Hírek

2009. május 6. szerda, 20:45

Óriási siker a Tata Nano - Tombola piac?

Még nem is gyártják, máris elkelt belőle több mint 200 000 példány. Sorsolással döntik el, kié lesz az első 100 000 Tata Nano.

Mindössze 580 kg a négyüléses Nano, összehasonlításként a szintén négyszemélyes, ma is gyártott Maruti 800-as 650 kg, egy mai Suzuki Alto 855 kg

Az indiai Tata óriási hírveréssel mutatta be a világ legolcsóbbjaként hirdetett Nano mini autó sorozatérett változatát, még az év elején. A 3,1 m hosszú, 2230 mm tengelytávú, olasz formatervű négyüléses hátsó kerekeit a hátsó ülések mögé beépített 623 cm3-es kéthengeres, soros, befecskendezős benzinmotor (35 LE, 48 Nm) hajtja. A sebességváltó négyfokozatú, a végsebesség 105 km/óra, a kerekek 12 colosak, az üzemanyagtartály pedig mindössze 15 literes. Az Indiában általános, gyakran öt-hat főt egyszerre cipelő családi robogók és kismotorok leváltására született 600 kilós mini alapára 123 000 rúpia, azaz mai árfolyamon nagyjából 530 000 forint. Három felszereltségi szint létezik:

Olcsó kisautó, egyértelműen a robogó alternatívája

az alapkivitelnek még kalaptartója és fékszervója (!) sincs, és csak a vezető ülése állítható benne. A csúcsváltozat azonban légkondis, és központi záras, átszámítva 740 000 forintért.

Az első foglalási időszakban (március 23. és április 25. között) több mint 600 000 megrendelés érkezett, és 203 000-en a teljes árat is előre kifizették. Közülük sorsolják ki azt a szerencsés 100 000-et, aki 2010 végéig megkaphatja autóját. A többiek, ha akarnak visszaléphetnek, de ha kitartanak a Tata kamatot fizet nekik a befizetésük után.

Városi fogyasztása 4,55 l/100 km, országúton 3,85 liter is elég lehet 100 kilométerre

Az idei Genfi Autószalonon bemutatott Nano Europát a nyugatnak szánja a Tata. Valójában csak hasonlít indiai testvérére, de annál nagyobb, szélesebb, ötüléses, szélesebbek a nyomtávjai, alapáron blokkolásgátlós, és farmotorja is háromhengeres. Az indiai keresletet látva azonban a cég egy ideig biztosan nem igyekszik Európába.

A videó a Nano indiai reklámja. Szociológiailag érdekes, hogy nem annyira az autó a fontos benne, mint inkább a leendő vevők. A történet: kicsi, nagy, fiatal, és öreg, mind-mind jogosítványt szeretne, mert itt a Nano!

 

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás