Bemutatók
Bemutató: Toyota Verso - Más nevű
Avensises az orr és a motorpaletta is, de méretben az Aurishoz áll közelebb. A Verso alaktényezője (cw=0,295) kategóriájában a legjobb.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A középkategóriás Avensis Verso már rég, idéntől pedig a két generációt megélt Corolla Verso is a múlté. Maradt a Verso, mely 4,44 méteres hosszával a leköszönt Corolla-egyterűnél 7 cm-rel hosszabb, 1,79 m-es szélességével 2 cm-rel vállasabb, és 1,62 m-es magasságával azzal azonos kiállású. Az új padlólemez a korábbinál 3 cm-rel nagyobb, 2,68 m-es tengelytávon, elvében azonos, de persze finomított, elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztéseken áll. Elöl 23, hátul 48 mm-rel nőtt a nyomtáv – a gyáriak szerint nem csak a méretek növekedtek, a futásjellemzőket, a fokozott zajszigetelést egy kategóriával feljebb is helytállónak mondják. A felpumpált méretek ellenére 0,4 m-rel csökkent a fordulókör, most 10,8 m-es az átmérője.
Az utastér alapáron 7 személyes, a mindkét oldalt magasságszabályozós első helyek térkínálata fejedelmi, az ülések és körülöttük a tér mérete egyaránt nőtt. A második sor különálló ülései 3 cm-rel megnyújtott, 20 centis úton tologathatók, támladőlésük szabályozható. A szélsők előrehajtásával juthatunk a padlóból kihajtható leghátsó sorba. Elegáns megoldás, hogy a támlák megjegyzik pozíciójukat. A második sor előtt a törésmentes padlósík rakodórekeszeket rejt. A pakolóhely-kínálat gazdag, méretesek az első-hátsó ajtózsebek, a műszerfalban két kesztyűtartó rekesz is van. A csomagtér legkisebb mérete 63 literről 150-re ugrott, a ritkábban (vagy sosem) kihasznált maximális űrtartalom azonban 89 literrel csökkent.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A Verso motorpalettája gyakorlatilag a fél éve érkezett Avensisé. A csupa alu benzinesek (1,6 l: 132 LE és 1,8 l: 147 LE) szívó- és kipufogóoldalon is változó szelepvezérlésűek, sőt a Valvematic-változatok a szelepnyitást és a szívócsőhosszt is szabályozzák, a korábbiakhoz mérten 20 százalékkal erősebbek, és fogyasztásuk 12 százalékkal csökkent. A dízelek szintén kizárólag 16 szelepesek, blokkjaik acélöntvények. Közös nyomócsöves befecskendezésük 2000 bar csúcsnyomású, piezofúvókákkal dolgozik. A 2,2 l-esek mindenképpen részecskeszűrősek és Euro5-ösök, a 2,0 l-es opciósan koromcsapdás (ezzel Euro5-ös), a benzinesek Euro4-esek. Az összes motor a teljes élettartamot kiszolgáló láncos vezérlésű, szervizperiódusuk rövid, 15 000 km-es. A váltók alapáron hatfokozatúak, a 150 lovas dízelé bolygóműves automata, az erősebbik benzines felárért fokozatmentes, akár kormányról is kapcsolható, hét programozott fokozatos, sportprogramos, Multidrive S automatával is kérhető.
Alapáron 7 légzsák, az elektromos szervokormányba is beavatkozó menetstabilizáló elektronika (VSC+) és a legtöbb kényelmi extra (klíma, elektromos első ablakok és külső tükrök, MP3-as, CD-s rádió, távnyitós, automata központi zár) jár. A jobb (Luna, Sol, Premium) szintek sok más mellett gombos motorindítást, DVD- vagy merevlemez alapú navigációt, központi képernyős vagy visszapillantó tükörbe rejtett tolatókamerát, fény- és esőszenzort, kétzónás automata klímát, hatalmas panorámatetőt és xenon fényszórót is adhatnak.
Az új Verso izmosított motorpalettája, gazdagabb alapellátmánya ellenére várhatóan nem lesz drágább elődjénél. A gyengülő forint miatt azonban lehetséges, hogy a hazai fizetőeszközből többre lesz szükség megvásárlásához a kora nyári piacra lépésekor.
Katona Mátyás
Bővebben az Az Autó 2009/5. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...