Hírek
15 éves a Perodua - Ilyen van
A maláj Perodua-t az angol piacon már árulják.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Malajzia második autógyárát (kifejtve a neve is ezt jelenti, az első egyébként a Mitsubishi alapú autóiról ismert Proton), a Perodua-t 1993-ban alapították, legelső autója 1994-ben jelent meg. Eddigi életében mindig szorosan együtt dolgozott a Daihatsu-val, tőle érkeztek a fő műszaki komponensek, sőt sok modell teljes egészében licencgyártmány volt. A jelenlegi paletta egyik legsikeresebb gépe a Daihatsu Sirionnal és Cuore japán, belpiaci kivitelével (a Mirával) is rokon Viva. 3,6 méter hosszú, tengelytávja 2,43 m, alapmotorja 660 köbcentis háromhengeres (58 LE). Motorsora csak benzinesekből áll, van 850-es és 1,0 literes négyhengeres is, a váltó ötfokozatú kézi, vagy négysebességes bolygóműves automata lehet. A Perodua kis márka, Európában csak Angliában, és Máltán van jelen. Hogy miért? Malajziában balra hajts, van azaz az összes Perodua jobbkormányos. E két országban átalakítás nélkül használhatók.
A válságban Európa más országaiban is terjeszkedne a Perodua, kérdés elég nagy-e ehhez, és elég alacsonyan tudja-e tartani az árait, a maláj gyártással.
A film a ma is futó, 2007-ben bemutatott Viva, maláj reklámja, háttérben a híres Kuala Lumpur-i Petronas torony-párral.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...