Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tuningteszt: Skoda Octavia Combi RS 2.0 TDI - Kaptár

Az Octavia kombijának RS-változata méreteivel és képességeivel is kilóg az alsó-középkate-góriából.

Tuningteszt

Jó menettulajdonságok, kedvező fogyasztás, méretes csomagtér és nem eltúlzott sportosság jellemzi a dízelmotoros Octavia Combi RS-t

A több mint 4,5 m hosszú, 580–1620 l-es csomagterű kombi az RS sportos köténylemezeivel és nagy ködfényszóróival tekintélyes kiállású. A sportos megjelenést a féknyergek piros festése, a szolid hátsó spoiler, a kettős króm kipufogóvég és a 12 mm-es futóműültetés is hangsúlyozza.

Belül az ajtópanelek és a kagylósított ülések egy része is bőrborítású, a műszerfal burkolata puha műanyag, a nem egészen háromfordulatos bőrkormány tág határok között állítható. Könnyű megtalálni az ideális üléshelyzetet, egyedül a lépcsős pedálrend zavaró. A pakolóhely-kínálat bőséges, az utastér négy személynek kényelmes, hátul a középső helyet az ülésforma és a vaskos padlómerevítő is rontja. A síkokkal határolt csomagtér jól kihasználható, könnyen rakodható, de bővítéskor küszöb töri meg a padlóját.

Elöl-hátul sportülések, részleges bőrkárpitozás fogad belül, a kialakítás igényes

Az adagolófúvókás, változó geometriájú turbóval töltött dízel hidegen hangos, és bemelegedve sem halkul el eléggé. Nyomatéka 1800/perctől mellbevágó, de alatta kevés, a turbólyuk meglehetősen nagy. A hatfokozatú váltó könnyen kapcsolható, 130 km/óránál hatodikban 2600-at fordul a főtengely percenként. Erőtartalék bőven van, könnyedén tartható a végsebesség közelében is a tempó. A zajszigetelés jó, a futómű stabil, az RS keményített rugózása a tesztautó 225/40 ZR18-as Dunlop SP Sportmaxx abroncsaival azonban a hazai utakra már túlzás.

A vegyes üzemben mért 7,2 l/100 km-es tesztfogyasztás a menetdinamikához képest kedvező. Az Octavia RS dízelének 7 032 000 forintos alapára kissé magas, gazdag alapellátmányában kétzónás, automata klíma, 17 colos alufelnikészlet, négy légzsák, elektromos ablak- és tükörmozgatás, kitörésgátló, guminyomás-figyelő, xenon fényszóró és MP3-as CD-rádió található.                        

-katona-

Az Autó2 újság 2008/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Motor: soros négyhengeres, 16 szelepes, adagolófúvókás, közvetlen befecskendezéses, változó geometriájú turbós dízelmotor

Hengerűrtartalom [cm3]: 1968

Teljesítmény [LE/kW (1/min)]: 170/125(4200)

Nyomaték [Nm (1/min)]: 350 (1800)

Gyorsulás 0–100 km/h [s]: 8,6

Átlagfogyasztás [l/100 km]: 5,8

Végsebesség [km/h]: 224

Az Autó2 újság 2008/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

BMW M5 CS

Az M5 CS a valaha gyártott leggyorsabb gyári BMW,...

Itt a Lada Largus

Kereslet minden bizonnyal lenne rá, de nem éri meg,...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás