Hírek

2009. április 9. csütörtök, 11:00

Volkswagen újdonság: GTI után GTD is érkezik a VI-os Golfból - Hagyomány szerint

Golf GTD már az első generációból is létezett, az első „dízel GTI” 1982-ben jelent meg. Nem kellett sokat várni a VI. generáció ezen változatára, fél évvel a sorozat debütálása után már itt is van a sportos és egyben gazdaságos változat.

A Golf GTD fényszórói a GTI-t követően fekete betétesek, azonosak az álló ködfényszórók és a méhsejt mintás légbeömlők is

A 210 lóerős (2,0 l TFSI) GTI-t követi a 2,0 literes, közöscsöves (170 LE, 350 Nm) CR TDI-vel szerelet Golf GTD. A májustól itthon is megrendelhető öngyújtós sportverzió a GTI-vel szinte azonos megjelenésű első futóművét 22, a hátsót 15 mm-rel leültették, a felnik alapáron 17 colosak. A menetteljesítmények a 100 km/órára 6,9 másodperc alatt gyorsuló és 240 km/óra végsebességű GTI-nél visszafogottabbak ugyan, de a 8,1 másodperces 100-as sprint és a 222 km/órás végsebesség még mindig tisztességes, az átlagfogyasztás azonban jóval kedvezőbb, 7,4 helyett csupán 5,3 l/100 km, a CO2 emisszió pedig a lélektani határ alatti, csupán 139 g/km. A GTD a GTI-hez hasonlóan alapáron hatfokozatú kézi, felárért szintén hatfokozatú, duplakuplungos (DSG) automata váltóval is érkezik. A hajtáslánc tulajdonképpen nem újdonság, a konszern több modelljében is szerepel már. Például a Volkswagen Passat CC-ben és Az Autó április 30-án megjelenő májusi számában bemutatandó Skoda Octavia RS-ben is próbáltuk már.

 

A GTI-hez mérten szemből csak a hűtőmaszk felirata és a csíkok (piros szín helyetti) krómozása különbözteti meg a GTD-t
 
A kipufogóvég természetesen kettős, alapáras a hátsó légterelő, a Golfból ismerős extrák, köztük az adaptív sebességtartó és parkoló-automatika egyaránt elérhetők
 
A háromküllős, lapított aljú sportkormány és a fém pedálkészlet a sportos ülésekhez hasonlóan alapáras, a hatfokozatú, duplakuplungos automata váltó plusz pénzért kérhető
    

Comments

comments

Címkék: , , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás