Újautó
Tuningteszt: Suzuki Swift Sport 1.6 VVT - Látványelem
A Suzuki jól szerepel a ralipályákon, várható volt, hogy elkészül az ős-GTi mai változata is.
Tuningteszt
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az itthon töretlen karrierjét futó Swift nem hagyhatta ki a sportos változatot a kirakatból. Amíg a rali-vébén vezető helyen poroló Ignisre az összes csicsa és érdem ellenére egy szempillantás alatt rámondták a bevásárlókocsi jelzőt, a Swift nem fogja megkapni ezt az ítéletet. Ott bandázik a „rendes” ötajtósok táborában, és hálás témát jelent a gyári tuningos rajzórának.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Már az orr-rész is olyan csalfasággal indít, amit csak ebben a munkakörben engedhet meg magának a tervező: akkora száj tátong a kis Swift elején, mintha egy legalább 200 lovas motor felhevült olaját kellene odatartani a légáramlásnak. Olajhűtő nincs, forma-csalafintaság van. A kis oldal-szoknya már eléggé civil származék, a Swift és az utcai autók sebességtartományában nincs aerodinamikai szerepe, de nem fest rosszul. A hátsó ablakok sötétítése és a Miniéhez hasonlító feketített ablakkeret egyrészt hasznos, másrészt a sisakhasonlóság miatt jelent pár beleérzett, pszeudó lóerőt. A hátsó rész szépen adagolt optikai tuningtanulmány. A tetőszárnyra az vonatkozik, ami a szoknyákra, ha a leszorítóerőt reméljük tőle. Szerepe azért lehet: legfeljebb nem engedi rá az úti koszt, esőt a hátsó szélvédőre. Stílusos a lökhárító bő kivágásának rácsszerkezettel foltozása és a két oldalra szétszedett, kivezetett krómozott végű kipufogó. Ettől döglik a légy igazán. Az alufelnik illőek, méretűk 17 col, és ezzel visszaemelik a kasztnit abba a magasságba, ahonnan az alacsony gumik miatt lesüllyedt. Az alacsony gumi egyrészt jó tesz a szemnek, másrészt bent látszik a nem teljesen eredménytelen igyekezet, hogy sportautóra hasonlítson.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A műszerfal már az alap modellben is divatos, minimal art megoldások találkahelye, de a Sport-modellnél feldobtak egy kis fémutánzat borítást rá, amiből a fogáshelyeken párnázott, háromküllős kormányra is jutott. A fémfejű váltógomb alatt az ülések színével varrt szoknya fodrozódik. Az ülések erős kagylósítása egyrészt a feltételezett oldalirányú testmozgás megállítását szolgálja, erre mérsékelten van igény, másrészt a test körbeölelésével és a jó comb, és gerinctámasszal valamelyest megóvja az autóst a sportos futómű és a rossz utak csatájától.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A Swift Sport-felszerelése megdolgozik a magas árért. A kényelmi extrák garmadája mellett a biztonsági technika is bőséggel képviselteti magát. Négy légzsák elöl, függönylégzsák, blokkolás- és kitörésgátló, pánikfék van az autóban.
A Suzuki a fennállásának egyik divatra gyógyulós modelljét kínálja a Swift Sporttal.
Csikós Gábor
Az Autó2 újság 2007/7. számában megjelent cikk rövidített változata
Műszaki adatok
Motor: soros, négyhengeres, változó szelepvezérlésű
Hengerűrtartalom [cm3]: 1586
Furat x löket [mm]: 78,0×83,0
Teljesítmény [LE/kW/perc]: 125/92/6800
Nyomaték [Nm/perc]: 148/4800
Gyorsulás 0–100 km/h [s]: 8,9
Végsebesség [km/h]: 200
Fogyasztás város/országút/vegyes [l]: 9,0/6,2/7,2
Ár: 3 970 000 Ft
Az Autó2 újság 2007/7. számában megjelent cikk rövidített változata.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...