Újautó

2009. április 3. péntek, 10:44

Pikoló: Volkswagen Passat CC 2.0 CR TDI DSG - Önjáró?

A Passat CC erősebbik dízelét technikai csemegékkel próbáltuk. Magától fékez, sávot tart, és parkol is.

Pikoló

Ajtói ablakkeret nélküliek, felárért különleges extrák rendelhetők hozzá

További fotóink!

Csak a hidegindítás után hallható, hogy dízelautóban ülünk, üzemmelegen a közös csöves TDI alapjáraton is simán, csendesen forog. Szivattyúadagolós elődjétől eltérően, már szinte alapjárattól nyomatékos. A 228 000 forintos adaptív lengéscsillapító rendszer komfort/normál/sport beállítása a kormány rásegítésére és a duplakuplungos DSG-váltó hangolására is hat. Utóbbi finoman működik, a vezetőhöz is alkalmazkodik, a gázpedált higgadtan kezelve feltűnően alacsony fordulaton kapcsol, nyugodt guruláskor már 1500/percnél, de ha kell, 4000-ig is elhúzatja a motort. A futómű és a közvetlen, nem egészen háromfordulatos kormány partner a tempós haladásban. Az alapáras 235/45 R17-es abroncsokat hordó alufelnikkel (és alkalmazkodó

A beltér csaknem minden műanyaga igényes és puha, a hatfokozatú DSG a kormányról is kapcsolható, de a rendszer a legjobb sofőröknél is okosabb. A tesztfogyasztás 6,2 l/100 km volt

lengéscsillapítókkal) a rugózás kényelmes, a futómű zaja jól elszigetelt. A többi menetzaj is távoli, a 130 km/óra 2500/ perc fordulatszámon meglehetősen csendesen tartható, a tükrök légörvényei csak visszafogottan hallhatók, erőtartalék bőven van.

A kupés tetőív ellenére a négyszemélyes utastér elöl-hátul tágas, az ülések között sok a pakolóhely, az ülőlapok nagyok, a háttámlák oldaltartása kényelmes. A sofőrt 278 400 forintért finoman és precízen működő, akár magától állóra fékező és onnan visszagyorsító távolságtartós tempomat, 123 600-ért a kormányzásba beavatkozó elektronika, 181 200-ért pedig önálló parkolásra képes rendszer is segítheti.

Katona Mátyás

Az Autó 2009/4. számából!

Öröm, bánat

Öröm: Kiviteli minőség, futómű, nyomaték, váltó, fogyasztás, fékek.

Bánat: Átlós hátralátás, belmagasság, a parkolóasszisztens időnként hibázik.

Az Autó 2009/4. számából!

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom: 1968 cm3; teljesítmény: 170 LE/125 kW (4200/min); nyomaték: 350 Nm (1750–2500/min); gyorsulás (0–100 km/h): 8,6 s; végsebesség: 224 km/h; fogyasztás (vegyes): 6,1 l/100 km; CO2: 159 g/km; felfüggesztés: elöl McPherson, hátul multilink; elöl-hátul tárcsafékek, elöl belső hűtéssel, ESP; elsőkerék-hajtás; hosszúság x szélesség x magasság: 480x186x142 cm; tengelytáv: 271 cm; csomagtér: 532 l.

Ára: 9 175 000 Ft

Az Autó 2009/4. számából!

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás