Használtautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Utóélet: Hyundai Accent - Múltidézés

Pár napja a megújult Hyundai Accentet teszteltük. Most az elmúlt tíz év Accent-termését vizsgáljuk, és felfedjük a használtautó-piacon fellelhető darabok kisebb-nagyobb hibáit, hiányosságait

Használtautó katalógus 2006 nyomán
Használtautókatalógus 2006 nyomán

Alsó-középkategóriás, három-, négy- vagy ötajtós, elsőkerékhajtású autó, 1,3-as és 1,5-ös 12 szelepes 75, és 90 lóerős, 1,5 literes 16 szelepes 100 lóerős, valamint újabban 105 lovas 1,6-os benzinmotorokkal és 1,5-ös 83–110 lóerős turbódízelekkel. A sikeres Pony utódja mindennapi autózáshoz és családi utazásokhoz is bátran ajánlható.

A legelső Accentek több mint tízévesek. Eddig korrózió nemigen volt fellelhető, de az alvázvédelem jellegzetes hibája, hogy néhány modellen a gyártó nem vonta be védőréteggel a fenéklemez kipufogójáratát. Ahol ez megtörtént, ott viszont gyakori panasz, hogy égett szag terjeng az utastérben. Az egybeépített kettős gyújtótrafó betegeskedése bosszantó hibajelenséget okoz: erős gyorsításkor, 3000/perc fordulatszám felett kihagy a motor két hengere. Ilyenkor valamelyik gyújtótekercs zárlat miatt nem dolgozik. Hasonló tünetet produkál a befecskendezés egyik testkábelének lelazulása is, ezért trafócsere előtt érdemes ezt ellenőrizni. Rossz minőségű hajtóanyag tankolása a befecskendező-rendszer rendetlenkedését okozhatja, rángat a motor. A megoldás a lerakódásgátlós tisztítás. E művelethez általában nem kell megbontani a rendszert, elegendő a tisztítót a tartályba önteni.

A generátor csapágyai is idő előtt elfáradhatnak, közelgő végüket erős, surrogó hang jelzi. Ha a hidraulikus működtetésű kuplung nem emel ki, akkor a munkahenger szorult be a nem megfelelő minőségű hidraulikaolajtól. A javítás tömítés- és olajcserével viszonylag olcsón elvégeztethető. A kerékcsapágyak kopottságát sebességfüggően erősödő morgó hang jelzi, az első sorozatnál gyakran már 50 000 kilométer után. A csapágyak a kerékagyakkal egybeépítettek, ezért a csere nem olcsó mulatság. A gyengén tömített lengéscsillapítókból szivároghat az olaj, a viszonylag erős rugókon csillapítatlanul lengő karosszéria erősen rontja az utazás komfortját, és a kerekek talajfogása is romlik. A „kemény” lengéscsillapítókat a gyár 1996 elejétől lágyabbakra és megbízhatóbbakra cserélte.

Tankolás után erős benzinszag terjenghet az utastérben. Ennek oka a túlságosan rövid tankszellőzőcső. A szervizek egyszerűen hoszszabbra cserélik a csövet, ezzel a jelenség megszűnik. Nyári hőségben előfordulhat, hogy az autó egyszerűen leáll, majd lehűlve újra indítható. A jelenség oka a benzinszivattyú megkopott görgője, amely nem képes a benzint megfelelő nyomással továbbítani. A megoldás a szivattyú cseréje. A pontatlanul mérő üzemanyagszint-jelző már akkor üresnek jelzi a tartályt, amikor még jó 10 liter benzin van benne. A hiba csak az 1999 előtti modellekre jellemző. A szellőzőrendszer alulméretezettsége miatt még autópálya-menetben is működtetni kell a ventilátort az utastér megfelelő légcseréjéhez. A hibát a szellőzés túlságosan mélyre helyezett belépőnyílása okozza, ahol a kialakítás miatt nem keletkezik megfelelő torlónyomás.

Mosásnál ügyelni kell, hogy a fényezett műanyag elemeket ne érje nagynyomású vízsugár, mert károsodhat a fényezés. Ugyanígy sérülhetnek az ablakkeretek gumitömítései is. A fékrendszerben leggyakrabban a blokkolásgátló jeladója okozhat problémát, a légzsák hibáját jelző kontroll-lámpa kigyulladásáért pedig a hibás vezérlőmodul okolható. A megoldás mindkét esetben a csere. A dízelek turbócsövének lerázódása gyakori, de a hiba a cső visszaszerelésével egyszerűen megszüntethető. Az elülső fényszórók izzói feltűnően gyakran égnek ki.

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás