátul finoman átalakult és könynyebb lett a multilink (a nyomtáv 55 mm-rel vállasabb, újak a lengőkarok és a központi bölcső is). A könnyűfém nyergek szorongatta féktárcsák elöl-hátul belső hűtésűek, átmérőjük elöl 59, hátul 58 mm-rel nőtt (355 és 350 mm-esek). A kormánymű vadonatúj, tisztán elektromos rásegítésű, a korábbinál közvetlenebb áttételezéssel.

A karosszéria a korábbinál merevebb és könnyebb, a 370Z motorja a korábbi 3,5 literes közeli rokona, az Infiniti modelljeiben már régóta szolgál a 3,7 l-es, itt 331 lóerős, teljes egészében könnyűfém blokk.

Az utas­té­ri anya­gok sok­kal fi­no­mab­bak, mint az előd­ben, a ki­dol­go­zá­si mi­nő­ség ma­gas szín­vo­na­lú. A ve­ze­tő ülé­se az uta­sé­nál ha­tá­ro­zot­tabb ol­dal­tar­tá­sú

A Nissan 370Z már itthon is kapható, manuális váltóval az alapár 13,46 millió forint, a hatfokozatú manuális helyett 7 fokozatú automatát választva

A csu­pa alu, 3,7-es V6-os szí­vó­mo­tor­ban a szí­vó­sze­le­pek nyi­tá­si ide­je és mély­sé­ge is vál­to­zó. Ér­de­kes, hogy a két hen­ger­sor szí­vó­ol­da­li ve­zér­mű­ten­ge­lye­it kö­zös lánc for­gat­ja, a ki­pu­fo­góol­da­li­ak­ra a rö­vid lán­cok haj­ta­nak át

15,025 fizetendő, de ehhez már jár a kisebb karcolásokat kirugózó, önjavító fényezés, a részleges bőr kárpitozás, az első ülések fűtése és a Bose hifi is. Az alapváltozat sem szerény, sok egyéb mellett 6 légzsák, 18 colos alufelni, xenonfény, elektromos tükör és ablakmozgatás, automata légkondi és bluetooth-kihangosító mindenképp jár. A csúcsfelszereltség 19 colos alumínium kerekeket, DVD-s navigációt is kínál.

Nézze meg a Nissan 370Z képgalériáját és videóját! 

Bővebben az Az Autó 2009/6. számában olvashat a cikk témájáról!

Videó

Bővebben az Az Autó 2009/6. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Indul a Hangos Az Autó!

Idén 30. évfolyamába lépett Az Autó, az autóslap, és...

Bemutatkozik a Hangos Az Autó

Bemutatkozik a Hangos Az Autó, kiadónk podcast adása. Érdekli,...

Munkába állt az első elektromos Renault Trucks D

Az akkumulátoros elektromos járműveket már Európa-szerte alkalmazzák a városi...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest immár 32 tagú zsűrije a tisztán elektromos...

Oktatás a Magyar Autóklub vezetéstechnikai pályáján (x)

Hasznos és élményekkel teli programmal vár mindenkit a MAK...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás