Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tuningteszt: Suzuki Swift Sport 1.6 VVT - Látványelem

A Suzuki jól szerepel a ralipályákon, várható volt, hogy elkészül az ős-GTi mai változata is.

Tuningteszt

Az első lökhárító teljesen új, a hűtőnyílások mérete és helye, valamint a ködlámpafoglalat és a szoknya is változott

Az itthon  töretlen karrierjét futó Swift nem hagyhatta ki a sportos változatot a kirakatból. Amíg a rali-vébén vezető helyen poroló Ignisre az összes csicsa és érdem ellenére egy szempillantás alatt rámondták a bevásárlókocsi jelzőt, a Swift nem fogja megkapni ezt az ítéletet. Ott bandázik a „rendes” ötajtósok táborában, és hálás témát jelent a gyári tuningos  rajzórának.

Fémpedálok és fémutánzatú díszítések a vezető előtt, ízléses karóra grafikájú órákkal

Már az orr-rész is olyan csalfasággal indít, amit csak ebben a munkakörben engedhet meg magának a tervező: akkora száj tátong a kis Swift elején, mintha egy legalább 200 lovas motor felhevült olaját kellene odatartani a légáramlásnak. Olajhűtő nincs, forma-csalafintaság van. A kis oldal-szoknya már eléggé civil származék, a Swift és az utcai autók sebességtartományában nincs aerodinamikai szerepe, de nem fest rosszul. A hátsó ablakok sötétítése és a Miniéhez hasonlító feketített ablakkeret egyrészt hasznos, másrészt a sisakhasonlóság miatt jelent pár beleérzett, pszeudó lóerőt. A hátsó rész szépen adagolt optikai tuningtanulmány. A tetőszárnyra az vonatkozik, ami a szoknyákra, ha a leszorítóerőt reméljük tőle. Szerepe azért lehet: legfeljebb nem engedi rá az úti koszt, esőt a hátsó szélvédőre. Stílusos a lökhárító bő kivágásának rácsszerkezettel foltozása és a két oldalra szétszedett, kivezetett krómozott végű kipufogó. Ettől döglik a légy igazán. Az alufelnik illőek, méretűk 17 col, és ezzel visszaemelik a kasztnit abba a magasságba, ahonnan az alacsony gumik miatt lesüllyedt. Az alacsony gumi egyrészt jó tesz a szemnek, másrészt bent látszik a nem teljesen eredménytelen igyekezet, hogy sportautóra hasonlítson.

Jól mutat a sötétített ablak és az ablakkeret ragasztása. A hátsó lökhárító is a sportosság jegyeit hordozza

A műszerfal már az alap modellben is divatos, minimal art megoldások találkahelye, de a Sport-modellnél feldobtak egy kis fémutánzat borítást rá, amiből a fogáshelyeken párnázott, háromküllős kormányra is jutott. A fémfejű váltógomb alatt az ülések színével varrt szoknya fodrozódik. Az ülések erős kagylósítása egyrészt a feltételezett oldalirányú testmozgás megállítását szolgálja, erre mérsékelten van igény, másrészt a test körbeölelésével és a jó comb, és gerinctámasszal valamelyest megóvja az autóst a sportos futómű és a rossz utak csatájától.

A Suzuki nem a lóerőhajhászat jegyében fejlesztette a Sport motorját, a 125 LE a rövid áttételekkel elég a dinamizmushoz

A Swift Sport-felszerelése megdolgozik a magas árért. A kényelmi extrák garmadája  mellett a biztonsági technika is bőséggel képviselteti magát. Négy légzsák elöl, függönylégzsák, blokkolás- és kitörésgátló, pánikfék van az autóban.

A Suzuki a fennállásának egyik divatra gyógyulós modelljét kínálja a Swift Sporttal.             

Csikós Gábor

Az Autó2 újság 2007/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Motor: soros, négyhengeres, változó szelepvezérlésű

Hengerűrtartalom [cm3]: 1586

Furat x löket [mm]: 78,0×83,0

Teljesítmény [LE/kW/perc]: 125/92/6800

Nyomaték [Nm/perc]: 148/4800

Gyorsulás 0–100 km/h [s]: 8,9

Végsebesség [km/h]: 200

Fogyasztás város/országút/vegyes [l]: 9,0/6,2/7,2

Ár: 3 970 000 Ft

Az Autó2 újság 2007/7. számában megjelent cikk rövidített változata.

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás