Hírek

2009. május 8. péntek, 10:31

Renault Clio frissítés - Új köntös, alacsonyabb ár

A 2005-ben érkezett s 2006-ban az Év Autójának választott harmadik generációs Renault Clio egyebek mellett új orr- és far-kialakítást, nem utolsósorban kedvezőbb belépő-árat kapott.

Leginkább csak a lökhárítók változtak, a Clio fizimiskája mégis egészen más lett. Az eddig több mint 10 millió példányban elkelt s egyedülálló módon két (első és harmadik) generációjával is Év Autójának választott Clio így egészen naprakész formájú

A Clio III orra eddig némileg a Mégane II-esére emlékeztetett, mostantól azonban látványosan a nemrég érkezett, harmadik generációs Mégane-éra hajaz. Leginkább a lökhárítók és a lámpatestek módosultak – elöl hátul. Újdonság az opcionálisan kanyarkövető fényszóró és persze egy sereg új szín, valamint a friss felni- és dísztárcsa-választék is.

Érdekesebb az MP3-lejátszós, méretes központi kijelzős, bluetooth-kihangosítós, TomTom alapú,

A betérben szinte csak a kárpitok módosultak, újdonság a jobbik audiorendszerrel járó USB-csatlakozó

145 ezer forintért kínált Carminat navigációs rendszer, mellyel a Renault elsőként kínál a PDA-alapúakkal árával is versenyképes gyári „útbaigazítót”.

A hazai motorpaletta a korábbról ismert 1,2 literes, 16 szelepes 65, 75 és 80, turbóval 100 lóerős benzines mellett az 1,5 literes dCi turbódízel 70, 80 és 105 lóerős variánsát sorolja. A két kisebb teljesítményű dízel különlegessége a 120 g/km alatti szén-dioxid emisszió, a csúcsváltozat hatfokozatú váltójával és menetdinamikájával szerezhet híveket. Hozzánk nem érkezik, de továbbra is kínálatban marad a 110 lóerős, 1,6 literes benzines, mely akár automata váltóval is társítható. A benzinesek ötfokozatú, a robotizált váltós 80 lóerős 1,2-es kivételével, manuális váltóval érkeznek.

A Twingo és a Laguna után a Clio is megjelent GT kivitelével. A Magyarországra csak külön rendelésre érkező sportos széria friss 1,6 literes, 128 lóerős és 2,0 literes, 140 lovas benzines, valamint 105 lovas 1.5 dCi dízellel kérhető, mindegyikhez

A 3- és 5-ajtós változat mellett a jóval frissebb Grandtour is megújult

hatfokozatú váltó jár. A 16 colos alufelnikre ültetett, sportüléses kivitel 3- és 5-ajtós karosszériával egyaránt készülhet. Futóművében friss az első McPherson felfüggesztések függőcsapszeges kerékfordítása, mellyel a felnik dőlésszöge kanyarodáskor nem változik, ezáltal jobb a gumik tapadása.

A kínálat csúcsa továbbra is a csakis háromajtósként rendelhető RS, azaz Renault Sport verzió. A korábbihoz hasonlóan 2,0 literes szívómotorral szerelt versenyautós széria teljesítménye 5 lóerőt nőtt, most 203 LE, így túllépi a bűvös, 100 LE/liter arányt. A GT-hez hasonlóan és a kisautók között egyedüliként függőcsapszeges első felfüggesztéssel szerelt RS elődjéhez mérten alapesetben 15 százalékkal puhább, ám alkalmazkodó lengéscsillapítókat kapott. Új első köténye a Renault szerint a márka Forma-1-es versenyautóit idézi, hátsó lökhárítója  diffúzoros.

A képen látható „Alien zöld” fényezés 300 000 forint az RS-hez

A már alapból is versenyautós RS 150 ezer forintért kérhető úgynevezett Cup, azaz kupa-kivitelben is. Ez még agresszívabb első légterelőket, puritánabb, a versenyzésre optimalizált, de csökkentett súlyú belső kialakítást, Recaro sportüléseket kap.

A megújult Renault Clio részletes bemutatóját Az Autó május 28-án megjelenő júniusi lapszámában olvashatják, a friss széria árai már most ismertek. Míg az alapverzió 2,399 millió forintos ára 200 ezer forinttal kedvezőbb a korábbinál, a csúcsváltozat RS 6,39 milliós listaára 990 ezer forintot emelkedett – persze ellátmánya és technikai arzenálja is gazdagabb mint a frissítés előtti változtaté.

A frissített Renault Clio fotói

A frissített Renault Clio RS fotói

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A Renault Trucks 2021 évi fejlesztései

Változik a dizájn, megújul a kormányoszlop, az ülések, és...

Haszonjárműként kapható újra a Suzuki Jimny

2020-ban a szigorodó európai károsanyag-kibocsátási szabályozás miatt a japán...

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás