Technika

2009. március 16. hétfő, 00:52

VW Passat PDTDI - Magától megy

Több panasz is érkezett már a Passat-ra, ezúttal a gumik voltak a ludasak Az autó típusa: VW Passat PDTDi évjárat: 1999 A tulajdonos panasza: ha az autó gurult, egyes fokozatban kb. 1500-2000-es fordulatszámig, kettesben 1500-ig volt motorfék, azután elengedett gázpedálnál még emelkedőn is úgy gyorsult a kocsi, mintha gázt adtak volna. A megoldás: menet közben,

Több panasz is érkezett már a Passat-ra, ezúttal a gumik voltak a ludasak

Az autó típusa: VW Passat PDTDi évjárat: 1999

A tulajdonos panasza: ha az autó gurult, egyes fokozatban kb. 1500-2000-es fordulatszámig, kettesben 1500-ig volt motorfék, azután elengedett gázpedálnál még emelkedőn is úgy gyorsult a kocsi, mintha gázt adtak volna.

A megoldás: menet közben, laptopon néztük a motor és váltó működését. Hibát nem tárolt az autó egyetlen elektronikája sem és a menet közbeni vizsgálat sem hozott eredményt. Kérdéseinkre az egyik legnagyobb magyarországi márkaszerviz szakreferense sem tudott választ adni, ezért felfüggesztettük a további munkát, hátha be tudunk szerezni valamilyen információt. Pár hét múlva a jelenség szinte „magától” megoldódott, ugyanis az autóra visszakerültek a téli gumik. Ez után derült ki, hogy anyagi megfontolásból nem ugyanolyan méretű gumik kerültek fel nyárra, hanem elöl /65-ös, hátul /60-asak voltak és az ABS szenzorain keresztül megzavarodott a rendszer.
Az észrevételem: elvárható lett volna az ABS-től, hogy hibásnak érezzen egy olyan rendszert, ahol az első és hátsó kerekek fordulatszáma – elég nagy mértékben – folyamatosan eltér egymástól.
Hogy mi lehet az oka annak, hogy végül is a motor reagált a rendellenességre? Az újabb autóknál a vezérlőegységek folyamatosan kommunikálnak egymással, ezért kevesebb jeladóra van szükség, tehát egy alkatrész már nem csak a saját részegységét látja el információval. Itt például a blokkolásgátló, motorvezérlő, automataváltó vezérlő, stb. kapta ugyanazt a négy kerékjelet.
Úgy gondolom, hogy ezek a főelektronikák nem azonos gyártónál készültek és ezért a hibahatár, vagy mondjuk ingerküszöb eltérő a különböző beszállítók termékeinél. Ebben az esetben a motorvezérlő „bírta” legkevésbé…


Doma Károly autószerelő (Nippon Autó Kft. [email protected])

Comments

comments

Címkék: , , , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás