Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Volkswagen Golf Plus - Fel a hellyel!

Egyterű irányába tért ki a Golf. A leszármazott több szempontból is jobb, mint az eredeti.

Bemutató

Golf, de más. Eltérőek az arányok, az orr-rész, a tetőív. Az új fényszórók között hamarosan kanyarkövető lámpák is megjelennek

Az egész autó legkevésbé sikeres eleme a neve. Mi az, hogy Plus? Lehet akciós hitel, esetleg ajándék csomagháló a felszerelési csomagban, de semmiképpen sem egy olyan autómódosulat, amely akár önálló modellként is bemutatkozhatna. Igaz, a Golfhoz adtak

a
A tengelytávolság a régi (2578 mm), az övvonal határozott metszésű, az új hátsó lámpákban LED–ek világítanak
9,5 centi magasságtöbbletet, és ez a kis beavatkozás további változtatások sorozatát tette elkerülhetetlenné. A megemelt tető alatt magasabbra kerültek az ülések (plusz 7,5 centi), ettől könnyebb a ki-beszállás, jobban átlátható a forgalom, s bár nem feltétlenül hosszabb, a kevésbé nyújtott térd előtt tovább bővült a hátulsók térdhelye. Elöl a magas ülőhelyhez felnőtt a műszerfal, amitől még a kormányoszlop is megújult, de a magassághoz igazodva kényszerűen újra kellett alkotni az ajtókat, az oszlopokat, a szélvédőt és ablaktörlőit, a gépháztetőt, a műszerfalat, a középkonzolt, szinte mindent, s ha már így alakult, az új modellhez illett igazítani az elülső és a hátulsó lámpákat is. Plus? Plusz nagyobb csomagtér. A Peugeot 307 vagy a Fiat Stilo tetőszintjéhez nőtt Golf egyterűs hátsó ülésrendezési móddal állt elő. A sínen 16 cm-t mozgatható hátsó sor támlái osztva ledönthetők, s e mozdulat közben a lap kissé előresiklik, így a támla közel vízszintesbe hajtható. A raktér az alacsonyabb Golfhoz (350 l) képest legalább 45 liternyit gyarapodott, de az ülés- és a rakodólap átrendezhetősége következtében a térnövekedés 145 literes is lehet. A pluszok mellett mínusz a menetkész tömeg legalább száz felszedett kilója, a nagyobb homlokfelület és a többletfogyasztás, ami a legkedvezőbb összevetésben is (1,4i és 2.0 PD TDI) három deci 100 kilométerenként.
a
Az elődnél könnyedebb középkonzol nagy kijelzője mellett négy, a közelben további négy légnyílás ontja a friss levegőt

Az utastér anyagai, kidolgozása szerencsésen keveset változott, az utasfülke többnyire csöndes, az új középkonzol és a műszerfal könnyen kezelhető. A kilátás a kissé vaskos elülső oszlopok ellenére jó. A kényelmi felszereléslépcsők az eredeti Golféhoz hasonlóak, a biztonság fő elemei minden változatban megtalálhatók.

A támla középső része önállóan is lehajtható. A csomagtér padlója lejjebb süllyeszthető, az üléssor sínen csúsztatható
Az alapmodellben is szériatartozék az ABS, az ESP, a hat légzsák, az elektromechanikus kormányszervo. A futómű (elöl McPherson-, hátul többlengőkar) a régié, ami kellemes rugózást és biztos úttartást jelent, a vezethetőségen alig észrevehetően változtatott a megnövelt magasság és a súlypont. Az új Golfhoz a régi motorjai járnak, négy: két benzin, két PD TDI-dízel 75 és 140 lóerő között, de várhatóan még az idén további közvetlen befecskendezésesek, két FSI- és egy TDI-motor bővíti a kínálatot.

A Golf Plus hazai megjelenését áprilisra, esetleg májusra jelzik előre, ára még nincs, de irányadó lehet a német piaci plusz 700 euró (körülbelül 180 000 forint). A hazai tervek a Golf-piac harmadát-negyedét szánják az új változatnak. Kedvező ár esetén az arány nagyobb is lehet, buta neve ellenére pluszvevőkre számíthat a Golf.

Földvári András

Műszaki adatok

Műszaki adatok
 
1.4i
1.6 FSI
1.9 TDI
2.0 TDI
Henger-/szelepszám
4/16
4/16
4/8
4/16
Hengerűrtartalom [cm3]
1390
1598
1896
1968
Furat x löket [mm]
76,5 x 75,6
76,5 x 86,9
79,5 x 95,5
81 x 95,5
Kompresszióviszony
10,5:1
12:1
19:1
18,5:1
Teljesítmény [LE/kW(f/min)]
75/55(5000)
115/85(6000)
105/77(4000)
140/103(4000)
Nyomaték [Nm(f/min)]
126(3800)
155(4000)
250(1900)
320(1750-2500)
Hossz x szélesség x magasság [mm]
4206 x 1759 x 1580
Tengelytáv [mm]
2578
Nyomtáv elöl/hátul [mm]
1541/1517
Csomagtartó [l]
395/1450
Fékek elöl/hátul
Tárcsa/Tárcsa
Gumiméret
195/65 R15
Menetkész tömeg [kg]
1293
1318
1395
1426
Üzemanyagtartály [l]
55
Fogyasztás [l/100 km]
város
9,7
9,6
6,9
7,3
városon kívül
5,7
5,8
4,6
4,7
vegyes
7,1
7,2
5,4
5,7
Gyorsulás (0–100 km/h) [s]
16,2
11,8
11,9
9,7
Végsebesség [km/h]
161
189
183
202

Képgaléria

Tekintse meg a Volkswagen Golf Plus gyári fotóit!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás