Újautó

2009. március 24. kedd, 23:54

Pikoló: Opel Astra GTC 2.0 Turbo Sport - Álca

Kétszáz lóerejével inkább sportos túraautó, mint vad sportgép a háromajtós Astra.

Pikoló

A 160 000 forintos OPC Line-csomag többek között küszöb- és lökhárítótoldatokat és tetőspoilert jelent. A felnik 17 colosak, a gumiméret 225/45-ös

Hosszú (szűk parkolókban a ki-beszállást megnehezítő) oldalajtóin át az első sorba általában könnyű bejutni, az ülések határozott oldaltartásúak, jól formázottak. Hátra nehezebb, de két felnőttnek itt is elfogadható a helykínálat. A 2,0 l-es turbós benzinmotor az OPC-kivitel testvére, de itt 240 helyett, „csak” 200 LE-s (262 Nm). Elindulási hajlama kiváló, akár 1000/ perctől csuklás nélkül húz, lefulladni szinte lehetetlen vele, 2000-től dinamikus. Jól jönne legalább a részben önzáró differenciálmű, mert így gyorsan vett kanyarokban, kigyorsításkor kipörög a kanyarbelső első kerék (a kipörgésgátló fogja meg). A motorhang visszafogottan öblös, mély, nagy tempónál sem hangos. A hatfokozatú kéziváltó karja átlagos úton mozog, kulisszája picit pontatlan, az áttételezés illik a lent is vaskos

A műanyagok többsége puha, a középkonzol kissé széles. Az ülések oldaltartására nem lehet panasz, de a támla hosszú távon kényelmetlen. Gombnyomásra indul a motor, fémpedálokat tapos a vezető

nyomatékot termelő turbómotorhoz (hatodikban 100 km/ óránál 2400/ perc a fordulatszám). Az átlagfogyasztás sportos használattal könnyen 10-12 l/100 km fölé vihető.

A csökkentett hasmagasságú futómű nem zavaróan kemény, még akkor sem, ha a sportüzemmódot választjuk a műszerfali kapcsolóval. Ilyenkor az extraközvetlen, 2,5 fordulatos kormány segédereje is dinamikusan csökken. A négytárcsás fékrendszer kiválóan végzi a dolgát, alaposan túlméretezték, az Astrával túlterhelhetetlen. Jó a pedálrend, a vezető lábtere kellően tágas, hátra nagyon korlátozott a kilátás. A második legerősebb Opel Astra, Sport-kivitelben jól felszerelt, 7 millió forintot megközelítő ára képességei tükrében elfogadható.

KaMi

Az Autó 2009/4. számából!

Öröm, bánat

Öröm: Motor, futómű, kormányzás, fék, sebességváltó, pedálok.

Bánat: Üléstámlák, beszállás hátulra, kilátás hátra, kormánykapcsolók, klímavezérlés, 2 év általános garancia.

Az Autó 2009/4. számából!

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom: 1998 cm3; teljesítmény: 200 LE/147 kW (5400/min); nyomaték: 262 Nm (2400/min); gyorsulás (0–100 km/h): 7,8 s; végsebesség: 234 km/h; fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 9,3/7,1/13,1 l/100 km; tesztfogyasztás (vegyes): 11,5 l/100 km; CO2: 223 g/km; felfüggesztés: elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros; elöl-hátul tárcsafékek, ABS, ESP; hosszúság x szélesség x magasság 429×175,3×143,5 cm; tengelytáv: 261,4 cm; csomagtér: 340 l.

Ára: 6 920 500 Ft

Az Autó 2009/4. számából!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás