Hírek
Városi autó 1 millióért - Aprólék
A kisautók fénykora a hetvenes években, az olajválsággal kezdődött. Most ismét mindenki spórolni igyekszik, az autózáson is. Fiatal városi minire hajtottunk, megkímélt példányokat kerestünk. Az árplafon 1 millió forint volt.
Piacszemle
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az emberek nem kis hányada városban cirkál, s általában egyedül ül a pléhkasztniban, legfeljebb a gyerekeit viszi iskolába vagy óvodába. Ehhez a feladathoz nem kell hatalmas buszlimuzin vagy terebélyes szedán, de még egy alsó-középkategóriás modell is túlzás. Éppen elég a legkisebbek, azaz az átlagosan 3,5 méter hosszú miniautók közül választani. Ezek többségét három- vagy négyhengeres benzinessel lehet megvenni, bár ebben a kategóriában is előfordulnak már dízelek, s az ötfokozatú kéziváltó helyett automatát is választhat a vevő. A legtöbb gyártó ötajtós kialakítással szereli autóit, persze vannak néhányan, akik ilyen méretnél a háromajtós megoldásra esküsznek. Túl nagy csomagtartót ne keressünk a minik fenekében, a 200 liter feletti kapacitás már öblösnek számít. Némelyikben tologatható üléssor is van hátul, a hátsó támladöntés viszont mindegyik versenyzőnél megsokszorozhatja a szállítható csomagmennyiséget. A kereséskor olyan autókra hegyeztük a fogunkat, amelyek legfeljebb 8 évesek, áruk 900 ezer és 1,1 millió forint közötti, s lehetőség szerint 1,2 literesnél kisebb benzines motorral gördültek ki a gyárkapun.
Ezekkel a feltételekkel a legnagyobb hazai használtautós portál 577 darab találatot adott. Talán nem meglepő, hogy az 1998-ban bemutatott, akkori nevén Daewoo, 2004-től Chevrolet nevet viselő Matizból (s utódjából, a Sparkból) van a legtöbb, s nem sokkal marad el tőle a Suzuki Indiából importált csöppsége, az Alto.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Mindkettő néhány évesen is nyugodt és jellemzően kevés panaszt generáló használattal és alacsony fenntartási költséggel kecsegtet, ráadásul a szinte kivétel nélkül blokkolásgátlóval, két légzsákkal adott Alto a német autóklub statisztikái szerint csaknem hibamentes. Szervizkönyves, akár néhány ezer kilométert futott darabok is fellelhetők, klímásból viszonylag kevés van a piacon, a beállított összegért 2004-es, 2005-ös autókból akad a több. Viszonylag nagy mennyiség van Renault Twingóból, az 1993 óta gyártott, kiforrott konstrukciónak számító egyterűs mini nagy hátránya háromajtóssága, viszont van hozzá robotizált váltó, ötletesen variálható a csomagtartója, s napfénytetős változat is elérhető belőle. Minősége sok márkatársáénál jobb, klímás változatból sincs hiány, igaz, ezért az árért csak akkor adnak hűsítő berendezést, ha a kilométer-számláló már túllépte a 60-70 ezret. Szintén háromajtós a Fiat Seicento, egyféle, 1,1 l-es, négyhengeres, 55 LE-s motorjával fürge teremtés. Utastere szűkebb, mint az előbb felsorolt típusoké, csomagtartója is apró, de legalább könnyű vele parkolóhelyet találni. Biztonsága és minősége sem magas szintű, viszont olcsón fenntartható. Klímás elvétve akad belőle, de ezért az árért felhajthatók szinte új, 6000-8000 km-t futott példányok is. Testvéréből, a modernebb és komfortosabb, ötajtós Pandából ebben az árkategóriában nincs sok, hiszen viszonylag friss (2003-tól kapható). Jellemzően az 1,1 l-es, klíma nélküli darabok vannak eladósorban, a megbízható, lengyel gyártású miniből sokkal több pénzért dízel és terepes is kapható. A dél-koreaiak a Matiz/Spark modellen kívül a Hyundai Atosszal és a Kia Picantóval képviseltetik magukat a mezőnyben. Mindkettő kevés hibát produkál még 4-5 éves korában is, ráadásul az ötajtós Hyundai néhány ezer kilométer futásteljesítménnyel is felbukkanhat az egymilliós árkategóriában. Hátrányuk talán, hogy kevés van belőlük, így egy törés után bontott alkatrészt nehezebben talál a tulajdonos, s egyik márka sem olcsó szervizéről híres. Klímás változat elvétve lelhető fel, s blokkolásgátlós darabokat sem könnyű kifogni. A nagy darabszámban előforduló típusok mellett feltűnik néhány külföldről egyénileg behozott Daihatsu Coure, amelyek ugyan jó minőséggel és gazdag felszereltséggel (akár automata váltóval is) csábítanak, de szervizelésük nehézkesebb, mint a többi, akkoriban itthon is kapható típusé. Van kevés Volkswagen Lupo is, ám ezek közel 100 000 km-t futott, külföldi származású darabok, előéletük nem ismert.
KaMi
Árak és kínálat
Daewoo Matiz – 949 000 Ft (2004, 5 ajtós, 0,8 52 LE, 31 800 km, szervizkönyv, manuális klíma, CD-s rádió) Chevrolet Spark – 1 099 000 Ft (2005, 5 ajtós, 0,8 52 LE, 45 000 km, rádiós magnó, szervizkönyv, vezetőoldali légzsák) Daihatsu Cuore – 999 000 Ft (2002, 3 ajtós, 1,0 58 LE, 48 000 km, CD-s rádió, állítható kormány- és ülésmagasság, két légzsák) Fiat Seicento 939 000 Ft (2003, 3 ajtós, 1,1 55 LE, 7900 km, vezetőoldali légzsák, szervizkönyv, színezett üveg, első tulajdonostól) Fiat Panda – 999 000 Ft (2003, 5 ajtós, 1,1 55 LE, 53 000 km, elektromos ablak, szervizkönyv, központi zár, vezetőoldali légzsák, első tulajdonostól) Hyundai Atos Prime – 990 000 Ft (2002, 5 ajtós, 1,0 55 LE, 64 000 km, ABS, CD-s rádió, manuális klíma, szervokormány, szervizkönyv, könnyűfém felni, két légzsák) Kia Picanto – 1 050 000 Ft (2005, 5 ajtós, 1,0 62 LE, 24 000 km, rádiós magnó, szervokormány, szervizkönyv, elektromos ablak, riasztó, első tulajdonostól) Renault Twingo – 959 000 Ft (2002, 3 ajtós, 1,2 75 LE, 83 000 km, elektromos ablak, elektromos tükör, manuális klíma, állítható magasságú szervokormány, két légzsák, első tulajdonostól) smart fortwo – 1 090 000 Ft (2002, 3 ajtós, 0,6 55 LE, 112 000 km, ABS, ESP, panoráma üvegtető, manuális klíma, szervizkönyv, két légzsák, automata váltó) Suzuki Alto – 999 000 Ft (2004, 5 ajtós, 1,1 62 LE, 32 000 km, manuális klíma, ABS, két légzsák, elektromos ablak, központi zár, szervizkönyv, CD-s rádió) Volkswagen Lupo – 1 099 000 Ft (2003, 3 ajtós, 1,0 50 LE, 100 500 km, ABS, vezetőoldali légzsák, könnyűfém felni, elektromos ablak, szervizkönyv, rádiós magnó)
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...