Újautó

2009. március 17. kedd, 18:38

Teszt: Renault Mégane 1.5 dCi Privilege - Kényúr

Az új Mégane megmaradt a francia autók legjellemzőbb tulajdonságai, a kényelem és – a kis dízellel – a takarékosság mellett. A dinamizmussal pedig nemhogy felhagyna, de egy lapáttal még rá is tesz.

Képekben

Teljesen új a régi alapra épített karosszéria. Nagy a beltér, a kivitel minőségi
 
Eltűnt a hátsó szoknya, ezzel a csomagtér mérete is nőtt, és kombi kupévá változott
 
Ízléses ajtóburkolatok nagy zsebekkel
    

  

Az első ülések kényelmesek, a fejtámlák jól védenek az ostorcsapásos sérülések ellen, a jobb biztonságért az öv alsó bekötési pontja az üléshez kapcsolódik
 
A modern, mai műszerfal egy szempillantás alatt áttekinthető, anyagai minőségiek, de világos színű részei nagyon zavaróan tükröződnek a szélvédőben
 
Talán a legáttekinthetőbb műszeregyüttes született meg
    

  

A nagyon rossz pedálrend a vezetési biztonságot alaposan megnyirbálja
 
Ötletesek elöl kétoldalt a padló alatti tárolók
 
Hátul tágas az utastér, de nem magas, a középső padlómerevítő közepes, a hátsó szellőzés külön rendelhető
    

  

Nagy a csomagtér, padlózata alatt teljes értékű a pótkerék
 
Az ülések hagyományos módon hajthatók előre
 
A motor megjelenését is az iparművészet befolyásolta. Stabilitási okokból jól hátratolták, előtte nagy deformációs zóna maradt
    

Bővebben Az Autó 2009/3. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Méretes, biztonságos karosszéria
Minőségi kivitel kívül-belül
Értékelendő rugózási komfort és úttartás
Takarékos és dinamikus motor
Hangtalan utastéri elemek
Jó fék és kormány
Automatikus zárműködtetés és fejlett nyomógombos indítás
Jó felszereltség
Rossz pedálrend
Alacsony belmagasság, különösen hátu
 
Szép járású, méretéhez képest dinamikus moto
Jól kapcsolható hatfokozatú váltó
Zajtalan erőátviteli lánc
Rövid olajcsere-periódus
Kicsit hangos moto
Biztonság Költségek
Kitörésgátló alapáron
Első oldallégzsákok már az alapkivitelben is
Csak a bal külső tükör aszferikus
 
Nagyon jó felszereltség már az alapkivitelben is
30 000 km-es olajcsere
12 év átrozsdásodás elleni garancia
Igen alacsony mért fogyasztás
Ár
 

Bővebben Az Autó 2009/3. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Motor Folyadékhűtéses, soros négyhengeres, közvetlen befecskendezéses, közös csöves dízel elöl keresztben beépítve. Egy vezértengely, hengerenként két szelep, változó geometriás turbó, köztes hűtő. Könnyűfém hengerfej, acélblokk. Hengerűrtartalom: 1461 cm3, furat: 79,0 mm, löket: 80,5 mm. Sűrítési arány 18,8:1. Teljesítmény: 105 LE/78 kW (4000/min). Nyomaték: 240 Nm (2000/min). Olajtöltés: 5,0 l. Hűtővíz: 7,0 l. Akkumulátor: 12 V 70 Ah. Erőátvitel: Hatfokozatú kéziváltó, hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló. Elsőkerék-hajtás. Sebesség 1000/perc fordulatszámon hatodikban 48 km/h.

Felfüggesztés Elöl McPherson, hátul csatolt hosszanti lengőkarok spirálrugókkal. Elöl-hátul tárcsafékek és torziós kanyarstabilizátor. Fogasléces kormánymű, elektromos rásegítéssel.

Karosszéria Ötajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1215 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1761 kg. Üzemanyagtartály: 60 l.

Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h): 10,9 s Végsebesség: 190 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 5,5/4,0/4,5 l/100 km. Tesztátlag: 6,6 l/100 km*. CO2: 120 g/km. *Saját mérés, csak városi használatban, egy személlyel, –1–+3 Celsius-fok hőmérsékleten

Garancia, szerviz Általános: 2 év (km-korlát nélkül) Átrozsdásodás elleni: 12 év. Fényezési: 2 év. Védőszárny: 2 év. Szervizperiódus, olajcsere: 30 000 km vagy 2 év. Az 1,6 literes, 100 lóerős motorral szerelt legolcsóbb (Authentique) változat érdemleges tartozékai: Kitörésgátló, manuális légkondicionáló, automatikus vészvillogás vészfékezéskor, állítható magasságú vezetőülés, aszimmetrikusan előrehajtható hátsó ülések, első adaptív légzsákok, első oldallégzsákok, első ablakok elektromos mozgatása, Isofix a hátsó szélső üléseken, padlóba sülylyesztett első rakodóhelyek, távnyitós központi zár, változó rásegítésű szervokormány, két síkban állítható kormány, fedélzeti számítógép, elektromos tükrök.

Ára: 3 490 000 Ft

A Privilege-változat érdemleges tartozékai: Függönylégzsákok, állítható magasságú két első ülés, deréktámasz-állítás, középső könyöklő, menet közben záródó automatikus zárak, első-hátsó elektromos ablakmozgatás, elektromosan állítható és csukódó tükrök, magától sötétedő belső tükör, 4×30 W Arkamys rádió/CD/MP3, Bluetooth telefon-kihangosítóval, kétzónás automata klíma, ködfényszórók, automata lámpakapcsolás, esőérzékelő.

Ára: 4 790 000 Ft

Bővebben Az Autó 2009/3. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Indul a Hangos Az Autó!

Idén 30. évfolyamába lépett Az Autó, az autóslap, és...

Bemutatkozik a Hangos Az Autó

Bemutatkozik a Hangos Az Autó, kiadónk podcast adása. Érdekli,...

Munkába állt az első elektromos Renault Trucks D

Az akkumulátoros elektromos járműveket már Európa-szerte alkalmazzák a városi...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest immár 32 tagú zsűrije a tisztán elektromos...

Oktatás a Magyar Autóklub vezetéstechnikai pályáján (x)

Hasznos és élményekkel teli programmal vár mindenkit a MAK...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás