Aktuális

2009. március 16. hétfő, 00:52

Új Peugeot 607 - Orient express

Magyarországi bemutatóján az új Peugeot 607-es az Orient expresszel versenyzett.

Első oldal

Bálint Zsófia PR igazgató a sajtótájékoztatón jelentett be: ifj. Tóth János (Janika) egy 2003-as, a gyár által ajánlott francia csapat autójával (206 WRC) és szerelőivel tér vissza újra a hazai ralibajnoksághoz. Janika 20-a táján teszteli az autót Franciaországban
Eric Rigaux marketing igazgató: ebben az évben 115 db 607-est szeretnénk eladni Magyarországon
Mészáros Tamás műszaki tanácsadó: a 204 lóerős biturbó motor átlagfogyasztása 8,5 liter 100 kilométerenként
Kanalas Gergely termékmenedzser: a különböző kivitelek egyediségét nemes anyagokkal fejezzük ki
A nagymotor hosszabb karosszériát kívánt, az orrész alig észrevehetően, de előnyére változott
Az utastérben az eredeti anyagok a luxushatást erősítik
A sportosabb kivitel fekete alapú műszereket és alu felületeket kapott
Az Orion Express kocsijait húzó 424-es gőzmozdony „vezetőfülkéje”
A verseny napján Peugeot felségjel alatt futott az öreg gőzmozdony
Szélvédő tisztítás a tatai vasútállomáson
Az új 607-esek az áramszünet miatt veszteglő és a sínpályát „reteszelő” Orion Expressre várnak Tatán
Sári Judit (Peugeot Hungária) a tatai célban értesült a villamoshálózat szakadásáról
Önhibáján kívül késéssel érkezik Tatára az Orient Express
Erzsébet királynő (Sziszi), Ferencz József felesége időnként az Orient Expresshez csatolt, 1902-es építésű kocsijában utazott
Sziszi kupéjában a sajtótájékoztatón az esemény rendezője Zombori Mihály és felesége
A vészfék és a fűtésszabályzó az Orient Expressen

Különleges eseménnyel vezette be a hazai piacra a Peugeot Hungária zászlóshajóját a felújított Peugeot 607-est. Egyidőben indultak az új autók a Nyugati Pályaudvarról az Orient Expresszel a Tata vasútállomásán kijelölt célig, de amíg a nosztalgia vonatnak 67 kilométeres volt a vaspálya útja, addig a Peugeot-k Pest és Komárom megye útjain dupla utat futottak. Az Orient Express-t egy 424-es gőzmozdony húzta, az autókban az új modellekben debütáló 204 lóerős V6-os, 2,7 literes HDI motor dolgozott. A luxusvonatot egy manapság nem ritka akadály, az áramszünet fosztotta meg a gyors befutástól. Hiába volt tele a szerkocsi, a gőzős csaknem fél óráig a nyílt pályán dohogott, nem tudta kikerülni az energiaforrást vesztett modern vonatokat.

A vonatos futam jó alkalmat adott Peugeot képességeinek kipróbálására. Az nem volt meglepő, hogy Ford és Peugeot fejlesztésű motor 440 Nm-es nyomatéka örömautózást jelent. A hatalmas teherviselésre szánt nyomatéközönt a Porshe Tiptronic váltója hat fokozatra osztja, a váltások alatt rezzenéstelen az autó. Az útvonal egyik szakasza a ralisport hívei előtt nem ismeretlen, a Tardosbánya—Bikolpuszta szakasz szűk kanyarjaival, autót emelő hullámaival próbára tette az új Peugeot-ban dolgozó változó lengéscsillapítást és a megnövelt méretű tárcsákkal operáló fékrendszert. Az autó nagyon stabilnak, nyomtartónak bizonyult, a fékek szokatlan hevességgel haraptak. A méretesebb motor miatt 3 centivel nagyobb autó pillanatnyilag a világ legtisztább dízelmotorjának csinál hírverést. A részecskeszűrő élettartama 210 ezer kilométer, a tisztító adalékot csak 120 ezrenként kell cserélni, az önműködő tisztításra a vezetési stílustól, a körülményektől, terheléstől, sebességtől függően 200-1500 kilométerenként kerül sor. A rövid, de intenzív autózás alatt feltűnt a motor csendje és vibrációmentes járása, az utóbbi az új, aktív motortartó bakoknak köszönhető. A Peugeot már évtizedek óta a dízelmotorok legjobbjait gyártotta, a V6-os öngyújtós kultúrált viselkedésével, 8,5 literes átlagfogyasztásával a luxuskategóriában űz csúfot a benzines gépekből. A luxuspeugeot már kapható, néhány modelljének ára olcsóbb, mint az elődmodellé, a V6-os dízelrakéta, kereken 12 millió forintba kerül. A luxushatás induló ára 8 900 000 Ft.

Csikós Gábor

Az új Peugeot 607 újdonságai

Az új Peugeot 607 újdonságai:
2,7 l. V6 dízelmotor
Erősebb (211 LE) 3.0 l V6-os benzinmotor
Porsche Tiptronic automata váltó (HDI és V6 benzineshez)
Karbantartásmentes részecskeszűrő
Többszelepes lengéscsillapítók a négy hengeres motorokhoz
Elektronikus szabályzású futómű a hathengeresekhez
Nagyobb féktárcsa elől
Bosch 8.0 kitörésgátló alul- és túlkormányozottsághoz (kikapcsolás után 50 km/óra felett visszakapcsolódnak)
Adaptív első légzsákok
Automatikus utastér és benzinsapka záródás (igény szerint a kp-i zár csak a vezetői ajtót és a benzin töltő fedelét nyitja)
Karosszéria színére fényezett lökhárító csíkok és oldalcsíkok
Új lökhárító, nagyobb légnyílások, nagyobb oroszlán, kör alakű, krómkeretes ködlámpák
17 colos felnik
Valódi diófa betét, alubetét a kiviteltől függően
Bézs vagy fekete alapú műszerek
Sebességtartó sebességkorlátozó funkcióval
Első radarrendszer
Új audio- és komunikációs rendszer





Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás