2009. március 16. hétfő, 00:52
Új Audi-motorok - Nagyok
Az Audi két új motorral erősíti az átfésült A8 motorválasztékát.
|
 | |
|
Audi A8 – nagynyomású (1600 bar), négyporciós piezobefecskendezőivel az Audi kétturbós 4,2-ese a világ legerősebb szériadízelje. Állandó négykerékhajtásával és alkalmazkodó légrugózásával a luxusautó-osztály talán legbiztonságosabban vezethető képviselője | |
|
A korábbi 3,0 literes benzines 3,2 literes FSI (közvetlen befecskendezéses benzines) lett. A könnyűfém hathengeres, hengerenkénti négyszelepes, változó vezérléses, szabályozott szívócső hosszúságú, nagy kompressziójú (12,5:1) V6-os motor most 40 lóval (260 LE; 330 Nm) erősebb, mint elődje, és a fogyasztása is csökkent (város/országút/vegyes: 14,6/7,0/9,8 l/100 km). A gyorsulás (0–100 km/óra) 7,9 mp, a végsebesség 250 km/óra. Az elsőkerékhajtásos változatot hétlépcsős Multitronic-váltóval, az összkerékhajtásost hatfokozatú Tiptronic-kal szállítják. A világ legerősebb szériadízelje a 4,2-es, most 326 LE-s nyomatéka 650 Nm. Ennek a közvetlen befecskendezéses, közös csöves, kétturbós, két köztes hűtős, csupa könnyűfém V8-as, hengerenkénti négyszelepesnek az átlagfogyasztása négykerékhajtással, hatfokozatú Tiptronic-váltóval mindössze 9,4 l/100 km. Újdonság még az A8-as sorozaton az extraként megrendelhető kerámia-tárcsás fékrendszer (élettartama 500 000 km) és a Bang & Olufsen hifirendszer 1000 wattal és 14 hangszóróval.
Comments
comments