Videók
A Ducati Desmo vezérlése
A „dezmodromikus” szelepvezérlést csak a Ducati használja motorkerékpárjainak V2-eseiben, az autóiparban senki. De azért megér fél perc videót… Sőt!
Nincsenek szeleprugók, illetve csak a szelephimbák tövében, de ezek maguktól nem képesek bezárni a szelepeket, csak egy kis előfeszítést visznek a rendszerbe. A lényeg: a szelepeket vezérmű bütykök és szelephimbák nyitják, és azok is zárják! Hogy ebben mi a jó? Állítólag pontosabb a vezérlés (magas fordulaton), jobban tűri a hirtelen fordulatszám változásokat, mert nem „lebegnek” be a szelepek, a rugók tehetetlensége miatt. A 70-es évek óta minden Ducati motor ilyen. Gyönyörű és ötletes műszaki csemege, a márka hihetetlenül tehetséges főkonstruktőre, Fabio Taglioni találta ki, 1954-ben, azaz éppen 55 éve.
;
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...