Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Vezettük: Alfa Romeo Brera - Nagy kópé

Az Alfa új kupéja a Magyarországon a napokban bemutatkozó 159-es alapjaira épül, formája Giugiaro kezéből származik, a gyártó Pininfarina.

A morcos orr a 159-esével azonos, de elsőként a Brera tanulmányán jelent meg. A Brera oldalajtajai kupésan nagyok, oldalüvegei keret nélküliek
Az orr és a műszerfal teljes egészében a műszaki alapokat adó 159-esé, a kupéforma méretei a 2 milliméterrel növelt szélességet (1830 mm) leszámítva rendre kisebbek, a hossz 4413, a magasság 1372, a tengelytáv 2525 mm. A 2+2 üléses utastér elől passzentos, hátul a fejtér alacsonyabb felnőtteknek, a lábtér már csak gyerekeknek lehet elegendő. A 159 sportos műszerfala itt is megállja a helyét, a sebesség és a fordulatszámmerő a vezetővel szemben vetít, köztük egérmozi is olvasható, a digitális kilométerszámláló analógot imitál. A vezető felé forduló alumínium hatású középkonzol jellegzetesen alfás, kerek légbefúvói alatt a benzinóra, a víz- és az olajhőmérő informál. Az autó jellegéhez hűen a három küllőjével és 2,25 fordulatával a sportosságra hajtó kormánykerék tág határok között állítható, az ideális vezetői hely beállításának az alacsony belmagasság szabhat csak
A tengelytáv 2,5 méter, a kerekek alapáron 17 colos aluk, kérhető 16-os és 18-as is. A csomagtérajtó magas peremet hagyva nyílik
határt. A 300 literes csomagtér a hátsó üléstámlák 60/40 arányú előre billentésével 610 literig bővíthető, a támla síalagutat is ad, a raktérajtó az elülső könyöklő fedele alól, vagy az elektronikus jeladót jelentő „slusszkulcsról” nyitható; nyilván a karosszériamerevség érdekében, magas peremet hagyva emelkedik a hátsó üveggel.

A futómű alapja természetesen a 159-esé, az elülső kettős lengőkaros és a hátsó Multilink egyaránt bőkezűn alkalmaz alumíniumot, karakterisztikájukat természetesen a Brerához sportosították. A jövőre kiteljesedő motorpaletta háromtagú lesz, induláskor a k

A motortérbe egyelőre 2,2 és 3,2 literes benzinesek kerülhetnek, jövőre dízel is érkezik
özvetlen befecskendezésű, változó szelepvezérlésű és a teljes élettartamot kiszolgáló vezérműláncot alkalmazó benzinesek (2.2 JTS – 185 LE, 230 Nm, 3.2 V6 – 260 LE, 322 Nm) érhetők el, dízel jövőre, várhatóan a 2.4 JTD érkezik. A váltók mindkét motorhoz hatgangos manuálisak, automata a csúcsbenzineshez szintén 2006-ban jön. A 2,2-es elülső kerekeit hajtja, a V6-os viszont Torsen diffis összkerekes, alapesetben a teljesítmény 43 százaléka az elülső, 57 százaléka pedig a hátsó tengelyhez megy, a minél jobb tapadás érdekében zárásával az osztásarányt 72 százalékig képes növelni a szükséges tengelyhez. A nemzetközi menetpróbán mindkét motort vallatóra foghattuk, már a kisebbik is igen kellemes hanggal és kellemes menetteljesítményekkel kápráztat (0-100: 8,6 s, végsebesség 222 km/óra), az összkerékhajtása miatt jobban uralható, ám az elülső kerekek felé hajló nyomatékosztás miatt enyhén fronthajtásosnak tűnő V6-os még sportosabb jellemzőket mutatott, százra 6,8 másodperc alatt érhet, végsebessége 240 kilométer/óra lehet.

A Brera szereltsége alapvetőn két szintű, a gazdagabbik

A műszerfal teljes egészében a 159-esé, a középkonzolon trónol a benzinóra, az olaj- és a vízhőmérő
verzió (Sky View) alapja a fix panorámatető, jár vele többek közt a szereltséggel járó Bi-xenon lámpák és az ablaktörlő automatikus kapcsolása is. Az alapszereltség főbb elemei a front-, oldal-, függöny- és vezetőoldali térdlégzsákok (az utasoldali felárért kérhető), a hátsó ülés hárompontos Isofix-csatlakozói, a kitörésgátló, a visszagurulásgátló, a kétzónás légkondi, az elektromos ablak- és tükörmozgatás, a távnyitós központi zár, az elektromos indítókártya, az elülső ködfényszórópár, a 17 colos könnyűfém kerékkészlet és a hathangszórós CD-s rádió. A feláras listáról a belépő szereltség is szabadon konfigurálható, elérhető az elektromos ülésállítás, az ülésfűtés, a bőrkárpitozás, a sebességszabályzó, a keréknyomás ellenőrző- és a színes, 6,5″ kijelzős navigációs rendszer is, az audio kérhető MP3-olvasóval, 10-es CD-tárral vagy mélynyomót is adó Bose csúcshifiként is.

A Brera szülőföldjén, Olaszországban már kapható, a hozzánk jövő év elején várható kupé ára ott 8,5 millió forint környékén kezdődik, sajnos a hazai ár vélhetőn magasabb lesz. A gyári tervek szerint évi 20 ezer példányban fog készülni az Alfa Romeo legújabb, a GTV utódjának számító kupéja és annak jövő évben bemutatkozó Spider – nyitott tetős – változata.

Katona Mátyás

További képeink

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás