Hírek
Renault Clio frissítés - Új köntös, alacsonyabb ár
A 2005-ben érkezett s 2006-ban az Év Autójának választott harmadik generációs Renault Clio egyebek mellett új orr- és far-kialakítást, nem utolsósorban kedvezőbb belépő-árat kapott.
A Clio III orra eddig némileg a Mégane II-esére emlékeztetett, mostantól azonban látványosan a nemrég érkezett, harmadik generációs Mégane-éra hajaz. Leginkább a lökhárítók és a lámpatestek módosultak – elöl hátul. Újdonság az opcionálisan kanyarkövető fényszóró és persze egy sereg új szín, valamint a friss felni- és dísztárcsa-választék is.
Érdekesebb az MP3-lejátszós, méretes központi kijelzős, bluetooth-kihangosítós, TomTom alapú,
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
145 ezer forintért kínált Carminat navigációs rendszer, mellyel a Renault elsőként kínál a PDA-alapúakkal árával is versenyképes gyári „útbaigazítót”.
A hazai motorpaletta a korábbról ismert 1,2 literes, 16 szelepes 65, 75 és 80, turbóval 100 lóerős benzines mellett az 1,5 literes dCi turbódízel 70, 80 és 105 lóerős variánsát sorolja. A két kisebb teljesítményű dízel különlegessége a 120 g/km alatti szén-dioxid emisszió, a csúcsváltozat hatfokozatú váltójával és menetdinamikájával szerezhet híveket. Hozzánk nem érkezik, de továbbra is kínálatban marad a 110 lóerős, 1,6 literes benzines, mely akár automata váltóval is társítható. A benzinesek ötfokozatú, a robotizált váltós 80 lóerős 1,2-es kivételével, manuális váltóval érkeznek.
A Twingo és a Laguna után a Clio is megjelent GT kivitelével. A Magyarországra csak külön rendelésre érkező sportos széria friss 1,6 literes, 128 lóerős és 2,0 literes, 140 lovas benzines, valamint 105 lovas 1.5 dCi dízellel kérhető, mindegyikhez
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
hatfokozatú váltó jár. A 16 colos alufelnikre ültetett, sportüléses kivitel 3- és 5-ajtós karosszériával egyaránt készülhet. Futóművében friss az első McPherson felfüggesztések függőcsapszeges kerékfordítása, mellyel a felnik dőlésszöge kanyarodáskor nem változik, ezáltal jobb a gumik tapadása.
A kínálat csúcsa továbbra is a csakis háromajtósként rendelhető RS, azaz Renault Sport verzió. A korábbihoz hasonlóan 2,0 literes szívómotorral szerelt versenyautós széria teljesítménye 5 lóerőt nőtt, most 203 LE, így túllépi a bűvös, 100 LE/liter arányt. A GT-hez hasonlóan és a kisautók között egyedüliként függőcsapszeges első felfüggesztéssel szerelt RS elődjéhez mérten alapesetben 15 százalékkal puhább, ám alkalmazkodó lengéscsillapítókat kapott. Új első köténye a Renault szerint a márka Forma-1-es versenyautóit idézi, hátsó lökhárítója diffúzoros.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A már alapból is versenyautós RS 150 ezer forintért kérhető úgynevezett Cup, azaz kupa-kivitelben is. Ez még agresszívabb első légterelőket, puritánabb, a versenyzésre optimalizált, de csökkentett súlyú belső kialakítást, Recaro sportüléseket kap.
A megújult Renault Clio részletes bemutatóját Az Autó május 28-án megjelenő júniusi lapszámában olvashatják, a friss széria árai már most ismertek. Míg az alapverzió 2,399 millió forintos ára 200 ezer forinttal kedvezőbb a korábbinál, a csúcsváltozat RS 6,39 milliós listaára 990 ezer forintot emelkedett – persze ellátmánya és technikai arzenálja is gazdagabb mint a frissítés előtti változtaté.
A frissített Renault Clio fotói
A frissített Renault Clio RS fotói
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...