Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tuningteszt: Subaru Impreza WRX STI - Pályán

Az új Impreza is megkapta a gyári sportcsomagot.

Tuningteszt

A BBS-gyártmányú 18 colos felnik a TOP-kivitelhez járnak. Nem kiemelkedő képességű a négytárcsás fékrendszer, hamar fárad erős igénybevétel alatt

Talán csak a Volkswagen Golf GTI nimbusza hasonlítható a Subaru Impreza WRX STI-éhez. A japán alsó-középkategóriásért főleg műszakisága miatt rajonganak a sebesség fanatikusai:

Négy kipufogóból jönnek a gázok, a hátsó lámpák a tuningműhelyek kreációit idézik. A WRX STI nyomtávja elöl 25, hátul 30 mm-rel szélesebb az alapkivitelénél. A csomagtartóba 301 liternyi holmi fér

ez adja a rali-világbajnoki futamokon száguldó rokon alapját. A WRX STI elnevezés nemcsak a lemezek alatti világra van hatással, külső kellékekkel is jár: hatalmas nyílású, széles és harcias az első lökhárító, jókora a légbeömlő a motorházfedélen, látványos a sárvédők szélesítése, diszkrétek a küszöbtoldatok, kevésbé visszafogott a hátsó szárny és a diffúzoros hátsó lökhárító. Illik az összképhez a 18 colos kovácsoltalu kerékgarnitúra, a felnikre 245/40-es Dunlop SP600 gumikat húztak. Az utastér kevésbé hangsúlyozza a versenygéneket, de a TOP-csúcskivitel két kagylóülése, fém pedálkészlete és háromküllős bőrkormánya éppen elég. Szinte elvárnánk a bukócsövet…

Nem különösebben látványos, de jól tájékoztat a műszerfal. A fordulatszámmérő 6500-nál fordul pirosba. Ha kihasználjuk az autó képességeit, a fedélzeti központ 20 l/100 km-es átlagfogyasztást is könnyedén kijelezhet. Minden körülmények kötött jó társ a precíz kormány.
 
Leginkább vékony testalkatúak érzik jól magukat a versenyautókéhoz hasonló kagylóülésekben. Oldaltartásuk elsőrangú, bőr/alcantara kárpitot húztak rájuk
 
Az elektronikák kapcsolótáblája gyorsan kiismerhető, és kézre is áll
    

Bővebben az Autó2 2008/11. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Motor: Négyhengeres, turbós, köztes hűtős boxerbenzinmotor, hengerenként négy szeleppel

Hengerűrtartalom [cm3]: 2457

Teljesítmény [LE/kW (1/min)]: 300/221(6000)

Nyomaték [Nm (1/min)]: 407(4000)

Gyorsulás 0–100 km/h [s]: 5,2

Átlagfogyasztás [l/100 km]: 10,3

Végsebesség [km/h]: 250

Bővebben az Autó2 2008/11. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás