Videók
Levegő nélküli kerekek - Nincs gáz
Egyre több abroncsmárka kísérletezik levegő nélküli lamellás kerekekkel. Ér ez valamit?
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Először a Michelin kezdett foglalkozni az ötlettel, jó öt évvel ezelőtt. Kutatói olyan kereket dolgoztak ki, amelyben sugárirányú, számítottan deformálódó küllősor helyettesíti a levegőtöltetet. A technikai különlegességen kívül a szerkezetnek előnyei is vannak: nem kap defektet, és a jó iránytartás nem jár feltétlenül kőkemény, alacsony oldalfallal. A futófelület teljesen hagyományos, s az újabb kivitelekben a keréktárcsa is. A korai elképzelésekben még különleges, deformálódó felnik szerepeltek, a jobb rezgésszűrés érdekében. Ma már hagyományosakkal kísérleteznek. A széndioxid kibocsátás elleni küzdelemben jól jöhet az új kerekek hagyományos, levegős abroncsokénál állítólag jóval alacsonyabb gördülési ellenállása. A videó egy ilyen, amerikai vizsgálatot mutat be, a két kereket próbapadon azonos sebességre gyorsítják, majd hagyják „kigurulni”. Amelyik tovább forog, annak kisebb a gördülési ellenállása. Ez a bemutatott esetben jó 50% a lamellás új abroncs javára.
Hogy miért nem terjednek ezek az új kerekek mégsem? A lamellás szerkezetet nehéz kiegyensúlyozni, és állítólag 100 km/óra felett könnyen rezgésbe jön. Szóval van még mit csiszolni a dolgon…
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...