Aktuális
Ratrack: PB 260 DW - Szépség vagy szörnyeteg?
Tűzpiros, kétszemélyes, Recaro-ülések, 260 lóerő, turbó, majd 1000 Nm-nyi nyomaték. Mi az?
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az adatok már önmagukban is szédítőek, de ez nem egy sportkocsi, hanem a német Kässbohrer cég ratrackja. Az első ilyen sípályát rendbentartó szerkezetet 1969-ben szerelték össze, 2006-ban pedig a tizenötezredik gördülhetett le a futószalagról. A világon szinte mindenhol ismerik a márkát, piaci részesedése ugyanúgy tekintélyt parancsol, mint gépei.
Leginkább sípályákon vonulnak ezek az ördögi szerkezetek, de hatalmas teherbírásuknak és a szélsőséges körülmények között mutatott jó tulajdonságaiknak köszönhetően még az északi-sarki kutatásokhoz is alkalmazzák őket. A hozzájuk kapható kiegészítők száma is elképesztő, így működésük nem csupán havas terepre korlátozódik, látni őket mocsarakban, vagy éppen földmunkagéppeké is átalakíthatók. Hála a lánctalpaknak, súlyuk jól megoszlik a felületen, amin haladnak; a ratrack szinte elsüllyeszthetetlen.
Bővebben az Az Autó 2009/4. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...