Aktuális
Új Peugeot 607 - Orient express
Magyarországi bemutatóján az új Peugeot 607-es az Orient expresszel versenyzett.
Első oldal
Különleges eseménnyel vezette be a hazai piacra a Peugeot Hungária zászlóshajóját a felújított Peugeot 607-est. Egyidőben indultak az új autók a Nyugati Pályaudvarról az Orient Expresszel a Tata vasútállomásán kijelölt célig, de amíg a nosztalgia vonatnak 67 kilométeres volt a vaspálya útja, addig a Peugeot-k Pest és Komárom megye útjain dupla utat futottak. Az Orient Express-t egy 424-es gőzmozdony húzta, az autókban az új modellekben debütáló 204 lóerős V6-os, 2,7 literes HDI motor dolgozott. A luxusvonatot egy manapság nem ritka akadály, az áramszünet fosztotta meg a gyors befutástól. Hiába volt tele a szerkocsi, a gőzős csaknem fél óráig a nyílt pályán dohogott, nem tudta kikerülni az energiaforrást vesztett modern vonatokat.
A vonatos futam jó alkalmat adott Peugeot képességeinek kipróbálására. Az nem volt meglepő, hogy Ford és Peugeot fejlesztésű motor 440 Nm-es nyomatéka örömautózást jelent. A hatalmas teherviselésre szánt nyomatéközönt a Porshe Tiptronic váltója hat fokozatra osztja, a váltások alatt rezzenéstelen az autó. Az útvonal egyik szakasza a ralisport hívei előtt nem ismeretlen, a Tardosbánya—Bikolpuszta szakasz szűk kanyarjaival, autót emelő hullámaival próbára tette az új Peugeot-ban dolgozó változó lengéscsillapítást és a megnövelt méretű tárcsákkal operáló fékrendszert. Az autó nagyon stabilnak, nyomtartónak bizonyult, a fékek szokatlan hevességgel haraptak. A méretesebb motor miatt 3 centivel nagyobb autó pillanatnyilag a világ legtisztább dízelmotorjának csinál hírverést. A részecskeszűrő élettartama 210 ezer kilométer, a tisztító adalékot csak 120 ezrenként kell cserélni, az önműködő tisztításra a vezetési stílustól, a körülményektől, terheléstől, sebességtől függően 200-1500 kilométerenként kerül sor. A rövid, de intenzív autózás alatt feltűnt a motor csendje és vibrációmentes járása, az utóbbi az új, aktív motortartó bakoknak köszönhető. A Peugeot már évtizedek óta a dízelmotorok legjobbjait gyártotta, a V6-os öngyújtós kultúrált viselkedésével, 8,5 literes átlagfogyasztásával a luxuskategóriában űz csúfot a benzines gépekből. A luxuspeugeot már kapható, néhány modelljének ára olcsóbb, mint az elődmodellé, a V6-os dízelrakéta, kereken 12 millió forintba kerül. A luxushatás induló ára 8 900 000 Ft.
Csikós Gábor
Az új Peugeot 607 újdonságai
Az új Peugeot 607 újdonságai:
2,7 l. V6 dízelmotor
Erősebb (211 LE) 3.0 l V6-os benzinmotor
Porsche Tiptronic automata váltó (HDI és V6 benzineshez)
Karbantartásmentes részecskeszűrő
Többszelepes lengéscsillapítók a négy hengeres motorokhoz
Elektronikus szabályzású futómű a hathengeresekhez
Nagyobb féktárcsa elől
Bosch 8.0 kitörésgátló alul- és túlkormányozottsághoz (kikapcsolás után 50 km/óra felett visszakapcsolódnak)
Adaptív első légzsákok
Automatikus utastér és benzinsapka záródás (igény szerint a kp-i zár csak a vezetői ajtót és a benzin töltő fedelét nyitja)
Karosszéria színére fényezett lökhárító csíkok és oldalcsíkok
Új lökhárító, nagyobb légnyílások, nagyobb oroszlán, kör alakű, krómkeretes ködlámpák
17 colos felnik
Valódi diófa betét, alubetét a kiviteltől függően
Bézs vagy fekete alapú műszerek
Sebességtartó sebességkorlátozó funkcióval
Első radarrendszer
Új audio- és komunikációs rendszer
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Bár a legtöbben nagyjából tisztában vagyunk az autópályán való...

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...