Bemutatók

2009. május 20. szerda, 10:43

Bemutató: Toyota Urban Cruiser - Technikai töltet

Új kategóriát nyit a Toyota, a kisautónyi városi úthagyó környezetbarátnak és drágának ígérkezik.

Bemutató

Az összkerékhajtásúakat a küszöbök, a kerékjáratívek és a lökhárítószélek fényezetlen műanyag pereme is megkülönbözteti. Az egész paletta 130 g/km alatti CO2-emisszióval fut, a dízelek alapáron részecskeszűrősek

Két húzóág, a kisautók és az alsó-középkategória közé pozicionálta újdonságát a Toyota. A 3,93 m-es Urban Cruiser a Yarisnál 14,5 cm-rel hoszszabb, de az Aurisnál 29-cel rövidebb, a Yarisnál 3 cm-rel vállasabb is ugyan (1725 mm), de 0,5-tel alacsonyabb. A műszaki alapok is a Yariséhoz hasonlók. A 2,46 m tengelytávú, elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros padlólemez csaknem azonos, és a motorpaletta is ismerős.

A karosszéria egyterűs, a meredek falak között tágas a tér, praktikus a kialakítás. Sok a pakolóhely: dupla a kesztyűtartó, elöl-hátul palacktartósak az ajtózsebek. A sofőrülés magasságszabályzós, a kormány ki-be, le-fel állítható. A hátsó üléspad 60:40 osztással hajtható előre, az elsőkerék-hajtásúaknál tologatható is.

Nem tömegmodellnek készült, évi 25 000 darab a cél, a tervek szerint a vevők közel harmada kéri majd az összkerékhajtást

A csomagtér viszonylag nagy – hajtásmódtól és a hátsó ülés helyzetétől függően – 305–388 l, csak első utasokkal akár közel háromnegyed köbméteres.

Figyelemre méltó, hogy az 1,12 tonnás (Start & Stop automatikás, szívó- és kipufogóoldalán is változó vezérlésű, 101 LE-s) benzines átlagfogyasztása 5,5 l/100 km. Az igazi kuriózum azonban az 1,4-es, 90 lovas, közös csöves (1600 bar), piezobefecskendezős turbódízel, amely elsőkerék-hajtással 4,5 l/100 km átlagfogyasztást és 118 g/km CO2-t produkál. Ugyanez számítógépes

Tágas a meredek falak közé zárt beltér. A műszerfal kijelzői vetítettek (Optitron)

Haldex-kuplungos (a nyomaték legfeljebb 50 százalékát hátrajuttató) összkerékhajtással, 4,9 l/100 km, vegyes fogyasztással és 130 g/km CO2-vel a legtisztább négykerék-hajtású a piacon. A kisautók között szokatlan, hogy (40 km/óráig) az első-hátsó nyomatékosztás fixre zárható. A hatfokozatú kéziváltó alapáras, automata vagy robotizált erőátvitel egyelőre nincs.

–katona–

Bővebben az Az Autó 2009/5. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás