Újautó

2009. március 18. szerda, 15:44

Pikoló: Skoda Superb 1.9 PD TDI Greenline - Spóriás

A legnagyobb Skoda „környezettudatos” változatát a régi, 1,9-es adagolófúvókás dízel hajtja.

Pikoló

A 16 colos, dísztárcsás kerekekkel még jobban kiütköznek a Superb szokatlan arányai. Átlagos CO2-kibocsátása 15 g/km-rel, átlagfogyasztása 0,6 l-rel kevesebb, mint az egyszerű 1,9-es dízelé. Az ajtók szélesre tárulnak, a tükrök jó képet adnak. Tempomat alapáron jár hozzá, a tolatóradarért 88 000 forintot kérnek

Greenline fantázianévvel is készül Superb: a „zöld” kivitel alacsonyabbra állított alapjáratával, hosszabb áttételű váltójával, csekély gördülési ellenállású gumijaival, lejjebb ültetett  padlólemezével, széria részecskeszűrőjével különbözik testvéreitől. Motorja a harcedzett 1,9 l-es, PD TDI; 105 lóereje és 250 Nm nyomatéka elegendő az 1,4 tonnás kasztnihoz. Ha kell, 1300/perc fordulattól elviseli a terhelést, s 1800-tól húzni is kezd. Motorterét jól szigetelték, az aggregát kerregős hangja nem zavarja az utasokat. Ötfokozatú, könnyen járó, pontos karral kapcsolható váltójának átlagosnál nagyobb áttételi lépcsőit gyorsan meg lehet szokni. Ötödikje kellően hosszú, 120 km/óránál 2000/perc fordulat körül jár a mutató. Az öreg, nyolcszelepes turbódízel spórol az üzemanyaggal, nem sportosan hajtva 6,1 l/100 km-es átlagfogyasztást produkált a főleg városi utakból és autópályás szakaszokból álló tesztúton.

Kiváló a minőség, puha műanyagból és rakodórekeszből nincs hiány. Kár, hogy a fék- és a gázpedál között túl nagy a magasságkülönbség. A motor alapjáraton kerregős, de nem remegteti sem a kormányt, sem a váltókart. Vezetőoldali térdlégzsákot 67 200 forintért lehet venni

Utasterének helykínálata fejedelmi, a vezető előtt ergonomikus műszerpult, az ülés németesen kemény. Fékje pontosan adagolható és erős, 3 fordulatos kormánya parkoláskor és autópályán is ideális társ, futóműve jól viseli az úthibákat.

Az Autó 2009/2. számából!

Öröm, bánat

Öröm: Fogyasztás, felszereltség, motorerő, váltókapcsolás, belső méretek, kényelem, csomagtér, futómű.

Bánat: Kilátás hátra, gáz- és fékpedál távolsága.

Az Autó 2009/2. számából!

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom: 1896 cm3; teljesítmény: 105 LE/77 kW (4000/min); nyomaték: 250 Nm (1900/min); gyorsulás (0–100 km/h): 12,5 s; végsebesség: 193 km/h; fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 6,5/4,2/5,1 l/100 km; mért fogyasztás (vegyes): 6,1 l/100 km; CO2: 136 g/km; felfüggesztés: elöl McPherson, hátul összetett független karrendszer; elöl-hátul tárcsafék, ESP; hosszúság x szélesség x magasság 483,8×181,7×146,2 cm; tengelytáv: 276,1 cm; csomagtér: 565–1670 l.

Ára: 6 561 800 Ft

Az Autó 2009/2. számából!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás