Videók

2009. május 2. szombat, 10:57

A Ducati Desmo vezérlése

A „dezmodromikus” szelepvezérlést csak a Ducati használja motorkerékpárjainak V2-eseiben, az autóiparban senki. De azért megér fél perc videót… Sőt!

Nincsenek szeleprugók, illetve csak a szelephimbák tövében, de ezek maguktól nem képesek bezárni a szelepeket, csak egy kis előfeszítést visznek a rendszerbe. A lényeg: a szelepeket vezérmű bütykök és szelephimbák nyitják, és azok is zárják! Hogy ebben mi a jó? Állítólag pontosabb a vezérlés (magas fordulaton), jobban tűri a hirtelen fordulatszám változásokat, mert nem „lebegnek” be a szelepek, a rugók tehetetlensége miatt. A 70-es évek óta minden Ducati motor ilyen. Gyönyörű és ötletes műszaki csemege, a márka hihetetlenül tehetséges főkonstruktőre, Fabio Taglioni találta ki, 1954-ben, azaz éppen 55 éve.

;

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás