Hírek

2009. április 17. péntek, 11:20

Városi autó 1 millióért - Aprólék

A kisautók fénykora a hetvenes években, az olajválsággal kezdődött. Most ismét mindenki spórolni igyekszik, az autózáson is. Fiatal városi minire hajtottunk, megkímélt példányokat kerestünk. Az árplafon 1 millió forint volt.

Piacszemle

A Suzuki Altókhoz drágák az alkatrészek, és nem mindent lehet beszerezni utángyártottként. Ellenben olcsó a fenntartásuk és ritkán romlanak el

Az emberek nem kis hányada városban cirkál, s általában egyedül ül a pléhkasztniban, legfeljebb a gyerekeit viszi iskolába vagy óvodába. Ehhez a feladathoz nem kell hatalmas buszlimuzin vagy terebélyes szedán, de még egy alsó-középkategóriás modell is túlzás. Éppen elég a legkisebbek, azaz az átlagosan 3,5 méter hosszú miniautók közül választani. Ezek többségét három- vagy négyhengeres benzinessel lehet megvenni, bár ebben a kategóriában is előfordulnak már dízelek, s az ötfokozatú kéziváltó helyett automatát is választhat a vevő. A legtöbb gyártó ötajtós kialakítással szereli autóit, persze vannak néhányan, akik ilyen méretnél a háromajtós megoldásra esküsznek. Túl nagy csomagtartót ne keressünk a minik fenekében, a 200 liter feletti kapacitás már öblösnek számít. Némelyikben tologatható üléssor is van hátul, a hátsó támladöntés viszont mindegyik versenyzőnél megsokszorozhatja a szállítható csomagmennyiséget. A kereséskor olyan autókra hegyeztük a fogunkat, amelyek legfeljebb 8 évesek, áruk 900 ezer és 1,1 millió forint közötti, s lehetőség szerint 1,2 literesnél kisebb benzines motorral gördültek ki a gyárkapun.

Ezekkel a feltételekkel a legnagyobb hazai használtautós portál 577 darab találatot adott. Talán nem meglepő, hogy az 1998-ban bemutatott, akkori nevén Daewoo, 2004-től Chevrolet nevet viselő Matizból (s utódjából, a Sparkból) van a legtöbb, s nem sokkal marad el tőle a Suzuki Indiából importált csöppsége, az Alto.

smartból nem kevés érkezett külföldről. Mielőtt megvennénk a kiszemelt példányt, érdemes állapotfelmérésre márkaszervizbe vinni. Sok benne az elektronika, amit csak drágán lehet javítani, cserélni

Mindkettő néhány évesen is nyugodt és jellemzően kevés panaszt generáló használattal és alacsony fenntartási költséggel kecsegtet, ráadásul a szinte kivétel nélkül blokkolásgátlóval, két légzsákkal adott Alto a német autóklub statisztikái szerint csaknem hibamentes. Szervizkönyves, akár néhány ezer kilométert futott darabok is fellelhetők, klímásból viszonylag kevés van a piacon, a beállított összegért 2004-es, 2005-ös autókból akad a több. Viszonylag nagy mennyiség van Renault Twingóból, az 1993 óta gyártott, kiforrott konstrukciónak számító egyterűs mini nagy hátránya háromajtóssága, viszont van hozzá robotizált váltó, ötletesen variálható a csomagtartója, s napfénytetős változat is elérhető belőle. Minősége sok márkatársáénál jobb, klímás változatból sincs hiány, igaz, ezért az árért csak akkor adnak hűsítő berendezést, ha a kilométer-számláló már túllépte a 60-70 ezret. Szintén háromajtós a Fiat Seicento, egyféle, 1,1 l-es, négyhengeres, 55 LE-s motorjával fürge teremtés. Utastere szűkebb, mint az előbb felsorolt típusoké, csomagtartója is apró, de legalább könnyű vele parkolóhelyet találni. Biztonsága és minősége sem magas szintű, viszont olcsón fenntartható. Klímás elvétve akad belőle, de ezért az árért felhajthatók szinte új, 6000-8000 km-t futott példányok is. Testvéréből, a modernebb és komfortosabb, ötajtós Pandából ebben az árkategóriában nincs sok, hiszen viszonylag friss (2003-tól kapható). Jellemzően az 1,1 l-es, klíma nélküli darabok vannak eladósorban, a megbízható, lengyel gyártású miniből sokkal több pénzért dízel és terepes is kapható. A dél-koreaiak a Matiz/Spark modellen kívül a Hyundai Atosszal és a Kia Picantóval képviseltetik magukat a mezőnyben. Mindkettő kevés hibát produkál még 4-5 éves korában is, ráadásul az ötajtós Hyundai néhány ezer kilométer futásteljesítménnyel is felbukkanhat az egymilliós árkategóriában. Hátrányuk talán, hogy kevés van belőlük, így egy törés után bontott alkatrészt nehezebben talál a tulajdonos, s egyik márka sem olcsó szervizéről híres. Klímás változat elvétve lelhető fel, s blokkolásgátlós darabokat sem könnyű kifogni. A nagy darabszámban előforduló típusok mellett feltűnik néhány külföldről egyénileg behozott Daihatsu Coure, amelyek ugyan jó minőséggel és gazdag felszereltséggel (akár automata váltóval is) csábítanak, de szervizelésük nehézkesebb, mint a többi, akkoriban itthon is kapható típusé. Van kevés Volkswagen Lupo is, ám ezek közel 100 000 km-t futott, külföldi származású darabok, előéletük nem ismert.

KaMi

Árak és kínálat

Dae­woo Matiz – 949 000 Ft (2004, 5 aj­tós, 0,8 52 LE, 31 800 km, szer­viz­könyv, ma­nu­á­lis klí­ma, CD-s rá­dió) Chev­ro­let Spark – 1 099 000 Ft (2005, 5 aj­tós, 0,8 52 LE, 45 000 km, rá­di­ós mag­nó, szer­viz­könyv, ve­ze­tő­ol­da­li lég­zsák) Da­i­hat­su Cuore – 999 000 Ft (2002, 3 aj­tós, 1,0 58 LE, 48 000 km, CD-s rá­dió, ál­lít­ha­tó kor­mány- és ülés­ma­gas­ság, két lég­zsák) Fi­at Seicento 939 000 Ft (2003, 3 aj­tós, 1,1 55 LE, 7900 km, ve­ze­tő­ol­da­li lég­zsák, szer­viz­könyv, szí­ne­zett üveg, el­ső tu­laj­do­nos­tól) Fi­at Pan­da – 999 000 Ft (2003, 5 aj­tós, 1,1 55 LE, 53 000 km, elekt­ro­mos ab­lak, szer­viz­könyv, köz­pon­ti zár, ve­ze­tő­ol­da­li lég­zsák, el­ső tu­laj­do­nos­tól) Hyundai Atos Prime – 990 000 Ft (2002, 5 aj­tós, 1,0 55 LE, 64 000 km, ABS, CD-s rá­dió, ma­nu­á­lis klí­ma, szer­vo­kor­mány, szer­viz­könyv, kön­­nyű­fém fel­ni, két lég­zsák) Kia Picanto – 1 050 000 Ft (2005, 5 aj­tós, 1,0 62 LE, 24 000 km, rá­di­ós mag­nó, szer­vo­kor­mány, szer­viz­könyv, elekt­ro­mos ab­lak, ri­asz­tó, el­ső tu­laj­do­nos­tól) Re­nault Twingo – 959 000 Ft (2002, 3 aj­tós, 1,2 75 LE, 83 000 km, elekt­ro­mos ab­lak, elekt­ro­mos tü­kör, ma­nu­á­lis klí­ma, ál­lít­ha­tó ma­gas­sá­gú szer­vo­kor­mány, két lég­zsák, el­ső tu­laj­do­nos­tól) smart fortwo – 1 090 000 Ft (2002, 3 aj­tós, 0,6 55 LE, 112 000 km, ABS, ESP, pa­no­rá­ma üveg­te­tő, ma­nu­á­lis klí­ma, szer­viz­könyv, két lég­zsák, au­to­ma­ta vál­tó) Su­zu­ki Alto – 999 000 Ft (2004, 5 aj­tós, 1,1 62 LE, 32 000 km, ma­nu­á­lis klí­ma, ABS, két lég­zsák, elekt­ro­mos ab­lak, köz­pon­ti zár, szer­viz­könyv, CD-s rá­dió) Volks­wa­gen Lupo – 1 099 000 Ft (2003, 3 aj­tós, 1,0 50 LE, 100 500 km, ABS, ve­ze­tő­ol­da­li lég­zsák, kön­­nyű­fém fel­ni, elekt­ro­mos ab­lak, szer­viz­könyv, rá­di­ós ­mag­nó)

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás