Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Vezettük: Megújult Mazda3 - Finomhangolás

Európa legkedveltebb Mazdáját apró változások frissítik.

Újdonságok

A lökhárító fényzett része már nem nyújtózik a légbeömlőhöz

Alig észrevehetőek a változások, módosult az elülső köténylemez, a sportos ötajtós és a családibb lépcsőshátú hűtőmaszkja elkülönül s más maszk jár a feláras sport csomaggal is. Szokás szerint új színek és felnigarnitúrák érkeztek a kínálatba, az új fekete betétes hátsó lámpák közül a Seadané LED-es. Az utastér változásai sem szembetűnőek: az új kárpitok, kapcsolók és a módosított középkonzol mögött mind fokozott zajszigetelés lapul. Hanggal és fénnyel valamennyi biztonsági öv becsatolására figyelmeztet a fedélzeti elektronika. A műszerek hátlapja és megvilágítása is új, a diszkrét kék háttérvilágítás állítólag pihentető. A merevebb karosszéria rezgéscsillapítását új motortartó bakok, s az elöl McPherson, hátul több lengőkaros futómű módosított bekötései javítják.

Újak a rádió kormánykerék-távirányító gombjai

A motorpaletta (1,4: 90 LE, 1,6: 105 LE, 2,0: 150 LE, 1.6 CD: 90 és 109 LE) alapvetően változatlan, de valamennyi motoron finomítottak, fogyasztásuk átlagosan 4-6 százalékkal csökkent a különböző súrlódáscsökkentések által. A paletta csúcsán álló új hatgangos váltóval társított 150 lóerős 2,0 literes benzines alacsonyabb fordulaton adja le változatlan, 187 Nm-es nyomatékcsúcsát.

Noha a nemzetközi bemutatóra a magyar szaksajtót szállító repülőgép hibájából nem sikerült eljutnunk, az importőr gyors szervezésének köszönhetően itthon próbálhattuk ki a megújult 3-ast. Elsőként a csakis az ötajtós Sport-hoz kapható „Standard Power” 90-lovas dízelt vezethettük. A módosított futómű még a rossz hazai utak hibáit is jól csillapítja, igen jó kanyarsebességeket enged, zaja minimális. Az alig három fordulatos precíz kormányművel élmény a navigálás, jó az egyenesfutás. Az ülések hosszabb távon is kényelmesnek bizonyultak. A 130-as tempónál 3000-res főtengely fordulaton dolgozó dízelt ebben a verzióban hagyományos, a 109 lóerős „High Power”-ben változó geometriájú turbó lélegezteti, az erősebbik modellhez részecskeszűrő is jár.

A hátsó fényvisszaverők közelebb kerültek a rendszámhoz

A belépő dízel 1500-as fordulattól sarkallható gyorsításra, 2-től 4-ezerig jól gyorsít, százra 12,2 másodperc a menetideje, 174 km/órás végsebességét kényelmesen és viszonylag gyorsan éri el, zaja autópályás tempónál is visszafogott. A megújult Mazda3 a hazai kereskedőknél szeptembertől kapható, a tervezett árak szerint a legolcsóbb benzines 3,7, a belépő dízel 4,1 millió forinttól vihető majd el. A gazdaságos dízel után a sportos csúcskivitelt, a 150 lóerős GTA-t kaptuk próbára, hamarosan beszámolunk tapasztalatainkról.

Katona Mátyás

További képeink

A Mazda3 néhány adata

 

1.4

1.6

2.0

1.6 CD Stand. Pow.

1.6 CD High Pow.

Hengerűrtartalom [cm3]

1349

1598

1999

1560

1560

Teljesítmény [LE/kw(1/min)]

84/62(6000)

105/77(6000)

150/110(6500)

90/66(4000)

109/80(4000)

Hossz x szél. x mag. [mm]

Sport: 4415x1755x1465, Sedan: 4490x1755x1465

Csomagtér [l]

346/635, Sedan: 413/675

Átlagfogyasztás [l/100 km]

6,7

6,9/7,8**

7,9

4,7

4,8

Gyorsulás [0-100 km/h]

14,9

11,7/12,7**

9,3

12,2

11,7

Végsebesség [km/h]

169

182/174**

202

174

182

** Automata váltóval

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás