Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Vezettük: Audi Q7 - Parancsnoki autó

Az Audi szabadidő-autója útburkolattól és minőségtől függetlenül gyors és kényelmes haladást adhat.

A vonalvezetés kupés, a vállvonal vaskos, a kerekek alapáron 18 colosak, felárért 20 colos is rendelhető

A célközönség nem a járatlan utakat kedveli, valószínűleg az Audi sem, a BMW X5-ös és Volvo XC90 követője és legfőbb ellenfele lehet a Q7-es. Az embernyi magas autó eddig szokatlan méretre hízlalja az Audi-védjegy „Singleframe”-köténylemezbe nyúló hűtőmaszkot. Az arányos, kombis vonalakat mutató (5086 mm x1983 mm x 1737 mm), közel 60 százalékban nagy- és különösen nagy szilárdságú acélból épülő karosszéria kívülről minden méretében gigantikus. Három méteres tengelytávjával a Porsche Cayenne/Volkswagen Touareg nyújtott padlólemezére épül. A motorháztető, a szinte a teljes hátfalat jelentő csomagtérajtó és az elülső sárvédők egyaránt könnyűfémek. A tető vonalvezetése kupés, a vállvonal hangsúlyos, a külső felületek harmada üveg. A kerékívek vaskosak, a felnik alapáron 18 colos könnyűfémek, a gumik aszfaltra valók (235/60, a V8-as esetében 255/55 méretűek).

A kettős krómkipfugóvég mindegyik Q7-re felkerül

Az ajtók és a külső tükrök egyaránt hatalmasak, utóbbiakon és az elülső lökhárítókon is vékonyka LED-csík az irányjelző.

A főként elöl tágas utastér alapáron 5 üléses, a két különálló széket adó, a csomagtérpadlóból könnyedén kihajtható, ám nehezen megközelíthető és a lejtő tető miatt a gyár szerint is csupán 160 centis magasságig ajánlott harmadik üléssor feláras. További plusz pénz a középső sor az alapénál kényelmesebb két ülése és a csenevész középső ülés helyetti főnöki kartámasza. Alapáron jár a rekeszt és 2 pohártartót rejtő könyöklő a középső sorhoz, a feláras sínen mozgathatósággal a kategória legnagyobb hátsó lábtere nyerhető, a támlák dőlésszöge minden szereltségnél állítható, ám az elülső ülések kemény műanyag háttámlájára felhajtható kisasztal csak plusz pénzért kerül.

A műszerfal az A6-oséra hasonlít, a rögzítőfék a bal lábhoz került

A műszerfal az A6-oséra üt, hatalmas a középkonzol, alapáras a kétzónás klíma és a monokróm kijelzős MMI-vezérlő. Pakolóhely bőven akad, az ajtózsebek nagyok, mindegyikben elfér a 1,5 literes szabvány-palack, a rögzítőfék pedálosra cserélésével az elülső ülések közé méretes könyöklős, pohártartós rekesz kerülhetett.

A csomagtérajtó teljes szélességben, igen magasra nyílik. A V8-as motor esetében alapáron elektromos vezérlést kap

A csomagtér három üléssorral 330, kettővel 775, csupán az elülső ülésekkel 2035 literes sík padlós tér, az ülések könnyen dönthetőek. A csomagtérajtó teljes, küszöb nélküli hozzáférést ad a raktérhez, a feláras légrugó-rendszerrel szerelt példányok a raktérpadló süllyesztésére is szólíthatók. A csomagtér padlója alatt ülésszám és pótkerék méret függvényében kisebb/nagyobb rekeszek akadnak.

A Q7 hajtáslánca a karosszériához passzoló, inkább biztonságos és dinamikus országúti autózáshoz, semmint nehéz terepre hangolt, de havon, sárban és murvás úton is megállja a helyét. Az induló kínálat egy közös csöves, Piezo-befecskendezéses turbódízeléhez (3.0 V6 TDI – 233 LE, 500Nm), valamint közvetlen befecskendezéses 4,2 literes V8-asához (350 LE, 440 Nm)  az Audi Torsen-differenciálműves quattro összkerékhajtása, valamint 6 fokozatú, kézzel (felárért kormányról) is kapcsolható automata váltó csatlakozik. A felfüggesztések elöl-hátul segédvázra épülő, kanyarstabilizátoros kettős kereszt lengőkaros függetlenek. 

A hosszában beépített motorokhoz csakis hatfokozatú, kézzel is kapcsolható, sport-programot is kínáló tiptronic automata váltó csatlakozhat

A menetteljesítmények igen jók, a benzines 7,4 másodperc alatt százra ér, végsebessége 244 km/óra, 200-ig vehemensen húz, átlagfogyasztása a gyár szerint 13,6 liter/100 km, a dízel 10,5-tel is beéri, százra 9,1 másodperc alatt ér, végsebessége 210 km/óra. Az év második felében 3,6 literes V6-os, közvetlen befecskendezéses benzines (280 LE, 360 Nm) is érkezik majd. A nyomatékosztás alapesetben 40/60 arányú az elülső és a hátsó tengelyek között, ez szükség esetén 65/35 és 15/ 85 között változik, az egy tengelyen lévő kerekek eldiferálását elektronikus vezérléssel a fékek foghatják vissza. A hasmagasság 20,5 centiméter, a változtatható csillapítást adó feláras légrugó-rendszerrel 3,5 centiméterrel növelhető, 5,5-tel csökkenthető.

Opcióként az autó melletti területet pásztázó, sárga LED-ekkel jelző holttérfigyelő rendszer is rendelhető

Az alapáras kitörésgátló ismer terepprogramot, 20 km/órás sebességgel lejtmenet vezérlésre, s vontatmány-stabilizálásra is képes.

A Q7-es már hazánkban is kapható, a turbódízel változat 14,2 millió forintos indulóára egyebek mellett kétfázisú elülső, elöl oldalsó és a teljes hosszban védő függöny (sorozatos ütközés esetén is védő, lassan leeresztő) légzsákot, elektromos ablakokat és fűtött tükröket, eső- és lámpaszenzort, tolatóradart, CD-s rádiót ad. A 19,85 milliótól kapható V8-as többek közt bőrkárpitozást, sebességszabályozót elektromos csomagtérajtót is ad. Az extralista kanyarkövető, xenon fényszórókat, különféle bőrkárpitokat, három féle fabetétet, Alcantara tető és oszlop borítást, 3 részből álló panoráma üvegtetőt, kulcsnélküli indítást, színes kijelzős navigációs rendszert, változó csillapítást és változatható hasmagasságot adó légrugórendszert, többféle hifit, előre is látó parkolóradart, segédvonalakat is rajzoló tolatókamerát, az Audik és terepjárók között pedig egyaránt elsőként a ráfutásos balesetekre kikapcsolt állapotában is figyelmeztető, bekapcsolva akár álló helyzetre fékező távolságtartós tempomatot és holttérfigyelő rendszert is kínál.

A hazánkban is egyre népszerűbb, főként országúti használatra szánt terepjáró szegmensben, az év hátralévő háromnegyed részében Magyarországon 210 darab Q7-est kíván értékesíteni az Audi, sikert jósló, hogy 50 darab már az előértékesítés idején elkelt.

Katona Mátyás

Képgaléria

Az Autó2 újság 2006/4. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás