Újautó
Tuningteszt: Skoda Octavia Combi RS 2.0 TDI - Kaptár
Az Octavia kombijának RS-változata méreteivel és képességeivel is kilóg az alsó-középkate-góriából.
Tuningteszt
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A több mint 4,5 m hosszú, 580–1620 l-es csomagterű kombi az RS sportos köténylemezeivel és nagy ködfényszóróival tekintélyes kiállású. A sportos megjelenést a féknyergek piros festése, a szolid hátsó spoiler, a kettős króm kipufogóvég és a 12 mm-es futóműültetés is hangsúlyozza.
Belül az ajtópanelek és a kagylósított ülések egy része is bőrborítású, a műszerfal burkolata puha műanyag, a nem egészen háromfordulatos bőrkormány tág határok között állítható. Könnyű megtalálni az ideális üléshelyzetet, egyedül a lépcsős pedálrend zavaró. A pakolóhely-kínálat bőséges, az utastér négy személynek kényelmes, hátul a középső helyet az ülésforma és a vaskos padlómerevítő is rontja. A síkokkal határolt csomagtér jól kihasználható, könnyen rakodható, de bővítéskor küszöb töri meg a padlóját.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az adagolófúvókás, változó geometriájú turbóval töltött dízel hidegen hangos, és bemelegedve sem halkul el eléggé. Nyomatéka 1800/perctől mellbevágó, de alatta kevés, a turbólyuk meglehetősen nagy. A hatfokozatú váltó könnyen kapcsolható, 130 km/óránál hatodikban 2600-at fordul a főtengely percenként. Erőtartalék bőven van, könnyedén tartható a végsebesség közelében is a tempó. A zajszigetelés jó, a futómű stabil, az RS keményített rugózása a tesztautó 225/40 ZR18-as Dunlop SP Sportmaxx abroncsaival azonban a hazai utakra már túlzás.
A vegyes üzemben mért 7,2 l/100 km-es tesztfogyasztás a menetdinamikához képest kedvező. Az Octavia RS dízelének 7 032 000 forintos alapára kissé magas, gazdag alapellátmányában kétzónás, automata klíma, 17 colos alufelnikészlet, négy légzsák, elektromos ablak- és tükörmozgatás, kitörésgátló, guminyomás-figyelő, xenon fényszóró és MP3-as CD-rádió található.
-katona-
Az Autó2 újság 2008/1. számában megjelent cikk rövidített változata
Műszaki adatok
Motor: soros négyhengeres, 16 szelepes, adagolófúvókás, közvetlen befecskendezéses, változó geometriájú turbós dízelmotor
Hengerűrtartalom [cm3]: 1968
Teljesítmény [LE/kW (1/min)]: 170/125(4200)
Nyomaték [Nm (1/min)]: 350 (1800)
Gyorsulás 0–100 km/h [s]: 8,6
Átlagfogyasztás [l/100 km]: 5,8
Végsebesség [km/h]: 224
Az Autó2 újság 2008/1. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Bár a legtöbben nagyjából tisztában vagyunk az autópályán való...

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...