Hírek
Új, változó kompressziójú benzinmotor - Sűrítmény
Paraméterei hihetetlenek, egy független francia motorfejlesztő csapat 1,5 literes, 220 lóerős benzinmotort épített. Vélhetően a Peugeot palettájában jelenik meg elsőként az újdonság.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A francia MCE-5 független motorfejlesztő vállalkozás, 2000-ben kezdte tervezni változó kompressziójú benzinesét. A turbós, hengerenkénti négyszelepes 1,5 literes négyhengeres vezérlése szívó és kipufogó oldalán is változó, sűrítési arányát a terhelés és a fordulatszám függvényében (hengerenként külön-külön) elektrohidraulikusan szabályozza. A szélső értékek: 7:1 és 20:1. Kis terhelésnél feltöltés nélkül, de nagy kompresszióval, nagynál turbóval, de alacsony sűrítéssel működik, így ha kell erős, ha kell takarékos, de mindig jó hatásfokú és tiszta. Működése az animáción követhető: balra egy henger, benne a dugattyú, jobbra az állítómű. Ha az utóbbi (olajnyomás hatására) lefelé mozdul, a dugattyú alsó és felső holtpontja is felfelé tolódik, azaz nő a sűrítés. Az MCE-5 220 lóerős (420 Nm), a Peugeot már teljes mellszélességgel fejlesztése mellé is állt. A bonyolult szerkezet részletes bemutatója Az Autó, következő, (március 26-án megjelenő, áprilisi) számában.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...