Újautó

2009. április 21. kedd, 17:15

Tesztnapló: Ford Ka 1.2 16V Titanium - Álruhás

Elődjéhez hasonlóan főleg a nők és a fiatalok érzelmeire próbál hatni a legkisebb Ford.

Tesztnapló: Ford Ka 1.2 16V Titanium

Nem átszabott Fiat 500-as, inkább márkatársaira hasonlít. Kitörésgátló 100 000 forintért, fűthető szélvédő 48 000-ért rendelhető hozzá

Közös fejlesztésbe fogott a Fiat és a Ford, városi minit készítettek a Panda műszaki alapjain. Az év autójának is megválasztott retro hangulatú 500-as már 2007 nyarán megérkezett, de a vele közös, lengyelországi sorokon készülő Ford ikerpárja csak tavaly debütált. A Ka lemezeit a Ford aktuális stílusirányzatának megfelelően szabták az olasz alapra, ránézésre összetömörített új Fiesta, bár a hátsó lámpa vitathatatlanul olaszos. Nem csak érzékcsalódás, hogy összement, a Ka sokkal kisebb a Fiestánál: 33 centivel rövidebb, 6,4-gyel keskenyebb, és 19-cel kurtább a tengelytávja is. Ennek fényében nem meglepő, hogy hátul szinte nincs lábtér, széltében két ember már szorong, a fej 180 cm feletti magasságnál súrolja a plafont. Hátul se zseb, se üreg nem várja a kacatokat, s alapáron csak egyben dönthető a támla, azaz egy lépcsőben bővíthető az alaphelyzetben 224 literes s az 500-as Fiaténál sokkal szerencsésebb formájú raktér.

 

Alapáron dísztárcsás, 15 colos acélfelniket kap a vevő, extrapénzért különféle díszítő csíkok és minták tehetik egyedivé a Lengyelországban készülő apróságot. A hátsó oldalablak nem hajtható ki, tolatóradart 50 000 forintért adnak
 
Hiába a krómozott Ka-felirat és a Ford-emblémás, elektromos szervós kormány, egyértelmű a Fiat-rokonság. Jól olvashatók a műszerek, az öblös kesztyűtartó ajtaját és a pult alját a motortér felé tolták, így tágas lett a lábtér
 
Oldaltartásból nincs sok, s az ülések magassága sem állítható. Ha a szűk, kétszemélyes hátsó padra kívánkozunk, jobbról érdemes próbálkozni, ott ugyanis az ülőlap is előrecsúszik, a nyílás azonban így sem tágas
    

  

A küszöb nem alacsony, de az ajtó elég magasra nyílik, a raktér formája jobb, mint a Fiaté. 45 000 forint az osztott hátsó ülést, Isofix-rögzítést, emelhető vezetőülést, üléstámlazsebet, első ülés alatti fiókot egyben kínáló extracsomag
 
A középkonzol alján és a kézifék körül nem sok a tárolóhely, az egyetlen ötletes megoldás a tetőzseb. Az övcsatok mélyen vannak, nehéz őket bekapcsolni
 
A középkonzol alján és a kézifék körül nem sok a tárolóhely, az egyetlen ötletes megoldás a tetőzseb.
    

Bővebben az Az Autó 2009/4. számában  olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Kényelmes első ülések
Könnyű kezelhetőség
Jó minőség
Pontos, könnyen kapcsolható váltó
Pörgős, városban ideális motor
Jó tükrök
Erős fék
Szűk hátsó tér
Egyben dönthető hátsó ülés
Nagy motor-, futómű- és szélzaj
Apró rádiógombok
Drága
Pattogós futómű
Rossz egyenesfutás
Kevés utastéri rakodóhely

Bővebben az Az Autó 2009/4. számában  olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Négyhengeres soros benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Egy, fogazottszíj-hajtású felülfekvő vezérműtengely, hengerenként két szelep. Hengerűrtartalom: 1242 cm3. Furat x löket: 70,8×78,9 mm. Teljesítmény: 69 LE/51 kW (5500/min). Nyomaték: 102 Nm (3000/min). Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés. Elöl tárcsa-, hátul dobfékek, ABS. Gumiméret: 195/50 R15. Csomagtér: 224–747 l. Üzemanyagtartály: 35 l. Hoszszúság x szélesség x magasság: 3620x1658x 1505 mm. Tengelytáv: 2300 mm. Saját tömeg: 940 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 13,1 s. Végsebesség: 159 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 6,3/4,4/5,1 l/100 km. Tesztfogyasztás: l/100 km. CO2: 119 g/km. Általános garancia: 2 év km-korlátozás nélkül. Fényezési garancia: 2 év. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizintervallum: 20 000 km/1 év. Védőszárny-szolgáltatás: 2 év.

Ára: 3 038 000 Ft

Bővebben az Az Autó 2009/4. számában  olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás