Hírek

2009. március 16. hétfő, 00:52

Volvo C30 - Meredek hát

Hosszú kihagyás után ismét ringbe száll a Volvo a sportos kompakt autók piacán.

A vadóc részletek alapvetően az S40 formavilágát bújtatják
Jövő héten a Detroiti Autószalonon debütál a Volvo C30 Design Concept, az ősszel, a Párizsi Autószalonon már szériaérettként látható C30 “felvezető” modellje. A meredek hátú, kompakt háromajtós ugyan sportosabbra sminkelve,
A 19 colos alumínium felniken 225/35 R19 méretű Pirelli Corsa gumik feszülnek
de jól őrzi az alapuló szolgáló S40 stílusjegyeit. A C30 karaktere ügyesen emlékeztet a két generációval korábbi, 440-es sorozatból faragot 480-asra, a Volvo Cars formatervezési osztályának vezetője, Steve Mattin szerint a klasszikus P1800 ES-ből és az SCC koncepcióból is származnak ötletek. Az első ajtók borítása, a műszerfal és a középkonzol ismerős az S40-ből. A gyáriak szerint négyüléses hátsó ülései is különállóak. A front vadított S40, a sportos hátsó részen a lámpák erőteljesen hangsúlyozzák a Volvósan vaskos vállvonalat, a csomagtérajtó a tanulmányon egyetlen sötétített üveg. A 424 centiméter hosszú C30 az S40-nél 23 centivel rövidebb, ám 178 centis szélessége eggyel több. A Volvo C30 Design Concept motorházteteje alatt a tervek szerint soros, öthengeres, 2,4 literes turbómotor dolgozik. Teljesítménye 260 lóerő 5500 fordulatszámnál, legnagyobb nyomatéka pedig 350 Nm 2100 és 5000 fordulatszám között.
A “lebegő középkonzolos” műszerfal az S40-ből érkezik
A motorhoz hatfokozatú manuális váltó kapcsolódik, 0-100 km/órára 6 másodperc alatt gyorsít, a végsebességet elektronika szabályozza 250 km/órára. Az alumíniumnyerges, négy dugattyús fékek gyártója a Brembo, a hűtött féktárcsák elöl,  hátul 330 mm átmérőjűek.
„A sportos menettulajdonságok kötelezőek ennek a vásárlókörnek a megnyerése érdekében. Egy izmos kinézetű autónak azután is meg kell felelnie az elvárásoknak, ha a vezető beült a kormány mögé.” – mondta Hakan Abrahamsson, a C30 Project igazgatója.

A Volvo C30 Design Concept gyári képei

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás