Aktuális

2009. március 16. hétfő, 00:52

Újabb triumvirátus

A PSA és a Fiat folytatja közös haszongépjárműveik megújítását, most a Jumpy – Expert – Scudo trió van soron

Szalagok – robotok

440 millió eurót költöttek modernizálásra, elsősorban a karosszériagyártásra. Az üzem alapterülete 161 hektár, amiből 34 hektár zöldterület

440 millió eurót költöttek modernizálásra, elsősorban a karosszériagyártásra. Az üzem alapterülete 161 hektár, amiből 34 hektár zöldterület

 

Az idén bemutatott Citroën Jumper – Fiat Ducato – Peugeot Boxer hármas színrelépése után november 7-én a valencienne-i Sevel Nord (Franciaország) üzemben bemutatták az együttműködés újabb gyümölcsét, az Citroën Jumpy – Fiat Scudo – Peugeot Expert családot. A PSA irányítása alatt termelő és 4400 főt foglalkoztató gyárban gyártott kocsik 2007. január közepétől veszik át az elődök helyét, így egy darabig egy soron készülnek a régi és az új modellek. Sőt, a közös (Citroën C8, Peugeot 807, Fiat Ulysse és Lancia Phedra) buszlimuzinokat is itt szerelik össze – Európában egyedülálló, hogy három különböző kategóriájú jármű (haszongépjármű, combi és buszlimuzin) egy szalagon készüljön, de a termelésszervezésnek köszönhetően a Sevel Nord gyárban ez nem probléma! A 14 különféle karosszériájú kocsik egymás után jönnek a soron – vegyesen. Az éves termelési kapacitás összesen 190 ezer jármű, ami napi 800 darabot jelent, amiből 550 darab a most bemutatott újdonság lesz.

És beindulnak a gépek. Lapozzon!

Ember szinte hozzá sem férne, annyira dolgoznak a robotok. Amíg az elődnél 79%-os volt a „robotizáltsági faktor”, most 92%
Ember szinte hozzá sem férne, annyira dolgoznak a robotok. Amíg az elődnél 79%-os volt a „robotizáltsági faktor”, most 92%
A nagyobb jármű méretek miatt meg kellett növelni a lakkozó üzem méreteit is
A nagyobb jármű méretek miatt meg kellett növelni a lakkozó üzem méreteit is

Ilyenek a kocsik

Számtalan helyen javították a munkavégzés ergonómiáját, ezért sok nő is dolgozik az üzemben
Számtalan helyen javították a munkavégzés ergonómiáját, ezért sok nő is dolgozik az üzemben

Az új furgon család széles karosszéria választékkal, 5-7 m3 közötti raktérfogattal, illetve 1000-1200 kilogrammra növelt hasznos teherbírással rendelkezik. A rendelhető magasság kétféle, csakúgy, mint a hosszúság. Mindkét csoport combi néven értékesített személyautókkal is bővíti kínálatát, amely kivitelek akár 9 személy befogadására is képesek. Nemcsak a műszerfal és a beltér emlékeztet egy személygépkocsira, hanem a komfort és a biztonsági szint is. Négy légzsák, ESP, esőérzékelős ablaktörlő is rendelhető már a kocsikhoz, – csak, hogy néhány tételt említsünk az extralistáról. Az elsősorban PSA tervezésű járművekhez négyféle erőforrás rendelhető, ezek mindegyike is a franciáktól származik. Mivel a kategóriában gyakorlatilag majd’ mindegyik kocsit dízelmotorral adják el, a négy erőforrásból is három dízel, de egy benzines is színesíti a kínálatot. A járművek részletesebb bemutatására idén még visszatérünk. A kíváncsiaknak pedig eláruljuk, hogy az új térhódítás következő fázisa 2008-ban következik, amikor színre lép a Tofas irányítása alatt Törökországban gyártott kisáruszállító is.

Ács Tibor

Hagyományos értelemben vett futószalag is van, de itt a járműveket kocsik mozgatják egyik szerelési helytől a másikig
Hagyományos értelemben vett futószalag is van, de itt a járműveket kocsik mozgatják egyik szerelési helytől a másikig
Kész, a képen épp egy Peugeot Boxer. A minőségellenőrzés fontos
Kész, a képen épp egy Peugeot Expert. A minőségellenőrzés fontos

Comments

comments

Címkék: , , , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás