Videók

2009. május 2. szombat, 10:57

A Ducati Desmo vezérlése

A „dezmodromikus” szelepvezérlést csak a Ducati használja motorkerékpárjainak V2-eseiben, az autóiparban senki. De azért megér fél perc videót… Sőt!

Nincsenek szeleprugók, illetve csak a szelephimbák tövében, de ezek maguktól nem képesek bezárni a szelepeket, csak egy kis előfeszítést visznek a rendszerbe. A lényeg: a szelepeket vezérmű bütykök és szelephimbák nyitják, és azok is zárják! Hogy ebben mi a jó? Állítólag pontosabb a vezérlés (magas fordulaton), jobban tűri a hirtelen fordulatszám változásokat, mert nem „lebegnek” be a szelepek, a rugók tehetetlensége miatt. A 70-es évek óta minden Ducati motor ilyen. Gyönyörű és ötletes műszaki csemege, a márka hihetetlenül tehetséges főkonstruktőre, Fabio Taglioni találta ki, 1954-ben, azaz éppen 55 éve.

;

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 5. rész

Letölthető és hallgatható podcast mellékletünk aktuális, júniusi adása.

Hangos Az Autó! – 4. rész

A 4. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Michelisz Norbi idén két sorozatban is versenyez

A WTCR világkupa 2019. évi bajnoka 2022-ben az elektromos...

Hangos Az Autó! – 3. rész

A 3. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Luxus a luxusban – Pappas Showroom a Matild Palace-ban

Magyarországon először nyílik Mercedes-Benz luxury showroom, a Pappas Auto...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás