Hírek

2009. március 16. hétfő, 00:52

Vigyázat, jön az új Kia Sportage!

9 évvel a megjelenése után megérkezett a Kia hobbiterepjárójának utódja.

’’’’’’’’’’’’’""’’’’’’’’’’’’’ ’’’’’’’’’’’’’""’’’’’’’’’’’’’
’’’’’’’’’’’’’""’’’’’’’’’’’’’
Laza, köves talajon húz fel a hegyre a Sportage karaván
’’’’’’’’’’’’’""’’’’’’’’’’’’’

Amióta megjelent a Kia Sorento másképp nézzük a Kiákat, mint korábban. A mércét tovább emelte a kis Picantó, a Cerato is áttöri a korábbi Kia határt, de a legnagyobb

a
’’’’’’’’’’’’’""’’’’’’’’’’’’’ ’’’’’’’’’’’’’""’’’’’’’’’’’’’
’’’’’’’’’’’’’""’’’’’’’’’’’’’
Egy kis Honda CR-V kisugárzás árad az új Sportage-ból
’’’’’’’’’’’’’""’’’’’’’’’’’’’
változást az első találkozás óta nyugodtan mondhatjuk, hogy az új Sportage hozza. A feltörekvő márka ezzel a könnyű terepjáróval belenyúlt a Honda CR-V és a Toyota RAV4-es háborítatlan világába, sőt néhány formai elemét fentről a Volvo XC90-esből hozza.

Az európai sajtótájékoztatót Mallorcán tartották, ahol az autóba azonnal a reptéren be lehetett ülni, valószínűleg azért, hogy minél messzebb fel tudjunk menni a hegyek közé, jó távol az autóra koncentrálást a látványával romboló tengertől. Ez az elképzelés annyira sikerült, hogy rövid autópályázás után lakatlan, holdbeli tájon találtuk magunkat. Pedig még fel sem tudtam dolgozni az első Sportage meglepetést, a 2 literes dízel hangját alig lehet hallani és a gumi is csendben tolta a tesztautót előre. Gyanús is volt ez a fut

a
’’’’’’’’’’’’’""’’’’’’’’’’’’’ ’’’’’’’’’’’’’""’’’’’’’’’’’’’
’’’’’’’’’’’’’""’’’’’’’’’’’’’
Matt alu és műanyag esztétikus együttese a műszerfalon
’’’’’’’’’’’’’""’’’’’’’’’’’’’
ómű csend, gyors pillantás a kerekekre és ott feketéllet a legszemélyautósabb Bridgesone, a Turanza. Ez azért volt érdekes, mert a tesztút off-road szakasza következett, egy kőből, kóróból és hegyikecskéből összerakott kopár hely megmászása. Az első gondolatom az volt, hogy a
a
’’’’’’’’’’’’’""’’’’’’’’’’’’’ ’’’’’’’’’’’’’""’’’’’’’’’’’’’
’’’’’’’’’’’’’""’’’’’’’’’’’’’
Az ESP kikapcsolás és a 4-WD zárás egymás mellett a kormány bal oldalán
’’’’’’’’’’’’’""’’’’’’’’’’’’’
saját CR-V-mel még a környéket is elkerülném, a másik, hogy a hegy túloldalán Kia bontót nyitottak. Hamar kiderült, hogy az autópályás csend megmaradt és a Sportage nem ijedt meg a hegytől.

Az útnak mondott ösvényt helyükről kimozgó kisebb kövek és tükörfényesre kopott, beágyazódottak borították. A meredekségre jellemző, hogy elkelt volna egy terepváltó, nem a kapaszkodás bizonytalansága, hanem a váltó első fokozatának ehhez a tornához való nyomatékhiánya miatt. Viszont újraindítva, kicsit aláfestve a kuplunggal úgy elindult, hogy nem pörögtek ki a kerekek és nem lehetett érezni azt a pillanatot, amikor a nyomaték az első kerekekről eliramlik a hátsó kerekekre. Az egészet elektronika vezérli, a kerékkipörgéskor elektromágnesen kuplung kap parancsot és zár vagy nyit a csúszás mértékétől függően. De léphetünk mi is az elektronika helyébe, amikor a műszerfalon egy kapcsolóval zárhatjuk az Borg Warner off road kuplungot, ilyenkor a n

a
’’’’’’’’’’’’’""’’’’’’’’’’’’’ ’’’’’’’’’’’’’""’’’’’’’’’’’’’
’’’’’’’’’’’’’""’’’’’’’’’’’’’
A két volvós lámpa között esztétikus és nagy raktér tátong, az ötödik ajtó ablaka külön nyitható.
’’’’’’’’’’’’’""’’’’’’’’’’’’’
yomaték testvériesen 50-50 %-ban eloszlik előre és hátra, de önvédelemből 40 km/óra felett kikapcsolódik a zárás. A mallorcai kőhegy szerpentinjén, ahol egyik oldalon a hegy magasodott oda tipizált kecskékkel az autótól pár centire, a másik oldalon mély szakadék nézett fel, a Kia a sima profilok között szűk nyílásos személygumival nyomkövetően és biztosan haladt
a
’’’’’’’’’’’’’""’’’’’’’’’’’’’ ’’’’’’’’’’’’’""’’’’’’’’’’’’’
’’’’’’’’’’’’’""’’’’’’’’’’’’’
A csomagtér-takaró alá kerülhet a sáros csizma vagy csuka és más nem látványos cuccok
’’’’’’’’’’’’’""’’’’’’’’’’’’’
cél felé. Egyelőre ezt a momentumot emelném ki az autó képességei közül, a többi a jövő év eleji megjelenéssel egybekötött bővebb hazai teszt után tudjuk meg, remélhetőleg egy kis hó is becsiklandoz a kerekek alá majd.

Az új Sportage nem akar elődjének szigorú létravázával kekeckedni a profi terepjárók között, kényelmes személyautó lett, olyan terepjáró tulajdonságokkal, ami megüti a hobbiterepjárós szintet. A raktere gyönyörűen síkba hajtogatható, ha az első ülés támláját is előrecsapjuk a szabadidősnek tartott stigmák, evezők, vitorlák, kerékpárok mind beférnek.

A legérdekesebb kérdés a mennyiért? Egyelőre tervezett árakról tudott beszámolni Juhász Judit, a cég kommunikációs vezetője. Szerinte az induló modell, még kétkerék hajtással 5,5 millió forint lesz, a következő modell már 4×4-es, 112 lóerős közös csöves dízel motorral, számtalan extrával, körben légzsákokkal is csak 6,5 millió forint. Az ár nemhogy versenyképes, hanem jelenleg verseny győztes is, az autó képességeit ismerve.

Csikós Gábor

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás